Paracetamol na besnijdenis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ninast8, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninast8

Ninast8 Lid

27 apr 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Mijn zoontje van 11 maanden en 9 kg is vandaag besneden.
    Nu heeft de kliniek aangegeven dat ik aankomende 4 dagen hem 3 keer per dag 240 mg paracetamol moet geven. Ook als hij geen pijn heeft.

Dat laatste wekt vragen bij mij op want waarom is paracetamol nodig als hij geen pijn of last heeft ? Toen ik dit vroeg bij de kliniek was het antwoord: "Voor als hij er later wel last van gaat krijgen."
    Dit was voor mij niet echt logisch, wat denken jullie ervan en zouden jullie het gewoon geven (ondanks dat de dosis ook hoger is voor zijn gewicht dan aangegeven op de bijsluiter) ?

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Geven! Je wil echt niet dat die pijn gaat krijgen pas over 4 dagen afbouwen zoals de arts het heeft gezegd

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Geven, je bouwt dan een spiegel op in het bloed. Als je niet op vaste tijden geeft en hij opeens wel pijn krijgt duurt het weer voordat de PCM werkt. Met een spiegel zit er altijd wat in zijn lichaam, lijkt mij wel prettig na zo'n ingreep ;)

4. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Paracetamol bouwt een bepaalde spiegel op in het bloed. Als je niet geeft bouwt dit weer af. Daarom blijven geven zodat de pijn er niet door kan komen.

5. Ninast8

Ninast8 Lid

27 apr 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ah oké, zo is het duidelijk, bedankt voor de reacties !

Deel Deze Pagina