Ik heb al diverse bekers aangeboden, maar mijn zoon van 1 (13 maand) wil uit niks anders drinken, hij wil alleen zijn fles. Ik ben nu wel aan het oefenen met de oefenbeker van Difrax, steevast na iedere maaltijd/hapje gaan we eerst met deze beker aan de slag en daarna krijgt hij zijn fles. Maar ondanks het vele oefenen neemt hij maar een paar slokjes, daarna is hij er wel weer klaar mee. Ik forceer niet. Ik heb ook geprobeerd om hem uit 'onze' bekers te laten drinken, maar dat heeft ook geen effect. Moet ik me hier zorgen over maken? Heeft iemand nog tips, is er nog iets wat ik kan doen, of juist moet laten?
Heb je ook een rietjesbeker geprobeerd? Mijn zoontje kan wel een paar slokjes uit een open beker drinken, maar echt nog geen hele bekers, daar heeft hij het geduld en de techniek (nog) niet voor. Hier drinkt hij sinds hij 8 maanden is uit de rietjesbeker van Nuby, begon inderdaad met af en toe een slokje, maar na 2 weken ging hij er echt wel goed uit drinken. Inmiddels krijgt hij alleen 's morgens nog een flesje melk, omdat hij erg vroeg wakker is, de rest van de dag drinkt hij uit de rietjesbeker.
Bedankt voor je reactie! Rietjesbeker heb ik geprobeerd, dit was geen succes. Hij neemt een slokje en duwt de beker dan weg of gaat op het rietje bijten. Dit doet hij ook met de tuitbeker. En na een paar keer neemt hij niet eens meer een slokje, dan begint hij al te brullen zodra hij de beker ziet, bij wijze van. De laatste beker die ik heb aangeboden was de 360 graden beker, ook hier ging hij steevast op de rand bijten. We hebben de bekers wel over een langere periode regelmatig aangeboden en niet na 1x proberen in de kast gezet natuurlijk
Hmm... lastig hoor! Ik zou denk ik voor nu gewoon 1 beker kiezen en het daarbij houden. Denk dat ik wel zou stoppen om een fles na te geven, want dan 'weet' hij dat hij na z'n beker toch nog een fles krijgt, dus waarom zou je dan uit een beker drinken? Zou op 2 momenten (bv. 's morgens en 's avonds) een fles geven, zodat hij wel vocht krijgt en dan de rest van de dag alleen de beker aanbieden. Weet niet of hij ook een toetje krijgt? Dit mag je ook volledig meerekenen met vocht en in fruit en groente zit natuurlijk ook vocht, denk dat hij dan niet zo snel wat te kort zal komen. Maar misschien hebben andere moeders nog tips voor je!
Geduld! Wij zijn begonnen met rietjes beker rn duurde echt ff voor hij het door had. Nu drinkt hij aardig maar nog niet zoals z'n fles melk (sochtends en savonds) beker oefenen we bij het avondeten mee en in bad geef ik hem een beker. Paar slokjes gaat hele bekers nog niet. Rustig aan niet forceren maar blijven oefenen!
Mijn dochter heeft een rietjes beker van Avent. Ze wilde eerst ook alleen een fles, maar dit weekend had ze de rietjes beker van haar vriendje afgepakt en begon naar hartelust te drinken. Volgende dag dus dezelfde beker gekocht. Melk krijgt ze lekker uit een flesje.
Dit dus. En dan zou ik als ik jou was, kiezen voor een oefenbeker van Difrax of een babycup. Anders leer je nu met veel moeite een beker aan die je over een jaar weer kunt gaan afleren.
Bedankt voor alle reacties! Die oefenbeker van Difrax is de enige beker die ik nu aanbied. Maar jullie zouden daarna dus geen fles met drinken geven? Mijn zoon is een flinke drinker, hij drinkt zo 200cc weg na een fruithap. Ik ben benieuwd wat hij daarvan zal vinden
Wij zijn begonnen met en tuitbeker en dronk er euniform uit. Hij kreeg dat in combinatie met de flessen en daarna flessen afgebouwd en steeds vaker beker aanbieden. Nu is hij 15 maanden en drinkt hij gedurende de dag uit zijn rietjes beker(bijna altijd water) smorgens krijgt hij melk uit een tuitbeker. Voor het slapen gaan een papfles Ik zou flessen beperken en alleen een beker/ rietjes beker of tuitbeker aanbieden.succes!
Als ik jou was zou ik me er niet zo druk om maken. Mijn dochter wilde van de één op de andere dag helemaal haar fles niet meer en drinkt nu uit een open beker en een beker met zachte anti lek tuit. Rietjesbeker lukt af en toe, maar ze houdt hem steeds omhoog zodat er geen drinken uit komt dus daar moet ik bij helpen. De oefenbeker van Avent is hier helemaal geen succes. Het komt vanzelf . Bied het zo nu en dan aan maar forceer het niet.
Je zou de flessen voor melk kunnen gebruiken en drinken (water) in een tuitbeker kunnen geven. Ik zou dan die tuitbeker ergens neerzetten, waar je zoontje er zelf bij kan, misschien dat hij liever zelf bepaald wanneer hij wil drinken en daardoor makkelijker aan een beker went. Succes!
Wij zijn van fles overgegaan op tuibeker met flexibele tuit, daarna rietjesbeker, daarna oefenbeker. Dit is probleemloos gegaan. Misschien dat het tussenstapjes van tuitbeker met flexibele tuit daar ook helpt? Hij wilde hier toen al heel snel geen gewone fles meer. En idd wat al eerder is gezegd, sochtend en savonds lekker flesje blijven geven en tussendoor niet meer de fles als hij zijn beker weigert. Op een geveven moment valt het kwartje en weet hij dat hij daarna niet meer de fles krijgt.
Ons zoontje wilde ook alleen maar uit de fles, allerlei verschillende andere bekers (rietjes, tuitbeker, verschillende merken) geprobeerd maar hij begreep gewoon niet hoe dat werkte. En zomaar opeens pakte hij avent rietjesbeker van zn neefje en die lukte dus wel! Gelijk maar aangeschaft
Afhankelijk van de flessen die je gebruikt kan je ook de speen veranderen en er een "oefen"fles van maken. Dat deed ik met die van ons. Ipv de speen kreeg hij dezelfde fles maar waar een tuitje op gezet werd. Na een paar dagen lukte dat en begon hij overal uit te drinken.
Die van mij dronk met die leeftijd ook alleen uit een flesje,verschillende tuitbekers geprobeert,wat een krengen om schoon te maken zeg! Heb nu een tuitbeker van avent (zo'n zwarte pinquin vanaf 8 maanden) en het gaat nu super! Hij krijgt alleen nog bij het ontbijt flesje opvolgmelk. Had ook een avent oefenbeker gekocht: meneer houdt hem op de kop en drukt met zijn vingers de rand in.....alles zeiknat Was weer een miskoop. Hij is bijna 19 maanden en sinds vrjjdag wil hij uit zichzelf uit een gewoon bekertje drinken. En ik me maar druk maken wanneer hij dat wilde doen! Dus...niet druk maken,het komt blijkbaar vanzelf
Helemaal mee eens! en verder niet te druk maken...komt helemaal goed en zeker als ze in de fase komen van echt alles na doen! Dus ook drinken uit een gewoon glas...
Dit dus gewoon oefenen en het komt vanzelf.. Ieder kind heeft zijn eigen ritme, dus niet teveel denken van nu moeten ze fles af zijn mijn dochter kreeg met 2 nog 2 x p.d drinken uit de fles, voor de rest rietjesbeker Nu met 3 zijn de flessen de deur uit en drinkt ze uit gewone bekers
Bedankt voor het meedenken! Ik geef zijn melk/thee met melk in de fles (3x per dag). Bij de fruithappen krijgt hij nu drinken uit de Kiddyboo beker, maar dan zonder het siliconen drinkstukje (hier gaat hij ook op bijten ). Dit gaat redelijk goed. Ik laat deze beker in het zicht staan zodat hij regelmatig een slokje drinken kan halen en op deze manier voldoende vocht binnen krijgt.
Ik geloof niet zo in een kind iets afpakken of ontzeggen omdat dat het 'niet hoort'. Mijn dochter is 20 maanden en begint 'nu pas' uit zichzelf uit een glas te drinken. Dat deed ze helemaal uit zichzelf. Nu wil ze geen fles meer. Ik zou hem dus nog even lekker z'n flesje geven. Hij geeft zelf wel aan als hij toe is aan drinken uit een beker.