Wat lastig zeg! Kun je misschien anders jullie hoeslaken strak om zijn matrasje doen? Voor de geur herkenning?
Ja hier is hij net 5 en we doen het al een half jaar zo, maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Ik houd wel altijd de deur van de woonkamer open zodat ik hem hoor, maar als hij een scherm voor zn neus heeft komt hij niet eens van de bank tenzij hij naar de wc moet. Het is in elk geval wel duidelijk dat hij echt jullie nabijheid nodig heeft. Anders voor nu even laten rusten en over 1-2 weken weer eens opnieuw proberen? Rond 13-14 maanden is er ook gewoon een vervelende sprong.
Mijn dochter heeft ook 1 jaar lang bij ons in bed geslapen. Ik had een slaapcoach gehaald, ik snap dat 1,5 uur lang is dat een kind huilt. Maar kinderen willen ook al te graag hun zin krijgen. Ik was er ook nooit mee eens om mijn kind te laten huilen, maar nadat ik resultaat zag. Had ik achteraf wel spijt, bij ons duurde het traject langer dan verwacht en nu slaapt ze gelukkig wel en er zijn nachten dat ze wakker wordt door haar tandjes of als ze in een sprong zit. Als je hem wilt wilt laten wennen aan slapsn in zijn bedje en op zijn kamer. Zal huilen van pas komen, als jij het niet aankan laat je partner de eerste dagen het overnemen. En veel praten met je dreumes, ze begrijpen heeel veel. Ik zou naar je kind kijken bij ons kind hielp het niet om elke 10/15 min naar haar kamer te gaan. Want dat is wat ze wilde, de derde dag gingen we helemaal niet en het huilen was gelijk 20 min. Daarnaast raad ik je aan, als je hieraan begint plan dan geen uitjes buitenhuis de aankomende twee weken. Tot je kind volledig gewend raakt aan zijn nieuwe ritme. Veel succes
Bedankt allemaal. Het gaat intussen weer wat beter. Hij heeft zijn ritme overdag terug en slaapt weer flink , vanzelf , 2 dutjes. S avonds duurde het eerst 2u en gisteren "nog maar" 50 min. Eens hij slaapt, slaapt hij ook wel door van 20u tot 6.30. Zijn gisteren naar de dierentuin geweest en t ging gelukkig goed s avonds. Zijn beiden in verlof nu en wil de oudste geen uitstapjes ontzeggen owv kleine broer...