Zo trots op m'n kleine dreumes!!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ytest, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    We hebben altijd getracht haar in haar eigen bedje weg te leggen savonds, maar meestal na een uurtje of 2 werd ze huilend wakker, en aarzelde mama geen moment haar lekker bij me te leggen en al kroelend weer in slaap te vallen..

Omdat nu nummer 2 in aantocht is, die de eerste periode bij ons op de kamer komt, gaat dit fijne ritueel helaas niet meer, want die komt straks om de 3 uur voor de fles, en zij moet wel lekker kunnen leren doorslapen, dus waren we genoodzaakt haar de hele nacht in haar bedje te leggen.

Wat een hel leek te worden gaat nu steeds beter!

Nacht 1: huilen, staan, weer neerleggen en verstoppen achter ledikant, boos, huilen, staan, weer neerleggen en verstoppen etc en dat meerdere malen per nacht een half uur aan een stuk.

Nacht 2: huilen, staan, weer neerleggen en verstoppen, huilen, staan, oh gaan staan heeft geen zin, ze leggen me toch weer neer, dan ga ik zelf maar weer liggen, 3 x in de nacht

Nacht 3: huilen, staan, oh mama is er dan ga ik weer liggen, beetje simmen en slapen, 2 x in de nacht even simmend wakker geworden maar met tutje gelijk weer gaan slapen! Van 20:00 tot 8:30..

Wat ben ik trots op haar!! Het is de eerste nacht hartverscheurend maar ze slaapt nu beter dan bij ons :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat fijn!

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wat goed, leuk!:)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

He wat goed zeg! En wat een goede manier ook! Echt een goede manier vind ik het! Zonder te laten huilen maar wel duidelijk. Moeten veel mensen lezen want het is een goede tip voor veel ouders.

Ik moet wel een beetje lachen als ik me inbeeld hoe je je verstopt achter het ledikant :p maar wel helemaal super.

Je mag trots zijn op je kleintje en jezelf. Een hele mooie aanpak

Ik zou het bericht zelfs kopiëren zodat als iemand een tip vraagt over slaapproblemen je het zo weer kan neerzetten. Vind het echt mooi gedaan

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Heerlijk zeg! ;)

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Haha ja mij kun je opvegen! :D 30 wk zwanger, dikke pens en dan gehurkt achter dat bed verscholen, maaaaaaar geduld wordt beloond, en manlief steunt me hier super in, ookal moet die er om 5 uur uit!! :)

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je net zo'n dikke pens hebt als ik bij de de eerste, vind ik het heel knap! ;).

Ik vind het ook knap dat je het nu doet. En goed, dat je het niet doet zodra jullie baby er is. Dan is het echt voor je kindje ook 'omdat die "indringer" er is'.

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja precies, voor mijn gevoel zijn we net op tijd, al mis ik haar wel, maar moet doen wat uiteindelijk het beste is voor haar nachtrust, en ze moet absoluut niet het gevoel hebben van hij erin en ik moet eruit, dat is niet menselijk.

10. leutjj

leutjj Niet meer actief

Super goed! Ga deze tip ook gebruiken. Onze dochter 8 maand slaapt halve nacht bij ons.

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Eerste nacht huil je zelf ook, wat ze niet ziet uiteraard maar het is zo zielig dan, maar even doorzetten en iedereen plukt er de vruchten van :)

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Echt super! Ook van haar, maar ook van jullie zeg!
    Zo'n goede methode, zonder een kind in haar eentje te laten huilen.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat hoor je helaas nog weleens. 'Als de baby er is moet jij in je eigen bed' en dat is begrijpelijk, maar niet wat je wilt overbrengen op je kindje.

En uiteindelijk wil je het wel, maar breng je het op een andere manier over op een passend tijdstip ;)

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nacht 4: 1 x om 2:00 uur wakker geworden, tutje gegeven en sliep verder tot 8:00 :D

Overigens sloeg ze wel haar complete middagslaapje over :(

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ze moet wennen aan zoveel slaap s'nachts :p

Komt ook wel weer. Maar echt super

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nacht 5: 1 x tutje terug gegeven en binnen een minuut weer vertrokken, ook middagslaapje van 2 uurtjes gehad..

nooit verwacht maar dit werkt super! :)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

:DIn enkele dagen tijd gewoon een doorslapertje geworden.
    Ik leg 2 spenen in bed en eentje op de commode naast zijn bed. Dat werkt ook goed :) als hij de spenen weggooit en rechtstaat vind hij de 3e :)

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is ook nog een goede tip! meerdere spenen in het bedje leggen.. want ik weet niet hoe ze het doet, maar als ze hem lanceert, is het ook altijd ver :p

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja daarom. Dylan kiest vaak een speen uit. Hij heeft ene in dan ziet hij die andere liggen waardoor hij die ene uit bed lanceert. Hij neemt die andere, bekijkt hem en besluit dan dat hij die andere mooier vind, gooit die uit bed en bedenkt zich dan dat hij die vorige ook uit bed heeft gegooid. Dan gaat hij zoeken in bed, staat op om naar zijn spenen op de grond te kijken en dan vind hij de 3e op de commode. En dan neemt hij die :D

20. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ik heb een speen aan een speenkoord (gewoon een reepje stof) die je aan de slaapzak/pyjama vast kunt maken met een klemmetje. Ik was het namelijk beu om elke keer die speen te gaan geven omdat hij het erg leuk vond om die uit bed te gooien.
    Misschien een tip voor je.

Deel Deze Pagina