Dreumes weigert avondeten

Discussie in 'Voeding' gestart door Palmpje, 4 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Monkey platter wilde ik ze idd wel ook voorstellen. Kindjes schijnen heel goed te zijn in t zelf bepalen welke vitamines ze nodig hebben. Met een monkey platter bied je veel verschillende dingen aan. Ze hebben zelf de regie hierover.

    Mijn dochterje eet op t moment ook wat minder goed gaat groente. Dus mag ze in winkel kiezen welke snackgroente ze wil.
    Sinds ze wel eens een snoepje krijgt is het kiezen voor gezond en stuk minder maar toch gaat en monkey platter er altijd wel in.
    Ze groeit overigens prima op aardappels, pasta vlees en in mindere mate groente.

    Ze eet prima fruit en brood. Maar toch geef ik ook volle kwark bijv. Goed voor de eiwitten
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb op zich n makkelijke eter (is inmiddels bijna 8), maar met somige groenten moeten zoeken naar welke manier hij t wel lust. Bijv courgette, stukjes vindt hij niet lekker, soep ervan vindt hij heerlijk. Wortels eet hij liever rauw dan gekookt, behalve in hutspot of in marokkaans eten (mijn man is marokkaans). Doperwten lust hij graag maar alleen de diepvries, uit n pot is niet te eten. En zo heb ik inmiddels voor bijna alle groenten een bereidingswijze dat hij ze lust en dat is bijna nooit gewoon gekookt.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    En wat gebeurd er als je bv stampot heel fijn pureerd en dat in een leeg olvarit potje doet?

    Hier had zoon ook periodes van dagen niets eten, alleen klein beetje fruit (halve peer) en hij stond daardoor ook vaker onder controle van t cb. Hoorde bij hem gewoon af en toe onder zijn eigen lijn zakken. Ik moet nu nog steeds met hem heen, ook al is al even 4.
    En t is nu echt een heerlijke eter :) veel interesse in nieuwe dingen ook. Zit graag te vissen van een ander bord haha
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  4. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.936
    3.119
    113
    Mijn middelste bleek stevig gekruid eten wel heel goed te eten, aardappelen met groente juist niet. Dus curry's, nasi, shakshuka etc ging er heel goed in. Vanaf 1 jaar mogen ze alles hebben, dus ik zou gewoon eens proberen of hij gewoon echt eten misschien wel eet.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!

    Ik ben er inmiddels achter dat hij een simpel bordje aardappels vlees groente gewoon niet lekker vind. Zelfs niet helemaal fijn gepureerd. Zodra ik een ovenschotel maak of een lekkere verse soep, dan eet hij het wel. Nog steeds niet veel maar ben al lang blij dat hij tenminste iets eet :) Zijn gewicht loopt netjes op de lijn sinds de vorige meting dus cb is ook tevreden.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina