Dreumes 15 maanden leren slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by NewMamma, Aug 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NewMamma

NewMamma Lid

May 22, 2017
    38
    25
    18
    Female
    Dochter van 15 maanden slaapt sinds haar geboorte bij ons op de kamer. De eerste maanden sliep ze vooral in haar ledikant en soms in ons bed. Maar sinds een half jaar slaapt ze vooral in ons bed. Na een flesje en gewieg valt ze op schoot in slaap. Dit duurt ongeveer 15 minuten maar vooral de laatste tijd veel langer. Dit is zowel in de middag als in de avond.

Laatste tijd wordt ze rond 08:30/09:00 wakker en gaat ze tussen 13:00-14:00/1430 slapen. Dan moet ik wel naast haar liggen anders slaapt ze maar drie kwartier of blijft ze huilen tot ik naast haar ga liggen. Rond 21:00 gaat ze de avond in. Ze begint de avond in haar ledikant, maar na 1 of 2 slaapcyclussen wordt ze huilend wakker en wil ze in ons bed liggen. Meestal zitten wij dan nog beneden en gaat een van ons naar boven toe om naast haar te liggen. In haar ledikant blijven wil ze absoluut niet.

Ik ben over vier weken uitgerekend en wil op de momenten dat mijn dochter slaapt, zowel smiddags als savonds, mijn aandacht aan de baby kunnen geven. Ideaal zou zijn als ze vroeger opstaat en naar bed gaat en blijft slapen tot de volgende ochtend. Over twee weken gaan wij verhuizen en dan krijgt ze ook haar eigen kamertje. Dit lijkt me een goed moment om veranderingen door te voeren. De bedoeling is dat ze haar middagslaap en avondslaap in haar eigen kamer doet.

Ik hoor graag tips en adviezen van jullie. Alleen laten huilen en om de zoveel minuten teruggaan naar haar kamer gaat niet werken, wij zouden dat niet volhouden. Naast je kindje wachten tot het in slaap valt en steeds verder weg zitten zie ik wel zitten, maar kan niet voorstellen hoe dit werkt. Wat doe je als je kindje huilt en opstaat? Hoe stel je gerust? Wel of niet uit bedje halen? Ook als iemand deze situatie herkent hoor ik het graag..

Liefs, newmamma

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik zou haar om 7.30 wakker maken dan is haar ochtend iets langer en dan slaapt ze in de middag misschien ook wat beter. Vwb de avond ik zt er wel eens naast met mijn hand op haar buik en dan wachten tot ze ging slapen. Als ze ging staan dan weer neerleggen. Nee lekker slaprn lieverd. En als ze bijna sliep hand weghalen en rustig blijven zitten tot ze sliep. Maar hier sliep ze over het algemeen wel zelf alleen soms bij overprikkeling niet

3. Popie

Popie Bekend lid

Nov 15, 2015
    625
    119
    43
    Female
    @NewMamma
    Ik had dit kunnen schrijven alleen ben ik niet zwanger vam een 2de alhoewel ik dat wel zou willen hihi

Maar ik heb dit ooo met mn zoontje. Slaapt bij mij en dan slaap hij even in zijn bedje en dan vervolgena.bij mij.
    Het is echt vermoeiend want we slapen noet meer zo goed.
    Heb behoorlijk lichamelijke klachtem en geen rust daarnaast samen met manlief slapen zit er ooo niet in.

Wij kaan binnenkort overstappen naar een andere bedje dus hopelijk gaat dat verandering brenegen en dan zetten we het gelijk in zijm eiegen kamer

Share This Page