Fruit verhitten

Discussie in 'Voeding' gestart door Lynx, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hallo,

We zijn voor ons dochtertje aan het uittesten of ze een fruitallergie of fructose-intollerantie heeft. We moeten van de dietiste het fruit voordat ze het mag eten eerst verhitten in de magnetron. Maar hoelang? Heeft iemand er ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    in de magnetron had ik nog nooit van gehoord. ik verhitte het fruit in een pannetje met een klein laagje water. dan zo'n 5 minuten op laag vuur.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Oké, dat kan natuurlijk ook idd. Met schil of had je die er al af gehaald?

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb een appel allergie, en kan alleen maar appels eten die warm zijn geweest, zoals bijv in een appeltaart. Dn zijn de moleculen veranderd en is het allergische stofje verdwenen.

Als ik zo een appel wil eten, dan doe ik die met schil 30 sec op 500 watt. Even af laten koelen en dan kan ik die appel wel eten!
    Ik heb wel eens geprobeerd een appel korter in de magnetron te stoppen, maar dat werkte voor mij niet goed. Misschien is het voor je dochtertje anders.

Succes!

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip! Ik ben zelf ook allergisch voor appels maar vind ze rauw wel superlekker (als ik het me goed herinner ;) ). Ik ga dit zeker eens proberen.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Zou het gewoon even aan je dietiste vragen, dan weet je zeker dat je het op de manier die zij wil doet.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb voor m'n zoontje het fruit in het begin gestoomd in de stoomkoker. Geschild, in stukjes snijden en 5 min laten stomen.

Voor in de magnetron heb je ook stoommandjes.

Deel Deze Pagina