Mijn dreumes van bijna 2 heeft ineens lelijke uitslag op zijn benen en ook wat bultjes op zijn armen. De waterpokken heersen op de opvang werd ons verteld, maar deze uitslag lijkt daar niet perse op, of wel? Herkennen jullie deze uitslag? Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar de huisarts kan ik nu even niet bereiken in het weekend. Hij lijkt er verder (nog) geen last van te hebben.
Zat ik ook aan te denken. Het breidt zich alleen wel uit verder op de benen en armen ook. Ik ben benieuwd hoe de nacht verloopt en hoe hij morgen wakker wordt! Het is een beetje een afwisseling van bultjes en blaasjes.
Het zou krentenbaard kunnen zijn. Zeker omdat je zegt dat het zich uitbreidt. Morgen even de huisarts bellen Als het warmer is kan het snel gaan weet ik uit ervaring.
Ik denk misschien toch waterpokken, dat is ook altijd een mengeling van vlekjes, bultjes en blaasjes.
Hoe is het nu? Bij waterpokken zitten ze binnen korte tijd goed onder de blaasjes. Oa ook op de behaarde hoofdhuid
Mijn eerste gedachte was waterwratjes. Helaas niet zoveel aan te doen en erg besmettelijk. Ik smeerder het voor t slapen nog weleens in met sudocrem. Voor de jeuk en droogt het gelijk een beetje uit.
Je ziet ze nog steeds als vlekjes op de huid zitten. Sommige bultjes werden blaasjes, niet allemaal. We zagen er een paar op z’n kin en een paar op z’n armen. Daar is het bij gebleven. Terwijl je bij waterpokken toch vaak de bultjes vooral op de romp en hoofd ziet. Op de opvang dachten ze wel aan waterpokken, omdat het daar rondging.
Daar denk ik ook aan nu. Oudste heeft nog geen waterpokken gehad en we dachten wellicht besmet hij haar, maar dat blijft uit.
Dit lijkrn inderdaad waterwratjes. Mijn dochter heeft er ook veel last van. Telkens als er 1 weg gaat komt er weer 1 voor terug. Ze heeft een tijdje gehad dat er meerdere in der gezicht zaten en die waren ook best flink. 1 komt ook elke keer terug op dezelfde plek.
Ik gok ook op waterwratjes. Je zou eens shea butter kunnen smeren. Dit schijnt erg goed te helpen tegen waterwratjes.