Dreumes weigert opvolgmelk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GroeneBomen, 7 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Onder normale omstandigheden wel. Ik zou het in jullie geval even vragen ja :)
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik lees net inderdaad je andere post. De sojamelk van alpro is een soort van opvolgmelk. Maar geen idee of dat in verhouding staat met gewone opvolgmelk... Of dat er in zit wat je nodig hebt voor jouw kindje natuurlijk.

    https://www.alpro.com/nl/producten/drinks/groeidrink/groeidrink-1-3-1l/

    Heel fout misschien maar pyjama papje? Zit daar iets nuttigs in? Wel een hoop suiker geloof ik...
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Hij eet daarvan te weinig helaas. Diëtiste zei dat al het werk voor het mini beetje wat er wel in gaat qua melk door pannenkoek te beperkt is. Dat was anders wel de oplossing, we hebben drinkvoeding met extra calorieën en dat mag gewoon verwerkt worden
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Pyjama papje is misschien niet eens zo gek! Wie weet lust hij dat. Wat extra suiker is niet erg voor hem, de diëtiste zei ook: eerst maar meer erin krijgen voordat we t gaan bijsturen.
    Alleen zout moeten we opletten.

    Die van Alpro zal ik eens bekijken :)
     
    Ella1988 vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.777
    113
    Met 1 kreeg hij een rietjesbeker met lauw/warme melk. Dat ging er goed in.
    Betreft ander zuivel kreeg hij wel elke keer milde yoghurt aangeboden en nam elke keer een hap maar duurde best lang voor dat hij een bakje leeg at.

    In de winter kookte we appeltjes of appeltjes met peertjes en deden dat in kleine bakjes in de diepvries. Dat deden we door de yoghurt, vond hij lekker. In de zomer ander fruit in de blender met de yoghurt.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zou super zijn als de rietjesbeker hier genoeg is! :D

    Yoghurt in de vriezer met fruit erdoor wil ik.proberen :D of alleen met bevroren fruit erdoor
     
    owly vindt dit leuk.
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik vind t ook best zonde om telkens wat nieuws te kopen. We hebben nu variant nr 3 in huis en nog van die vruchtenmoes spul dat volledige voeding is zelfs.
    Hij wil geen ijsje, wel t ijsstokje om op te kauwen... geen fruit, wel de mandarijnschil.
    Af en toe denk ik wel: je bent maar een gek exemplaar :p
     
  9. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik ben geloof ik op Pinterest al yoghurt melts tegen gekomen.

    Welke dingen eet hij wel graag? Mss valt daar iets mee te doen.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    misschien bedoelde ze koemelk ter vervanging van opvolgmelk na 1 jaar, èn als het kindje al volledig op vast voedsel over is? Want in het geval van TS eet haar kindje nog niet vast en is dus (bijna) volledig afhankelijk van borstvoeding/flesvoeding. Het advies om volledig koemelk te geven is dan heel slecht advies en ik gok dat de artsen op jouw cb dat niet zouden aanraden. Geen enkele arts zou dat aanraden... zo loopt je kindje ernstige tekorten op namelijk.
     
  11. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ja uiteraard bedoelden ze dat. Alles wat jij nu zegt blijkt toch niet uit de OP? Daar gaat het enkel over een 16 maander en opvolgmelk. Daar baseerde ik mijn reactie op. Ik heb verder geen kennis van TS en haar kindje.
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    ah oké, ik weet van andere topics en reacties hier en daar dat haar kindje best wat moeite heeft met eten, en nog vrijwel volledig afhankelijk is van borstvoeding. Ik heb dat in mijn achterhoofd maar ik realiseerde me even niet dat niet iedereen dat heeft. In dat geval komt mijn berichtje heel hard over zie ik nu. Mijn excuses! :)
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Yogurtmelts, ik ga erop zoeken :D

    Ontvelde manderijn eet hij sinds 2 dagen dus dat is wel een succes. Blauwe bes lust hij ook wel 1 of 2 an dus qua smaak lust hij het. Banaan en peer qua smaak ook goedgekeurd. En ranja drinkt hij ook
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Sorry! Had erbij moeten zetten dat melk nog zijn hoofdvoeding is :) hij heeft een eetachterstand zoals zijn kinderarts t zo netjes noemt door medische zaken.
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  15. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ander referentiekader geeft andere reacties :). Zo blijkt maar weer. Excuses aanvaard.

    @GroeneBomen met wat meer info snap ik de achtergrond van je vraag beter en ook dat volle melk dan níet volstaat. Hopelijk heb je iets aan de tips die zijn gegeven!
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Dank!
    Hij mag overigens wel volle melk maar dan als vervanging van bv ranja. Net als yoghurt gewoon extra is: ik zal ook blij zijn we daar iets mee kunnen wat hij wel eet/,dribkt. Water krijgen we er slecht in, van de diëtiste is ranja ook prima in zijn geval: hij moet zn poeder drinken die opgelost wordt in de ranja :)

    Elke calorie is er 1 in zijn geval! En wie weet hoeft ie dan ook 1 voeding minder ;) uiteindelijk is t streven melk als bijvoeding!
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    .
     
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    Hoe grappig jij soms bent :thumup:
     
  19. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    En als je gewoon KV 1 zou proberen ipv opvolgmelk? Opvolg melk is in principe commercieel namelijk, dus prima om bij KV1 te blijven. Is laatst volgens mij ook eens een topic over geweest hier op de pagina
     
  20. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Mijn zoontje weigerde eerst ook kunstvoeding. Ik heb de verhoudingen steeds verder opgehoogd in het voordeel van kunstvoeding. Je maakt dan eerst kunstvoeding aan en mengt dit met afgekolfde melk (dus niet kunstvoeding aanmaken met afgekolfde melk!). We begonnen met 20-80 en dit steeds verder uitgebreid. Binnen twee weken wilde hij geen borstvoeding meer haha.

    Overigens lees ik hierboven dat gewone melk hetzelfde is als opvolg melk en dat is absoluuuuuut niet zo! Iets van 1/3 - 2/3 van de dreumessen heeft vitaminen en mineralen te kort doordat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen via eten en gewone melk krijgen. Het enige nadeel aan opvolg melk is dat er suiker is toegevoegd, voor de rest is het wel gezonder.
     

Deel Deze Pagina