dreumes wil niet getroost worden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baby001, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl is net 1 jaar en nooit een knuffelkont geweest. Ze wil echt nooit getroost worden..ook snachts is ze niet te troosten en wil ze niet aangeraakt worden, altijd duwt ze ons weg. Dit vind ik, als moeder zijnde, altijd erg moeilijk..het voelt alsof ze me niet wil oid. Wie herkend dit? En wat doen jullie ermee?

Gr baby001

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Wat lijkt me dat naar zeg!
    Ik heb zelf geen ervaring want mijn zoontje houdt er wel van.
    Alleen blijk ik zelf wel zo'n kind te zijn geweest.
    Vond mijn moeder ook erg. En ik heb de liefste moeder die er is dus daar ligt het niet aan.
    Niet aan jezelf twijfelen, je kindje houdt er gewoon niet zo van.

Het is met mij trouwens helemaal goed gekomen, ben er dol op :)

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn dochter wordt liever getroost met woorden dan lichamelijk. Zij vindt het veel fijner als ik zachtjes tegen haar praat en haar geruststel dan dat ik haar vastpak.

Troosten is niet altijd lichamelijk, je kunt vertellen, zingen e.d. Zoek een manier die werkt voor jouw kind. Het gaat om haar gevoel op dat moment en niet om jouw onzekerheid ;) Dat voelt ze wellicht aan.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter heeft een periode gehad dat haar lievelingsknuffel op plek 1 stond, en ik op plek 2. Als ze gevallen was en huilde en ik wilde haar knuffelen voor troost duwde ze me ook weg en wilde ze zo snel mogelijk naar haar konijn (waar die dan ook in huis lag). Op het KDV ook, als ik weg ging had ze geen problemen mee, als ze haar konijn maar had. Inmiddels bijgetrokken en komt ze naar me toe om te knuffelen, troosten en kusjes geven op de pijn.

5. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wb overdag, daar kan ik niet over meepraten maar wb snachts wel. Mijn dochtertje heeft dezelfde trekjes snachts, huilen en niet getroost willen worden, oo dat moment accepteerd ze ook haar speentje niet en duwd zij deze weg. Als ik haar oppak en weer in bed stop zet ze het op krijsen. Wat ik van het cb begreep is dat ze dan hebben gedroomd, nachtmerrie? Dit schijnt een periode te zijn. Mijn dochtertje wordt bijna 1.

6. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Wat doe je daar dan mee nihal? Ik heb ook het idee dat ze veel droomt dat merk ik als ze dichtbij me slaapt

Share This Page