Tips? Mijn dochter wordt steeds wakker door eigen handjes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nala001, 13 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala001

    Nala001 Actief lid

    17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi allemaal,
    Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en misschien zelfs de gouden tip.

    Onze dochter slaapt sinds het begin onder een dekentje met haar armen ook eronder. Dit omdat ze voordat ze in slaap valt blijft friemelen of wrijven bij haar gezicht. Ook wordt ze snel weer wakker als haar armen eruit zijn. Tot nu toe kon die wel maar ze is inmiddels 23 weken en begint toch teveel te bewegen voor een dekentje en wil haar graag in een slaapzakje krijgen. Ze heeft hier een tijdje wel goed in geslapen maar dat was helaas voor korte duur.

    Heeft iemand dit toevallig ook gehad en hoe lukt t om haar te leren zelf in slaap te kunnen vallen of kan ik voor haar doen? Nu slaapt ze binnen een paar minuten als ik haar instop.
    Alvast bedankt!
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier sliep Q goed in de zakjes van Puckababy.

    Maar een vriendin van mij gebruikte de spulletjes van Fedde&Kees en dat werkte bij haar echt top. Misschien dat even Googelen en kijken of het wat is?
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  3. Nala001

    Nala001 Actief lid

    17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Dankjewel voor de tips! Wij hebben een slaapzak van puckababy maar die is helaas nog te groot. Had jouw kindje ook moeite om in slaap te komen eerst?

    Ik ga even kijken naar fedde en kees :thumup:
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier bij alle kinderts de slaapzakjes van Puckababy gebruikt, maar bij de oudste ook echt ingebakerd. Die sliep niet omdat ze zichzelf tegen haar hoofdje sloeg, inderdaad met haar handjes.
    Elke keer wakker..
    Eenmaal ingebakerd bleek het uiteindelijk een enorm slaapkopje te zijn, zo fijn!
    5 minuten en dan was het Zzzzzzz…
    Ze hebben voor alle leeftijden een slaapzakje dus ik zou zeker investeren in een kleinere.
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij hebben de inbakerzakjes gebruikt van Puckababy. Eerst de piep en daarna de mini. Toen daar eenmaal in sliep was hij zo vertrokken. Daarvoor met lakentjes maar daar sloeg hij zichzelf dus ook telkens wakker.
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  6. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Of een slaapzak met mouwen proberen. De wat dikkere zeg maar. Dan liggen ze ook wat strakker en kunnen ze minder makkelijk met de armpjes ‘slaan’.
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  7. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Hier hebben we in het begin de inbakerzakjes van puckababy gebruikt; dat is iets anders dan de slaapzak van puckababy. Bij het eerste zitten de armpjes vast en bij het tweede los.

    Later toen hij begon te rollen mocht inbakeren niet meer en hebben we het Nunki laken van Fedde en Kees gebruikt. Echt ideaal! Ben nu opnieuw zwanger en wederom van plan om daarmee te beginnen; als dat onvoldoende helpt dan alsnog inbaker zakje van puckababy. Dat laatste wil ik liever niet omdat het afleren ervan ook echt een enorm ding is. Maar liever dat moeten afleren dan slecht slapen.

    Overigens kan maaien met de armpjes ook komen door verkeerde timing en oververmoeidheid.. ik weet niet of dat speelt
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  8. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Bundi van Fedde en Kees is ideaal! Echter is de stof heel nauwsluitend en kan er geen pyjama onder gedragen worden maar een romper met korte mouw. Hier slaapt ze daardoor nu niet in het slaapzakje maar nog wel onder het lakentje. Het zijn fijne spullen van fijn materiaal dat na wassen nog steeds erg mooi blijft.
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Met 23 weken zou ik niet zo snel meer inbakeren eigenlijk.
    Maar slaapzakken zijn er idd in allerlei maten. Maar vooral de grootte van de hals is belangrijk. Mijn dochter slaapt al heel lang in een slaapzak maat 86/104. Terwijl ze pas net in maat 80 zit. Maar de hals is mooi smal, dus ze kan er niet in glijden zeg maar.
    Daarnaast vond ik in de winter mouwen heel handig aan de slaapzak, toen ze kleiner waren waren die lekker stug, waardoor ze hun armen moeilijk omhoog konden doen.
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Je zou de bag newborn bijvoorbeeld via marktplaats kunnen proberen. Mijn dochter sliep daar goed in, ook zeer bewegelijk. Gezien de zomer zou ik voor de gewone gaan.
     
    Nala001 vindt dit leuk.
  11. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Onze jongste was ook zo een maaier met de armen. Ze sliep prima in de puckababy, maar kon daar vrij snel niet meer in omdat ze al ging rollen.
    Toen is ze overgegaan naar een gewone slaapzak en gaf ik haar een knuffellapje in haar handen. De eerste dagen was het even wennen, maar daarna sliep ze prima zo. Nog steeds trouwens.
     
    Nala001 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina