me dochtertje heeft regelmatig luchtweginfectie (zeggen de verschillende artsen) en is ook regelmatig benauwd nu vraag ik me af of ze geen astma heeft, heb ik vroeger ook gehad toen ik klein was. Man niet als ze snachts weer zo benauwd is gaan we 10 min in de douche zitten en flink stomen zodat ze dan weer kan slapen hoe kan ik dit aankaarten bij de huisarts? en wie heeft hier ervaringen mee en komt dit bekend voor/
Finn heeft dezelfde klachten als jullie dochter. Onze huisarts en kinderarts hebben verteld dat de diagnose Astma pas rond 2,5 jaar gesteld kan worden. Daarvoor wordt het geen astma genoemd...
jep! Hier hetzelfde geen diagnose en geen verdere onderzoeken tot de twee / tweeeneenhalf jaar... Hier luchtweg infecties samen met eczeem... Maare heb je geen pufje voor haar? Wij hebben voor Seph Ventolin met een babyinhaler... het is niet fijn om te doen maar het helpt wel.... Beterschap voor je meisje
Astma kan pas echt worden vast gesteld met 4 jaar, daarvoor spreken ze over baby astma. Je zou een verwijzing kunnen vragen voor een kinder arts, of een kinder longarts. Daar lopen wij ook bij. Quinn had om de haverklap benauwdheids aanvallen, en 2x in het ziekenhuis gelegen, daar bij omde 4 a 6 weken een flinke luchtweg infectie en zijn ademhaling piepte altijd, vooral als hij wat actiever werd, ook enorm hijgen, we noemde hem zelfs Taz manian devil. zo erg gromde hij consant. Ik zou het zeker benoemen bij de ha wat de klachten zijn, en dat je graag een verwijzing wilt hebben.
dochter heeft ook erge exceem en lopen met haar bij de dermataloog en ze heeft hormoonzalf maar helpt weinig hebben nog geen puffer
Ik lig nu in bed (zoon en man ziek en ik heel moe) Maar morgen kom ik er even op terug ok... Wat onderneem je zelf al tegen de eczeem en de luchtweginfecties? Wellicht kunnen we nog tips uitwisselen...
ze heeft sinds dat ze 4 maanden heeft exceem, eerst gewone zalf en krappakje (via thuiszorg) echter dit hielp niet en met 9 maanden ong zijn we doorverwezen naar de dermatolog. Hier eerst een allergietest (kwam niks uit) en hormoonzalf gekregen en andere zalf. nu zalf 3 van de dermatloog maar het helpt weinig. ze mag dus weinig onder de douche, max 2 keer per week en smeren haar dan helemaal in met speciale zalf we stomen nu regelmatig met der in de douche, deur dicht en dit komt bijna nu iedere avond/nacht. johannal je mag me ook pb-en
Hoi p1982, wij vroegen ons dit ook af over onze dochter. Heb hier wat meer info gevonden, wellicht heb jij er ook wat aan: Mijn kind heeft astma Groeten DeeLighT
Hier ook eczeem en "baby-asthma". Ik heb zelf eczeem en mijn man astma en veel allergien. J. hoest erg veel. Wij geven 2x per dag 2 pufjes flixotide met een baby-inhaler. Al vanaf een maand of vier. Zodra we ermee stoppen omdat het goed gaat komt het weer terug. Dus voorlopig zitten we er even aan vast. Maar het puffen zelf vind hij nu niet meer erg.