Dreumes wil geen zwembandjes om!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissX28, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi meiden!

Heb even jullie advies nodig. Tot een paar maanden geleden, zetten we Jesper met zwemmen in zo'n band met onderin een kruis, waar hij dus in kan 'hangen/zitten'. Snappen jullie me? We gaan niet heel vaak naar het zwembad, denk een keer in de maand. Hij vindt het erg leuk in het water. Nu hij kan lopen, wil hij dus niet meer in die band. Ik wil nu wel graag dat hij van die zwembandjes om zijn armpjes krijgt. Heb ze erbij gepakt en hem ermee laten spelen in ons bad thuis (ligbad). Hij vindt ze niet zo interessant (zijn wel leuke al zeg ik het zelf). Toen ik er een bij hem omdeed: paniek!!! Hij werd helemaal panisch en wilde daarna, ook toen hij weer af was, echt het badje uit. Echt drama was het. Nou, even laten rusten. Na een paar dagen die dingen er weer eens bij gepakt, maar nee hoor. Echt paniek als hij die dingen alleen al ziet! Hij wil ze gewoon echt niet om.

Herkent iemand dit? Ben laatst weer met hem gaan zwemmen. Zonder iets om, dus hem vast houden en alleen in het hele ondiepe. Maar dat is dus geen optie meer. Ik wil echt dat hij ze om heeft in het zwembad. Ik heb ze nog niet geprobeerd om te doen in het zwembad zelf. Maar ik ken 'em langer dan vandaag: weet dat het daar net zo goed drama zal zijn, ook al ziet hij het bij andere kindjes.
    En als hij nou na een paar minuten zou stoppen met huilen?...

Wat zouden jullie doen? Toch doorzetten? Of zou het vanzelf wel komen dat ie het prima vindt? Heb eerlijk gezegd niet zoveel zin in een 'gevecht' in het zwembad. Daarnaast: hij beweegt zo wild dat het dan ook de houdgreep zou moeten zijn waarin we ze om zouden krijgen.

Hopelijk herkent iemand dit. Goede adviezen zijn welkom!

2. Storm

Storm Niet meer actief

Doorzetten, weet ik niet hoor. Als hij het echt niet wil. Lastig.
    Je kunt het allicht proberen. Voor hetzelfde geld accepteert hij het wel in het zwembad. Is natuurlijk wel een heel ander iets dan een ligbad.

Ik weet dat je tegenwoordig ook van die zwemvestjes hebt. Geen reddingsvesten, maar puur voor het zwemmen. Misschien dat dat een idee is? Heb alleen geen idee wat zoiets kost.

Ik zou het eerst gewoon eens proberen!

Succes ermee.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier was het ook een probleem, ze wou ze echt niet om.
    Wel een zwemvest, alleen dat was de miskoop van het jaar. Ze wordt dan net zo'n tuimelaar in het water.

We hebben hier dus gewoon doorgezet, geen vleugeltjes om is niet zwemmen. Dat had ze snel door;)

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    laten rusten... en over een tijdje weer proberen... Hier zijn dit soort dingen ook altijd een drama (de zwembanden ook trouwens... en het zwembad zelf ook lanbge tijd ;)).
    Je kunt ook een swimtrainer kopen (ff op google opzoeken); is ook voor grotere kindjes en is vergeklijkbaar met een zwemband, alleen zonder kruis onderin (die van mij werd daar weer panisch van)
    Zwembandjes wilde die van mij ook heel lang niet... wat helpt is ze goed nat maken en de armpjes ook. En laten zien dat al zijn vriendjes en knuffels en wie al niet meer ook heel cool met zwembandjes zwemmen ;)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je ook geen zwempakjes met drijvers erin? Weet niet hoe die heten hoor. Ik zou in elk geval niet met niets gaan zwemmen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier wilde alicia dat ook nooit. was dan gewoon meteen "oke dan niet" en liep weer naar de pashokjes. ze wilde zo graag zwemmen dat ze uiteindelijk wel toegaf. ze moeten leren dat ze niet alles kunnen bepalen. in het zwembad hier mogen ze ook niet zwemmen zonder bandjes dus heb niks gelogen dat we anders niet gingen zwemmen.

nando huilt even een minuutje of 5 maar krijgt ze toch niet af. meer zeuren en uiteindelijk na wat spelen merkt hij niet eens meer dat hij ze omheeft.

geen bandjes is niet zwemmen, simpel en dan maar even drama

7. adi

adi Niet meer actief

Je hebt inderdaad toch ook een zwemband zonder kruis?

Dat vind ik meer geschikt voor deze leeftijd. Ik zie mijn kindjes nu echt niet in een zwembad met alleen vleugeltjes om, dan voelen ze zich helemaal 'verloren' in die grote bad.

Ikzelf heb nog best land zo'n zwemband gehad. Pas toen ik 2,5-3 was kreeg ik vleugeltjes.

8. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie terug! Fijn om te horen dat jullie het herkennen. Begon al te denken dat onze uk daar zo 'apart' in is, haha! Hij is nu helaas nog wat jong om te beseffen dat 'geen zwembandjes om niet zwemmen is'... Dus dat heeft geen zin. Ik denk wel als we een paar maandjes verder zijn. Heb nu gisteren de bandjes bij de grote beer om gedaan. Jesper moest eerst heel hard huilen, hij vond er niks aan. Maar heb ze toch om gelaten. Nu kijkt hij er niet naar om...

Ik ga het toch maar een keer proberen in het zwembad. En inderdaad goed nat maken zodat ze niet te stroef zijn. Dan is het maar een kwestie van doorzetten. Zal wel een drama worden, maar zonder iets vind ik ook geen optie. Een gewone band zonder kruis ondering.. vrees dat dat 'em niet wordt, want die ene met kruis onderin die wil ie nu ook echt niet meer.

Pff, haha! Komt vast vanzelf goed!

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina