hoi allemaal, Volgende week krijgt mijn meisje de 14 mnd prik. Ben benieuwd of jullie kindjes er veel last van hebben gehad? van de andere prikken heeft ze gelukkig nog nooit wat gehad maar dit is een andere. En als ze er wat ziek van waren hoelang na de prik was dat? alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik lees even mee Hier krijgt ze de prik ook volgende week. Heb gelezen dat de kans bestaat dat ze tussen de 5 en 12 dagen ná de prik grieperig kunnen worden....
Mijn dochtertje heeft vorige wk maandag (20 dec) de prik gehad en is sinds afgelopen zondagavond ziek. Het begon met spugen en kreeg er toen koorts bij en inmiddels ook diarree. Heel zielig . Er heerst ook nogal wat. Dus of het alleen de BMR prik is of een combinatie met griep dat weet ik niet .
Hey meiden, Onze dochter is nu 21 maanden dus ze heeft hm een aantal maanden geleden gehad. Maar ze heeft nergens last van gehad! Ze gaf zelfs geen kikje niks toen ze hem kreeg! Dus ik hoop voor jullie dat jullie kleintjes er ook geen last van zullen hebben! Groetjes Maaike
Wij hebben ook geen problemen gehad. Was echt bang dat ze er beroert ofzo van zou worden maar nee hoor niets.
Ons dochtertje heeft een week erna last gehad van bultjes. Duurde 4 dagen en toen waren ze ineens net zo snel weg als ze gekomen waren. Ze had er geen last van en ook geen koorts.
mag ik vragen wat jullie reden was om het later te doen? wij zitten er ook aan te denken om de vaccinaties een beetje anders te doen...we willen voor alles langer wachten. ik geef nu volledige bv
onze dochter heeft hem 2 maandjes geleden gehad en nergens last van gehad. Ik had van te voren wel verhalen gehoord dat je erg last kon hebben, maar dat is niet gebeurd. Nu heeft ze van alle andere prikken ook geen last gehad, dus misschien scheelt dat ook. Ik heb wel telkens haar benen goed gemasseerd ervoor en erna.
Er zijn steeds meer mensen die de prikken later geven omdat je kleintje een beter afweersysteem heeft vanaf 2 jaar. Wij geven de BMR helemaal niet, prik tegen hersenvliesontsteking hebben ze wel gehad. En de DKTP prikken ook en ook met de leeftijden dat dit moest. Ik had me er toen nog niet in verdiept, achteraf had ik deze ook later willen geven, maar goed ze hebben die dus al gehad
Mijn zoontje kreeg deze prikken in zijn armpjes. Dat was wel even drama voor hem. Ziek is hij er niet van geweest, na ca. 14 dagen kreeg hij wel uitslag. Ook dit kon erbij horen.
Jada heeft het inderdaad goed verwoord! Met 2 jaar is het immuunsysteem van een kind pas goed 'gerijpt' en dus beter bestand tegen deze, toch wel heftige, vaccinatie. Ik ben super blij dat ik deze keus gemaakt heb! De dktp 2-3-4 mnd hebben ze wel op de normale tijden gehad, de 11mnd dktp heeft hij gehad toen hij 15mnd was
Ik vraag dit ook precies om die reden...wij wonen in Griekenland en daar is het gebruikelijk om met 2 maanden te beginnen en elke 2 maanden maar wij hebben tot nu toe nog geen een prikje gedaan...onze kleine was een maand te vroeg en we wilden gewoon wachten gevoelsmatig en na verschillende dingen gelezen te hebben.Wij denken erover om nu te beginnen met 6 maanden, maar we zijn er nog niet over uit. ik geef nog BV en een beetje bijvoeding. gaat prima! de BMR prik zitten we over te denken om idd helemaal niet te doen. kan altijd nog met 4 jaar...het stomme is bv met de prik tegen hersenvliesontsteking, dat een baby alleen maar beschermd is tegen een soort ziekte en er bgestaan een heleboel hersenvliesontstekingvirussen...we zitten dus nog te dubben maar bedankt voor de info! fijn dat er nog meer mensen zijn die wat kritischer zijn en meer opzoek gaan naar alternbatieven! je wordt toch erg bekritiseerd in je omgeving als je zo'n keuze maakt...
Hier ook nauwelijks last gehad van de prik. De dag erna een beetje verhoging maar verder niet ziekkig. Verder een paar vlekjes gehad na ong een week maar ook die verdwenen weer en ze had er geen last van.
Heeft ze de 14 maanden prik ook in haar beentjes gehad? Hier 1,5 maanden geleden gehad en nergens last van gehad.