Dreumes weigert melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brabantsmeisje, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Van de opvolgmelk al overgestapt op gewone, volle, halfvolle, magere, met smaakje zonder smaakje, yoghurt, karnemelk.. Alles laat hij met zijn neus in de lucht staan. Pap lust hij niet, ook nooit gelust ook niet met een smaakje.

Wel drinkt hij sap, thee en als hij echt niets anders krijgt water. Daarnaast eet hij 3-4 boterhammen met boter en pindakaas, kaas, smeerkaas of vleeswaren. (gevarieerd). Twee stuks fruit meestal banaan en mandarijn omdat hij daar gek op is.

Avond eten verschilt de ene dag eet hij een vol bord de andere keer net een paar kleine hapjes. Wat kan ik nu het beste doen? Toch weer flessen gaan geven s'ochtends en s'avonds. Of krijgt hij in jullie ogen voldoende zuivel binnen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Na 1 jaar 'moet' melk niet meer. Je kunt het prima opvangen met bijvoorbeeld Griekse/Turkse yoghurt als toetje (dat vinden veel kinderen lekkerder dan gewone yoghurt), kaas/roomkaas op brood etc. Mijn kinderen kregen een jaar borstvoeding en hebben nooit gewone melk gelust, ook nooit gedronken na 1 jaar. Ik gaf/geef ze vrijwel elke dag yoghurt voortoe en regelmatig iets van zuivel op brood.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Niet dwingen of forceren. Dan drinkt hij dat maar niet. Je kunt kiezen voor flesvoeding ofzo maar als ze niet meer willen, doen ze het lekker niet. Kaas, yoghurt etc. is ook zuivel en voldoet prima. Ik heb hier ook zo'n periode gehad maar dan met 9 maanden. Of het is een fase en gaat weer over (dat was hier het geval) of het is blijvend en dan kun je gerust een vervangend iets zoeken om hem te geven.

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Dan zal ik zometeen eens een pot Griekse Yoghurt gaan halen, kijken of hij dat wel lust! Thanks Dames

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij zijn opgevoed met het idee dat melk echt goed voor je is, echter er is zoveel troep doorheen gedaan om het langer houdbaar te houden oa dat er weinig goeds meer in zit.
    Ik zou gewoon water en thee geven.

6. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Die van mij is 15, bijna 16 maanden, en die lust nog steeds geen pap, geen melk, geen yoghurt en geen kaas.. (overigens nog steeds helemaal niets op brood behalve boter..)
    Dus hier is dat ook een hele lastige.. Maarja, kan en wil ook niet dwingen, dus laat het dan maar even zo.. Enig voordeel is dat ik nog borstvoeding geef en het dus ook nog niet helemaal erg is.
    Enige wat hij wel dan weer lust is van die toetjes met banaan of aardbei of vanille.. Niet het beste wat hij kan krijgen.. Maar daar moet die het dan verder van hebben.
    Lust overigens ook geen water en geen thee... Dus hij is ook wel even een lastige wat dat betreft.. Terwijl hij toch verder aardig wat lust, maar daar lijkt het met dit lijstje even niet zo op.

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    En soyamelk? Evi dronk altijd graag melk, maar sinds ze soya melk met bananensmaak gehad heeft, wil ze niet meer anders!

8. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Al,mijn drie kinderen hebben nooit nutrilon gelust ik gaf dan wel volledige bv en ben na een half jaar begonne n met pyama papjes of goedenacht van bambix en die vonden ze heel lekker die deed ik dan ochtend en avond en rest zoveel mogelijk vast eten bij geven oudste tot 9 maanden volledig bv gehad. Die luste ook pas met 4 jaarcbrood ervoor altijd ontbetem met pyama papje

Deel Deze Pagina