Dreumes weigert avondeten.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vrolijkheid, Dec 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michelle123

Michelle123 Actief lid

May 31, 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja nu ik de anderen berichten lees, wij geven hem wel iedere dag multivitamine (vloeibare)

2. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,164
    3,044
    113
    Nederland
    Bij ons begon dat ook rond die leeftijd en sinds een maand begint ze hier weer te eten savonds. Kan dus lang duren die fase:D ervaring is wel dat strijd maken niet helpt en je het echt los moet laten en moet geloven dat het op een dag weer omslaat. Ik geloofde het nooit maar is dus echt zo:p

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Denk er ook aan dat bicuitjes, ontbijtkoek en krentenbollen vrijwel hetzelfde effect op het lichaam heeft (en dus eigenlijk hetzelfde is) als snoep. En dat de voorkeur voor zoet daardoor steeds sterker wordt en de voorkeur voor gezond eten vaak (niet altijd) minder wordt. Al geeft geen zoetigheid ook absoluut geen garantie voor een goede eter :)

Mijn peuter eet ook weinig s avonds, hij eet overdag ook niet veel. Hij eet avocado's, vis, eieren, pap en kaas. En daar variëren we wat mee :) Wat mij ook altijd helpt is gezonde toetjes achter de hand hebben, zodat hij 's nachts geen honger heeft. Ze zijn hier gek op bananen ijs (banaan in plakjes invriezen en dan pureren, mmm) yoghurt met banaan en roomboter en soms zelfgemaakte appelmoes erdoor. Of gewoon wat fruit.. kaas..

Het komt ooit goed :)

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hmm ja maar laten we zeggen dat hij dat soort tussendoortjes ongeveer 2x per week krijgt dus ik denk niet dat dat het is in deze...

Toevallig weer twee top dagen gehad dat meneer z'n bord leeg eet met veel groenten! Ik open vaker zon topic 😜

5. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?
    Hier nog steeds een drama kwa avond eten helaas.
    Echt alles geprobeerd maar hij moet geen groentes enz.
    Gelukkig eet hij nog steeds lekker fruit en tomaatjes/komkommer dus dat scheeld weer.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou we zijn de fase weer uit! Maar misschien is het tijdelijk! Het ging slechter en slechter en toen werd hij ook nog eens ziek: longontsteking met middenoorontsteking en toen wilde hij sowieso helemaal niets (mandarijntje en een flesje pap dat was het) een week lang. Toen dat voorbij was ging het net iets beter en kreeg hij buikgriep. Weer niets eten natuurlijk en ondertussen best veel afgevallen.

Maar nu, sinds twee dagen, eet meneer ineens als een bouwvakker. We kunnen het bord nog niet neerzetten en hij valt aan als een beestje. Ik denk zelf dat het ook inhalen is van al die weken slecht eten. Arm kind! Groente vliegt er nu dus ook ongemerkt gewoon in.

Het heeft mij wel doen beseffen dat er geen pijl op te trekken is. Dus inderdaad, go with the flow, elke dag kan anders zijn. Op de dagen dat ze wel willen er zoveel mogelijk groenten in proppen dus ;)

Fijn dat bij jou de rauwkost in elk geval goed gaat, dat is iets!!

Share This Page