Hoeveel is jullie baby aangekomen in 1 maand? Hier geboorte 3822 en nu bij 1 maand 4265 gram dus 443 gram. Ik maak me zorgen dat het te weinig is.
Mijn meisje woog bij haar geboorte 8 pond en afgevallen naar de 3800 gram. Met 1 maand oud woog ze 6200 gram en 60 cm. Met 2 maand oud woog ze 7300 gram en 65 cm. En nu met precies 3 mnd oud 8080 gram en 68 cm. Ik geef borstvoeding en daar groeit ze net als de andere kids enorm hard op.
Mijn dochtertje is geboren met 4500 gram, maar was na 2 dagen al 500 gram afgevallen. Met 4 weken woog ze 5070. Dus ook niet heel hard aangekomen.
Mijn zoon was net de geboorte 4050 gram en met 6 weken 5500 gram. Hoeveel afgevallen in t begin weet ik helaas niet.
Ons meisje is in de eerste maand 218 gram aangekomen. Dat was helemaal goed volgens het cb. Het heeft ook een behoorlijke tijd geduurd voordat ze weer op geboortegewicht was.
TS, het verschilt de eerste maand volgens mij nogal. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar als je dat wel doet kan je naar het weeguurtje op het cb om het in de gaten te houden. Kan je gelijk aan hen vragen wat zij er van vinden.
de oudste geboren met 3960 gr en met 5 weken woog hij 4870 gram De tweede geboren met 3690 gram en met 4 weken woog zij 4055 gram De derde geboren met 3700 gram woog met 4 weken 4195 gram De vierde kan ik het boekje niet van vinden, maar met geboorte woog zijn 3360 gram en met 5 maanden was ze 5660 gram, dus zal ook niet overdreven hard gegroeid zijn in een maand tijd DE vijfde woog 3600 gram bij geboorte en woog met 1 maand 4210 gram Hier dus op de oudste na ook geen snelle groeiers. Het belangrijkste is dat ze groeien, tevreden zijn en voldoende poep en plasluiers hebben. Op een gegeven moment krijg je inzicht in hun lijntje. Hier was dat bij allemaal geen lijntje wat omhoog schoot, maar rustig om hoog ging.
Trouwens je moet ook kijken hoeveel ze afgevallen is, want eigenlijk is dat de groei van je kleintje, als je vanaf het laagste gewicht kijkt, kan ze wel goed gegroeid zijn.
Hier geboren met 3735 gram, afgevallen tot 3460 en na een maand woog hij 4670 gram. Maar ik zou me ook niet direct zorgen maken hoor. En misschien inderdaad gewoon even elke week naar het weeguurtje gaan, zodat je kan zien wat ze elke week gegroeid is en zo nodig even je zorgen kan uiten?
Niet vergelijken met anderen!!! is mijn belangrijkste advies. Ga af op je eigen baby: drinkt hij goed, is hij vrolijk, heb je goede plasluiers? Volgt hij zijn eigen lijntje en zijn ze daar bij het cb tevreden over? Dan is het in orde. Het heeft geen zin om te vergelijken met andere baby's. Bij mijn dochter ging de groei in het begin heel snel, ze schoot door maat 50 heen en was na 4 weken een kilo zwaarder dan bij haar geboorte. Nog weer eens 4 weken later was er 750 gram bij gekomen en afgelopen keer, weer 4 weken later, 500 gram. Ze groeit dus iets minder hard maar het valt allemaal binnen de marges.