overdag amper slapen, 's nachts tegenovergestelde!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb een vraagje, mogelijk heeft onderstaande te maken met spruw maar snappen doe ik t niet! Het volgende:

ons meisje slaapt overdag weinig, wil elke 2 uur voeding, drinkt dan een halve fles leeg en wil anderhalf tot 2 uur later weer een halve fles. Dit gaat zo vanaf een uur of 9 tot een uur of 3 's middags. Vanaf een uur of 3 slaapt ze zeker elke keer 3 uur of zelfs langer. Van de week sliep ze van half 9 tot half 4 's nachts!

Want ze drinkt erg onrustig, hapt steeds naar de speen, draait met hoofdje heen en weer, wil een halve fles, is wat 'zeurderig', etc.

Ze is bijna een maand, ik mag dus over naar een fles met een iets groter gaatje. Wanneer zou ik dat moeten doen? Als de spruw voorbij is?
    Heeft dit te maken met spruw? Zo ja dan moet ze er 's nachts toch ook last van hebben?

Hopelijk heeft iemand tips of advies.. het cb heb ik niet veel aan, ik moet haar laten huilen, meer drinken klaarmaken (wat ze dus NIET opdrinkt want ze heeft last van haar tong!!!!) en ik moet vooral niet moedeloos worden. Dus als iemand nog wat anders weet... graag ;)

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    mijn dochter heeft 8 weken lang elke 2u gedronken....zou er gewoon aan toegeven ook al komt t door der spruw!

ook kan t zijn dat halverwege fles boertje dwars zit

succes!

3. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Mijn dochter heeft maanden elke 2 uur gedronken, eerst aan de borst en toen ze na 3 maanden de moedermelk uit fles kreeg wou ze nog steeds elke 2u drinken.
    En al zolang ze oud is slaapt ze overdag weinig maar 's nachts daarentegen al vanaf het begin heel lang
    Als ze 's nachts een lange tuk maken hebben ze overdag nou eenmaal meer eet/drink momenten om toch aan voldoende te komen. En een baby maagje is nog erg klein.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Je kan het ook omdraaien. Ze maakt 's nachts een flinke ruk, waardoor ze overdag vaker (korter op elkaar) komt omdat ze wel aan haar hoeveelheid moet komen.

Ik zou toegeven aan haar drinkbehoefte zoals ze zijn zolang ze spruw heeft. Wie weet stopt ze halverwege met drinken omdat de ergste honger dan toch weg is en haar mondje dan geen pijn meer doet.

Als ze zo blijft drinken als de spruw weg is kun je kijken of je haar misschien wat meer kan sturen zodat ze over de hele dag wat regelmatiger komt. Hou moed en ik hoop dat de spruw snel weg is :)!

5. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Als jij er zelf geen problemen mee hebt dat zij zo reageert, dan zou ik het zo laten. Huilen is wat mij betreft zowiezo een teken dat er iets is en ik neem mn dochter dan bij me, maar ieder mens is daar anders in natuurlijk.
    Heb jij zelf het idee dat er iets meer aan de hand is? Zo ja, zou je na kunnen gaan wat je smiddags anders doet dan sochtends.
    Ook kan het zijn dat ze (omdat ze maar een half flesje dan drinkt) een boer heeft die dwars zit. Ook kan het zijn dat het drinken er te snel uitloopt of juist te langzaam gaat, waardoor ze zo onrustig wordt. Het kan zelfs dat ze last heeft van haar darmen of dat ze gewoon lekker bij je wil je zijn.
    Het is in het begin echt even zoeken hoe je kindje aangeeft wat er aan de hand is en daar kan je soms moedeloos van raken. Het feit dat je het hier neerzet, is al het begin naar een eventuele 'oplossing'.
    Schrijf anders op wat er allemaal kan zijn en ga dat rijtje gewoon af. Hier heeft dat geholpen en zo zijn we er uiteindelijk achter gekomen dat ons vrouwtje teveel kracht moest zetten om haar flesje te drinken, waardoor ze steeds in slaap viel. Ook werd ze na anderhalf uur weer wakker, de ene keer omdat ze trek had, de andere keer omdat ze last had van haar darmpjes.
    Dus hoe moeilijk het nu ook misschien is, het komt goed.
    Succes!

6. kwebbel86

Ik laat haar tussendoor altijd boeren en meestal is dit met goed resultaat :D Naar mijn weten doe ik 's morgens niets anders dan 's middags. Tussendoor luier verschonen zodat ze weer wat alert is, in een rustige omgeving laten drinken....

Ik vraag morgen nog ff na of het misschien door haar voeding kan komen. Ze krijgt HA van Friso. Door de standaard had ze krampjes (was het vermoeden) maar daar heb ik inmiddels Infacol tegen. HA is toch wat lichter verteerbaar, misschien heb ze daar ook wat meer honger door.

Ik heb niet het idee dat er iets 'mis' is met mijn dochter. Ik vind het alleen raar dat ze er overdag wel last van heeft en 's avonds niet. En ik heb niet het idee dat ik iets anders doe dan 's middags of 's avonds.

7. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook erg last van spruw gehad wel 4 weken! hij kreeg daar nystatine voor, wat heb jij gekregen..
    Hij had er snachts ook geen last van dat vond ik ook al zo raar! zit het bij je dochterje ook in de wangen gehemelte en tong en lipjes?

8. kwebbel86

E.velien krijgt ook idd Nystatine, nu de 2e kuur in 2 weken. De eerste kuur had niet goed geholpen. Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat! Het zit niet in haar gehemelte en de vorige keer was dat wel iets rood, zei de HAP. JNu zit t alleen op haar tong, de bekende witte aanslag. Bultjes heeft ze de 2e keer niet gehad, dus blijkbaar nog een restant wat weg moet dmv de kuur. Ik hoop dat het nu snel weg is.

Vanmorgen hebben we haar wel ffies laten huilen (enkele minuten). Niks was goed! Op schoot niet, in de box niet, heen en weer lopen niet, echt niks hielp. Na enkele minuten is ze in slaap gevallen tot 4uur later.. pff! Heerlijk!! Ik voelde mij ontzettend schuldig en een bar slechte moeder om haar te laten huilen, al was het maar enkele minuten maar blijkbaar was ze toch oververmoeid en moest ze dus echt wel slapen.

9. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Dat onrustig drinken komt denk ik door de spruw. Mijn dochtertje heeft ook spruw, die deed dat ook. Dat tast alles aan van het mondje tot aan het kontje. Daar kan de kleine ook krampen van krijgen. Sinds wij aan de medicijnen zitten zijn de krampen over en zitten we op normale voeding (hadden voeding tegen krampjes) weer waar het hardstikke goed mee gaat. Wij hadden als eerste ook nystatine, 4 potjes op, maar niet geholpen. Je kan beter daktarin hebben, dat helpt vele malen beter!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Even een tip voor de nystatine, ik zou het 8x0,5ml geven, dat werkte hier heel goed. In de melk zitten nl. suikers wat niet ten goede komt aan het bestrijden van de spruw.

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook flesvoeding kan op verzoek dus gewoon fles geven en kijken wat ze drinkt! en anderd naar HA iets vragen voor de spruw

12. kwebbel86

Ze krijgt al iets voor de spruw (Nystatine), zie een van mijn vorige posts. Het kan toch niet aan de voeding liggen? Dan zou ze altijd in principe moeten huilen en ze doet t alleen 's morgens...

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wil ze niet gewoon clusteren? Veel kindjes doen dat met borstvoeding maar kan natuurlijk ook met flesvoeding. Vaak zie je het s avonds maar ook wel s morgens.

14. kwebbel86

clusteren zou kunnen, heeft dat met een groeispurtje te maken of een regeldag?

Vanmorgen hier bezig geweest vanaf 09.00 t/m 11.30. 07.30 de fles op, 8.30 lag ze op bed, heeft toen een half uurtje geslapen, toen is het gejammer begonnen. Iedere keer troosten, speen er in, enz. Tot 11.30, toen het tijd was voor de volgende voeding. Om 10.00 heeft ze 30cc extra op, toen is ze in slaap gevallen op m'n arm en toen enkele momenten geslapen, met 15min tegelijk.
    Nu mag ze vanavond om 19.30 weer een fles en 23.30. Ik denk dat ik ze met de laatste voeding maar gewoon wakker maak, dat ze die iig binnenkrijgt en dan kijken hoe ze het morgenochtend doet. Ik moet toch zowieso naar het CB, kijken of hun nog wat weten.

15. kwebbel86

Volgens kinderarts bij het CB is ze kerngezond en heel mooi! Dat ze niet wil slapen hoort erbij, gaat vanzelf over. Gewoon vermaken en het accepteren! Nou dat gaan we dan proberen :)

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Clusteren is gewoon een natuurlijk proces en een combi van mamahonger en vaak kleine beetjes willen drinken.
    Duurt vaak tot een maand of 3.
    Met clusteren zie je vaak dat ze kleine beetjes willen drinken, korte hazeslaapjes doen op schoot, was hier vaak een minuut of 10, dan weer wat willen drinken.
    Met de fles kun je prima dan steeds 30cc aanbieden en haar lekker bij je houden.

17. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    DAt zei het cb ook tegen mij: "je legt hem in bed als hij moe is. Slaapt hij, prima. Slaapt hij niet, jammer.. Volgend slaapje beter! Lekker de wandelwagen pakken en wandelen!

18. kwebbel86

Het ging vanmorgen een stuk beter! In de box zeker wel een half uur liggen rondkijken (wat je kijken kan noemen op deze leeftijd :p) en toen na een halve fles gaan wandelen. Om 12.30 weer een halve fles op en nu ligt ze hopelijk te slapen, anders kraait ze nog wel n keer of 2 voor de speen. Moeilijke leeftijd dit, ze kan nog niet kijken, nog geen activiteiten doen maar wel huilen als ze zich verveelt (zoals de kinderarts het gisteren zei).

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Anders een draagdoek/ergonomische drager aanschaffen? Kun je wel je ding doen en zij kan lekker rondkijken of slapen bij je.

Deel Deze Pagina