midden in de nacht huilend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Taliada, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje sliep al lang vanaf 7 uur/half 8 's avonds tot 4 uur/half 6 in de ochtend. De laatste maand was het zelfs bijna altijd half 6. Een lekkere ruk ineens dus. Hij werd dan ook wakker en ging dan lekker brabbelen in bed.

Sinds een week wordt hij tussen 12 en 2 uur wakker en huilt heel hard. Ik probeer dan eerst om hem te troosten. Ik krijg hem wel stil maar als ik hem dan weer in bed leg begint hij weer heel hard te huilen. Even laten huilen helpt niet wordt steeds erger van ernaast zitten en zijn buikje strelen gaat hij ook harder huilen. Het enige wat helpt is een voeding geven. Hij krijgt nog borstvoeding dus dat is wel makkelijk maar ben dr niet echt blij mee. Hij komt vervolgens daarna trouwens gewoon zijn normale tijd weer (dan ook gewoon weer lekker kletsend) maar is dan snel weer moe.
    Wat kan ik hieraan doen. Ga dit namelijk niet lang volhouden.

Nu was hij ook weer wakker. Hij ligt er net in. Hopelijk gaat hij snel en stil slapen.

2. adi

adi Niet meer actief

Aangezien je BV geeft zou ik hem gewoon aanleggen. Dan zijn en jij en hij het snelste weer aan het slapen.

Het kan heel goed zijn dat hij nu in een sprongetje zit, tandjes krijgt, verlatingsangst gaat ontwikkelen oid... allemaal dingen die een behoorlijk effect kunnen hebben op zo'n kleintje. Dan hebben ze er s nachts last van en willen troost en drinken.

Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt, en meestal waren ze na zo'n fase weer rustiger en gingen weer doorslapen (behalve zoontje, maar dat is een ander verhaal)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb met mn dochter als baby elke nacht zo'n 4 uur opgezeten en die viel dan pas na uren op schoot tutten en huilen en dàn een fles in slaap. Als hij van borst direct in slaap valt dan zou ik de oplossing wel weten, gewoon even voeden en terug in bed. Misschien maakt hij een ontwikkelingssprong door waardoor hij weer 's nachts wil drinken. Even voeden en terug in bed lijkt mij voor jullie beiden de snelste en makkelijkste oplossing.

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Lekker even een voeding geven, een kwartier later liggen jullie allebei weer in bed, toch? Mijn zoon heeft tot zijn eerste ook nog een voeding gekregen, rond 3 uur

5. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alleen een beetje bang voor gewenning. Ik ga hem nu gewoon voeden en maar eens kijken hoe lang dit gaat duren. Ik heb ook geen probleem met een voeding rond 3/4 uur maar dit is wel erg vroeg. Was ook wel blij dat hij na 10 maand steeds dichter naar de ochtend toeging.

Als iemand nog een andere tip dan voeden heeft hoor ik het graag!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn oudste sliep het eerste half jaar door zonder nachtvoedingen en daarna wilde ze weer nachtvoedingen. Zonder ging ze ook echt niet slapen dus ik gaf er maar gewoon aan toe.
    Bij de jongste van het begin af aan al geaccepteerd dat nachtvoedingen er gewoon bij horen en ooit weer overgaan. Die komt nog een paar keer per nacht maar heb er bij haar weinig last van.

7. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Mijn zoontje van 9 maanden heeft dit ook gedaan. Het duurde een paar weken en toen was het over. Ik gaf hem gewoon een voeding, hij zal het wel nodig gehad hebben. Ik gaf er gewoon aan toe en zo plotseling als het begin was het ook weer over. Ik zou er gewoon aan toe geven. Succes!

8. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb er ook op het moment last eerst dat hij maanden lekker doorsliep tot ruim half 7. En nu de laatste anderhalve maand 1 of 2 keer wordt hij wakker. Eerst idd om 12 uur en dan nog eens om 2 uur. Voor die voeding van 2 uur heb ik gevoel dat ik net slaap en hij wordt alweer wakker.
    Kan best wel zo zijn dat hij ontwikkelingsprong heeft hij begint met het vooruit komen echt kruipen is het niet maar ook niet echt tijgeren een combinatie van, wel schattig.
    Moet wel zeggen dat het me een beetje begint op te breken, krijg mijn verkoudheid niet weg.

Ik wou dat ik de gouden tip had maar helaas. Misschien iemand anders. En anders er gewoon aan toegeven en hopen dat het snel voorbij is en dan weer lekker kunnen slapen.

9. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Hier ook gehad!
    Ga maar eens googlen: baby 9 maand slecht slapen ;)
    Dat is echt een fase wat ze rond die leeftijd hebben! Heel veel kindjes hebben hier last van... Ze hebben dan scheidingsangst en beseffen ook dat je komt als ze gaan huilen. Er gebeurt qua ontwikkeling ook heel veel wat ze snachts gaan verwerken..

Gewoon lekker een voeding geven hoor!
    Heb dit ook gedaan en na een tijdje sliep hij weer gewoon door!

(maar tis wel vermoeiend ;))

Succes!

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Ik denk ook dat mijn dochter in een enorme sprong of fase zit. Ze wordt niet 1 keer wakker, maar minstens 3 keer. En ze wil dan alleen drinken. Ik leg haar dus ook aan en na een kwartier kan ik haar weer diep in slaap wegleggen.

Gewoon aan toegeven is dan het beste, dan slapen jullie allebei weer het snelste en hij heeft het nu gewoon nodig. Wees niet bang voor gewenning, die fases gaan ook weer voorbij en binnen een paar weken kan het totaal anders zijn.

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier toevallig pas ok zn weekendje gehad. Maar mijn zoontje was ontzettend verkouden. Heb toen 2 nachten om de 2 uur kunnen voeden omdat hij ontroostbaar was. Was even pittig want normaal slaapt hij van 19:00 tot 8:00 ofzo hihi. Zou denken dat er toch iets dwars zit, het is alleen zo moeilijk met zn kleintje om uit te vinden wat het is :) . Succes! Hopelijk voelt hij zich snel beter.

12. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht weer heerlijk doorgeslapen. Hij werd om 5 uur kletsend wakker. Ik vind het ook echt voor hem niet leuk omdat hij zo overstuur wakker wordt. Ik ben benieuwd wat aankomende nacht ons gaat brengen want hij gaat vandaag weer naar de oppas.

13. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!
    Vannacht was hij weer om 12 uur wakker en vanmorgen om 5 uur. Als ik dan thuis ben ligt hij om 6 uur weer in bed en slaapt tot 8. Daarna weer om 10 uur naar bed en lekker slapen tot 12. Pas dan lukt het hem om langer wakker te blijven meestal gaat hij dan tussen 3 en 4 nog even slapen.

Ik heb erg het gevoel dat hij veel sneller moe is nu hij ook weer midden in de nacht wakker wordt.

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik probeer hem overdag toch goed wakker te houden tussen de slaapjes en niet al te veel te slapen (niet meer dan 4 uur per dag overdag) omdat hij anders vaker in de nacht wakker word.

Vandaag was hij wakker tussen 6.30 uur en 10 uur (ligt nu lekker te slapen hopelijk tot 12 uur) en dan vaak eind van de middag zo'n uur of 1,5 uur nog.

Als ik hem meer laat slapen dan word hij ook veel vaker in de nacht wakker omdat hij uitgeslapen is.

15. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi hoi
    Het kan idd een fase zijn...ze leren en ervaren veel overdag, ze verwerken dat wanneer ze slapen. Bij het naar bed brengen is een vast ritueel belangrijk, ook het bepraten het kletsen met je kindje wat er die dag gedaan is helpt ook vaak. Ook kan de verlatingsangst fase beginnen..onze dochter sliep al snel dokr, daarna weer veel wakker en deed een fles met pap wonderen, later weer beel wakker en dat had met tanden en koezen krojgen te.maken on combinatie met verwerken van nieuwe dingen leren en verlatingsangst en haar slaapjes overdag veranderde. wanneer ze wakker is krijgt ze een beetje melk, verder leg ik haar dan weer te bed zodat ze niet te wakker word. succes ermee...

Deel Deze Pagina