Ervaring Tula Toddler grote dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misscoco, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Hoi hoi,

heeft iemand ervaring met de Tula Toddler? Ik ben de Bondolino gewend, heb zoon tot 8 maanden veel gedragen. Nu is hij 16 maanden en ivm een vliegvakantie met zeer ongusntige vliegtijden wil ik graag een draagzak opnieuw proberen, hopelijk slaapt hij dan wat onderweg, geen idee of hij het nu nog wil. Huren is een optie. Ik hoor goede verhalen over de Tula, ik wil hem graag op mn buik dragen (rug geen ervaring en vind ik eng, bang dat ik hem laat vallen want hij is erg beweeglijk en sterk).
    Zoon is 89 cm en ongeveer 13,5 kilo.

Kan iemand hierin advies geven?

2. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Vanaf broekmaat 92 zit ie ongeveer goed. Welke maat draagt je kindje?

3. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Hij draagt nu kledingmaat 92 dus qua maat moet het kunnen. Ik zou hem zo graag op mn buik willen dragen, al is het alleen maar voor die vakantie.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Tula toddler past vanaf een ruime maat 92 (zo’n 90 cm).
    Een prima drager. Maar het kan zijn dat het voor jullie niet de juiste drager is.

Als ik jou was zou ik eens een consulent opzoeken die draagzakken verhuurt. Daar kn je passen (eventueel direct leren hoe je rug kunt drager, veel fijner met dat gewicht) en dan dus direct huren.

Jessi79 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Mijn bewegelijke dochter van een maatje kleiner (86) krijg ik met geen mogelijkheid meer in een draagdoek of draagzak. Die wil ontdekken en kijken en doet daar vervolgens alles voor. Draagdoek was ik mn schouderband ineens kwijt (had dr gelukkig beet) want ze deed ineens dr hand omhoog en volle kracht opzij dus dat was snel geleerd en snel afgeschaft. Baby bjorn, is niet ergonomisch, zette ze t gelijk al op een rellen maar we hebben dan ook een temperamentje...

6. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij hebben mijn zoontje altijd gedragen in een Tula Standaard en gingen automatisch over naar een Tula Toddler, maar na een tijdje heb ik een Wompat Toddler geleend en die vind ik veel fijner. Het is maar net wat voor jou fijner zit (en voor je kindje). Voor mijn zoontje van 3 jaar heb ik net een Wompat pre-school besteld.
    Met de Tula zal je goed kunnen buikdragen. Rugdragen kan, als je een partner hebt, ook makkelijker als je partner je kindje erin zit.
    Mocht je in de buurt van Tilburg wonen dan zou ik je eventueel kunnen helpen, ik verhuur draagzakken. Opsturen is ook altijd een optie natuurlijk, maar het is wel fijn om van tevoren even te proberen denk ik.

7. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    @Mrs Bucket: dat vind ik heel attent van je. Ik woon echter in het oosten van het land en het probleem is dat ik hem binnen een week nodig heb. Ik ga dan op vakantie en ik ben dus veel te laat met regelen. Ik heb geen tijd meer voor een consult helaas.
    Ik wil hem best van je huren, ik lees toch wel veel goede ervaringen met de tula. Kun je mij aangeven wat de kosten zijn incl verzendkosten?

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier echt fan van tula. Wij zijn momenteel in Spanje met t vliegtuig. Mijn zeer bewegelijke en actieve dochtertje slaapt binnen 8-10 minuten in de tula. Ook in t vliegtuig. Echt was zo blij dat ik dat ding mee heb genomen.
    Ga idd eens naar een consulent om te passen. Er zijn meerdere merken. Ik heb nu nog een free to grow maar wel met zitverbreders. De toddler is hier met maat 80/86 echt nog te groot.

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Tula Toddler gebruikt voor de jongste en super tevreden. Hij was ook een grote dreumes, aangeschaft toen hij 14 maanden was. Ging prima.
    Echt een aanrader!

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Ik heb je gisteren al advies gegeven via de mail ;) Zoals gezegd past hij bij een ruime maat 92. Voor jouw zoontje kon je op de Standaard uit, of een ander merk drager zoals de Lennylamb of Isara.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    De Tula is erg fijn! Maar een kind met dit gewicht moet je niet op je buik gaan dragen. Heel erg slecht voor je nek en rug. En zeker op vakantie in de warmte en met lange stukken lopen.

Ga de Tula eerst thuis proberen met rugdragen.

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik droeg mijn zoon ook nog graag op de buik in de tula toddler op de leeftijd. Later ook nog wel hoor. Goeie schoenen aan en gaan. Dit deed ik op vakantie veel om hem in slaap te wandelen en kon hem daarna in bedje leggen of ik ging s middags met kind en al op een ligstoel liggen. Tula beetje los geklikt en relaxen maar..

Mijn zoon was ook een echte pittige jongen. Veel zelf willen en moeilijk in slaap komen. De tula was echt mijn redding. En nu weer opnieuw met mijn draagverslaafde baby. (Toddler verkocht en een nieuwe baby tula weer gekocht)

Fijne vakantie!

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Is dit je persoonlijke ervaring? Want er zijn genoeg mensen die zelfs oudere/zwaardere kindjes gewoon nog buikdragen;). Zolang jij een goede ergonomische drager hebt die juist is afgesteld hoeft het geen klachten te geven.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Die mensen zijn er vast. Maar grote en zware kinderen vaak en langdurig op de buik dragen is echt slecht voor rug en nek. Ook in een ergonomische drager (Wij hadden ook is de Tula). Het gewicht blijft immers hetzelfde. En handig is het ook niet met langer wordende ledematen. Daarom zou To moeten oefenen met rugdragen. Dat kan juist heel goed met de Tula.

Ik ben zeker voor dragen. Maar wij lieten ze vanaf een bepaalde leeftijd juist ook zelf lopen. Dat is ook beter voor de conditie en motoriek. Ze konden al snel behoorlijke afstanden lopen of loopfietsen. Terwijl ik soms andere (veel oudere kinderen) zie die nog eindeloos in een buggy zitten of overal worden gedragen.

15. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Wij dragen nu onze 2e in een tula toddler. Meestal wel op de rug, want dat vind ik qua gewicht beter vol te houden. Heb een mannetje wat het prachtig vindt om de wereld te ontdekken, maar ook nog graag bij mama op de rug zit. En dan blijft ie ook meestal netjes zitten.
    Met de oudste zijn we naar Thailand geweest toen hij anderhalf was. We hebben toen de tula meegenomen en dat was echt een uitkomst. Een kinderwagen/buggy was echt niet handig geweest. Ook met overstappen tijdens de reis was het ideaal en in het vliegtuig heb ik ook wel een rondje met hem gelopen in de draagzak zodat hij ging slapen.

16. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Mijn kinderen lopen zelf bijna altijd, tenzij we echt even snel moeten zijn of het gewoon niet uitkomt. De oudste was al jong met de loopfiets in de weer en kon daardoor al jong goed zelf fietsen. De jongste van 16 maanden wil nu natuurlijk alles zelluf doen :) dus die loopt ook veel zelf. Maar dat is een andere discussie....de tula heb ik inmiddels binnen, moet nog even de handigheid vinden van het goed op maat bevestigen. Ik denk als zoontje erg moe is dat hij het wel accepteert, hij wil dan vaak met mama knuffelen. Op vakantie zijn we vooral in een resort, daar heb ik de buggy of draagzak niet veel nodig. Het is voornamelijk voor het vliegveld, het wachten etc.

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina