Onze zoon is bijna 6 mnd en sinds een week kan hij niet meer slapen overdag. We denken dat hij tanden en een kies krijgt. Ook is hij erg beweeglijk en druk. Kan rollen van rug naar buik en terug. Zit zijn ontwikkeling hem in de weg? Zijn het de tanden die doorkomen? Vind het erg zwaar want niks is goed en mijn 5 jarige wil ook aandacht.
Tis de periode een beetje en als er tandjes bij zitten is t dubbel niet goed. Zijn altijd ff de zware periodes. Probeer op de voor jou meest gemakkelijke methode er mee om te gaan, veelal is t echt uitzingen. En de mama's zijn dan gewoon de pineut ookal zijn t papa's kindjes, dl hier is echt een papa's kindje maar o wee al t kommer en kwel is dan is t een mama sticker. Hier wilde dentinox nog wel eens helpen met tandjes ellende maar let er op dat t de boel verdoofd dus even afstemmen met wanneer je een fles of hapje wilt. En anderen zweren weer bij chamodent. Het is even zoeken wat voor jouw kindje werkt maar eenmaal gevonden heb je er best veel plezier van, dr gaan nog veel tandjes komen. Als ze echt veel last hebben kan je overwegen paracetamol zetpil te gebruiken. Bij ons ligt die grens wanneer t de nachtrust echt verstoord en dentinox niet meer voldoende is, maar ik kan me voorstellen dat met nog een ander kindje in t spel of op basis van de mallaise je die grens elders legt.
Hier kenmerkt het slechtere slapen altijd de sprongen. Zodra hij weer drama maakt met slapen zit ie weer in een ontwikkeling. Vaak gaat het na 2 of 3 weken dan weer beter.