dochter van 7 maanden word s' nachts vaak wakker voor haar speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirayy, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirayy

mirayy Lid

5 nov 2014
    29
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik heb dochter van 7 maanden, ze valt zonder haar speen niet inslaap dit is geen punt,maar ze word elke nacht vaak wakker voor haar speen. Ze kan haar speen ook nog niet zelf pakken helaas. dat word dan in het donker op je handen en knieën speen gaan zoeken:)

Dit is soms erg irritant als je moe bent, zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt en misschien een oplossing hebben? ( overdag heeft ze bijna niets met haar speen).

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Jup, hier ook gehad. Moest er 's nachts vaak wel 5-10 keer uit voor een speen, maar met een maand of 8 kon hij 'm gelukkig zelf vinden.
    Ik weet niet watvoor speen je dochter gebruikt? Maar van difrax zijn er glow in the dark spenen, helaas alleen wel in het blauw, maar dat werkt(e) bij mijn zoontje super, dan ziet hij z'n speen ook echt 's nachts i.p.v. alleen maar op de tast.
    Hij heeft 4 spenen in bed, maar 9 van de 10 keer heeft hij deze in z'n mond 's morgens.

3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Meerdere spenen idd zodat je hem makkelijk kunt vinden. Avent heeft ook in glow in the dark.

Verder tijd uitzitten. Erg vermoeiend ja! Mijn dochter sliep goed toen ze 10 maand was, toen pakte ze hem zelf.

Zoon houd ons nog wakker helaas. Komt ooit goed.

Of je moet de speen helemaal afleren. Maar dat zal ook wel eerst slaap kosten.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik had de speen van mijn zoon aan zijn tutdoekje geknoopt. Kon ik hem heel snel vinden 's nachts.
    Uiteindelijk bleek mijn zoon die speen helemaal niets te vinden, hij duwde hem steeds weer uit zijn mondje. Dus ben maar helemaal met de speen gestopt.

5. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
  6. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Hier hetzelfde, alleen slaapt onze kleine nog bij ons op de kamer op armlengte afstand dus meestal kan k hem er vanuit bed weer terug induwen :D maar soms ook vermoeid weer zoeken waar ze hem heen gesmeten heeft..
    Hoop dat ik met 7 maanden niet ook nog steeds bezig ben haha. Iets veiligs eraan knopen is een goed idee! Ik heb zelf nu alleen nog een ketting die gebruik ik niet voor in t bedje

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Haha, herkenbaar. Ik heb voor 's nachts al een reservespeen klaarliggen. Hoef ik niet te zoeken :D
    Mijn dochter vindt de speen ook een leuke rammelaarrammelaar, dus hij wordt nog wel eens het bed uitgegooid en dan slaapt ze niet

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier hebben we ook meerdere spenen in bed, 1 speen zit vast aan haar tutpopje. Sinds een maand vind ze zelf haar speen, en hoef ik er Max 1x uit snachts.

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Weet ook dat het echt volledig normaal is he, baby's worden biologisch gezien tot een jaar of 2/2,5 's nachts wakker om te drinken, omdat hun hersenen heel hard groeien en ze daarom veel melk (glucose) nodig hebben! Baby's slapen nog heel anders dan volwassenen en hebben ook van nature zuigbehoefte (en behoefte aan nabijheid). Ik kan me voorstellen dat het lastig is, maar het is aan de andere kant een beetje een raar probleem, omdat het heel natuurlijk is (en ook heel gezond, het beschermd tegen wiegendood).

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Waarschijnlijk wordt dit héél gauw beter. Straks wordt je baby een stuk handiger in spenen pakken en kan ze het waarschijnlijk moeiteloos in haar slaap, mits je voldoende spenen om haar hoofdje legt. Bij mijn beide dochters was dit probleem bij 8/9 mnd vrijwel volledig opgelost.

Succes!

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hadden wij hier ook.. Ze lagen altijd op de grond! Gelukkig begrijpen ze nu al een tijdje dat ie aan hun tutdoekje zit en heb ik geen gedoe meer met die spenen 's nachts.

12. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Die van mij deed dit ook, totdat ik een week of 3 geleden eens bedacht om 2 of 3 spenen in bed te leggen. Sindsdien wordt hij 's nachts niet meer wakker :$. Als er dan wel eentje uit bed valt dan meldt ie zich meteen weer. Hij kan trouwens wel al sinds hij een maand of 6 is zelf z'n speen pakken en in z'n mond stoppen.

Advies over meerdere spenen is al gegeven zag ik, maar goed, dat was hier dé oplossing ;).

13. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Dit dus

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje kan hem nu een paar weken zelf pakken
    Dat scheelt een hoop op en neer lopen:D

Ik heb een speendoekje aan zn speen hangen. Daardoor kan ie m snel vinden en zelf terug in zn mond stoppen.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja heb ik ook gehad en ik werd er gek van! Wij konden 1 tot 15 keer per nacht uit bed om die speen te geven. Heel irritant, vermoeiend, noem maar op.
    Bij ons heeft dit 4 maanden geduurd. Toen zoontje ongeveer 7 maanden was was het weer over. Wij hebben overdag vaak met hem geoefend met het pakken van z'n speen en het goed indoen. Dat hielp wel om het makkelijker te maken. En meerdere spenen in bed helpt ook :)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

In eerste instantie de glow in the dark spenen en een paar maanden later heb ik een tutdoekje om een speen vast gemaakt. Dat heeft hij nu nog steeds. Hij gebruikt zijn speen alleen maar 's nachts of tijdens het middagdutje; dus ik wissel de spenen als ze stuk zijn en gooi het tutje even snel in de was. Merkt hij 's avonds niks meer van :D

17. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een speendoekje dus ze vindt hem makkelijker, al na een dag of drie begreep ze dat die speen ergens aan dat doekje moet zitten. Op het moment voor ze dst doorhad en ik er ook een keer of 8 uit moest per nacht heb ik het campingbedje opgezet en met dl meteen een handvol spenen in gelegd. Zo konden ze er niet uitvallen :D ohhhh heerlijk geslapen die nacht zeg!

18. mirayy

mirayy Lid

5 nov 2014
    29
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reactie's, ik ka maar eens paar extra speentjes kopen, en een speendoekje wie weet.

En ik hoop dat ze binnenkort haar speen zelf kan pakken:)

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook hoor! We hebben meerdere spenen. Zo kan ik er altijd wel eentje vinden in het donker

20. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter is 1 maar pakt mooi zelf dr speen niet. Dus hier slaapt ze overdag met speen en 's nachts zonder.

Deel Deze Pagina