Bloedgaswaarden baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Labrador28, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Labrador28

10 nov 2015
    5
    0
    1
    Tijdens het zetten van de ruggenprik voor mijn keizersnede kreeg ik een bloeddrukdaling. Dochter is geboren met een apgar van 9 en 10. De eerste dag kreunde ze wat maar deed verder alles goed. In het navelstrengbloed is een lage ph waarde gemeten wat kan wijzen op zuurstoftekort. Ze is door een kinderarts onderzocht en vond geen aanwijzingen en had het vermoeden dat de waardes niet klopten. Nu zei de gyn gister dat een bloeddrukdaling er voor kan zorgen dat er minder zuurstof bij de baby komt en daardoor ws die waardes zo waren. Dat klinkt weer heel anders dan het verhaal dat het ws niet klopt. Ik word hier nu heel onzeker van... moet ik me hier zorgen om maken? Kunnen er gevolgen zijn voor haar ontwikkeling ook al zijn er verder totaal geen tekenen?

2. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Dat wat er na de bevalling is gemeten vanuit het navelstrengbloed, is de zuurgraad van het bloed van de baby (PH) en de Base (BE, waarmee je kan zien of de baby compenseert). Hieruit is op te maken hoe de baby het laatste stukje van de bevalling is doorgekomen (dus vaak het persen)
    Een bloeddrukdaling op zichzelf is niet erg, mits de hartslag van de baby zich herstelt (want vaak door een bloeddrukdaling bij jou, is ook de doorbloeding van de placenta wat minder, waardoor de baby even in 'nood' kan komen en kan dalen in de hartslag, maar daar ook weer goed van kan herstellen)
    Hoe snel is je baby na die bloeddrukdaling geboren? Want over het algemeen zal je baby niet binnen 10 minuten daarna zijn geboren, dus zal die bloeddrukdaling geen effect hebben gehad op de bloeduitslag, want dan zou je vanaf dat moment al een slecht CTG hebben gehad.

Wat was de uitslag?

Ik zou me geen veel zorgen maken. Als er redenen waren geweest om te denken dat er zuurstofgebrek is geweest in een mate dat dit de ontwikkeling in de weg zou kunnen staan, had jij dit geweten en je baby over het algemeen opgenomen geweest.

Mocht je nog vragen hebben kan je altijd een priveberichtje sturen, dan kan ik je nog wat meer uitleg geven als je dat prettig vind.

3. Labrador28

10 nov 2015
    5
    0
    1
    Je hebt bericht

Deel Deze Pagina