Tips voor ineens waterfrees bij 1.5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door clarajilla, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hallo,

Vorige maand heeft mijn schoonmoeder onze dochter haar bij hun in een groot bad gedaan. Ze is daar vaker in bad geweest en dit was geen probleem. Maar deze x zaten er nog 2 kinderen in bad en is ze er zo tussen gezet zonder dat ze eerst even kon kijken wat zij gingen doen.
    Ze wilt dan liever eerst de kat uit de boom kijken en beseffen wat zij doen en of dat leuk is voor zij er bij wilt. Maar mijn schoonmoeder heeft haar er zo tussen gezet en haar 10 min lang in paniek laten huilen, ik heb haar er toen uitgehaald. De andere 2 kinderen deden niks en zaten stil.

Daarvoor vond ze in bad super leuk en moesten we haar tegen houden voordat ze met kleding en al erin ging. En nu is het haar grootste angst, ook als we haar in een leeg bad zetten. Als haar bad gevuld is speelt ze wel met het water maar haar voeten/ kont mogen het water in bad niet aanraken. Onder de douche heeft ze nooit leuk gevonden.

Iemand nog tips hoe zij in bad gaan weer leuk gaat vinden? Vooral met dit warme weer is het wel lekker om in een badje te gaan.

2. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Dit had onze dochter ook rond die leeftijd. We dachten dat het leuk was om in centerparcs met haar kleine nichtje in bad te gaan. Nichtje zat er al in en dochter erbij en meteen gillen en eruit willen klimmen. Uiteindelijk maar eruit gehaald en ze klemde zich helemaal aan me vast en wilde daarna ook niet meer. Ook wat jij zegt wel spelen maar niet erin. Heb het wel steeds geprobeerd samen uitkleden en water in bad en dan eendjes erin en steeds proberen wil je er ook in? In het begin steeds nee, nee. Na een poosje wilde ze wel onder de douche met haar eendjes en was alleen wassen een drama. Nu mag se haar eendjes wassen met sop en was ik haar snel. Mijn tip: blijven aanbieden, maar niet pushen!

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Veel geduld. Sowieso worden veel kindjes ineens bang voor water ergens rond dreumes/ peuter tijd. Dat kost even tijd. Dit was natuurlijk voor jullie kindje blijkbaar een nare ervaring.
    Misschien durft ze samen met jou in een ondiep bad. En dan jou wassen... watertafel buiten. Dat kan ook een emmer of krat zijn. Met de tuinslang spelen als je die hebt (let op in het begin is het water loei heet op een warme dag). En tja wassen moet af en toe ook, gelukkig kun je met een washandje vrij veel.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.010
    113
    Die van ons was mesjokke van de douche tot 1,5 ook zoiets en inmiddels 2,5 maar nee hoor moet er niks van hebben meer, terwijl er niks is gebeurd. Ik zet dr babybadje in de douche, vul m met warm water en dr eendjes en bootjes en we spetteren er flink op los want in dr badje gaat ze pas zitten als t water zo goed als weggelopen is (tijdrekken). Ik maak dr haren wel schoon met een washandje, gaat prima. Schoon wordt ze toch wel, de wijze waarop is me t gevecht niet waard, komt vanzelf wel weer.

In de tuin heeft ze een watertafel en ik zet aan de andere kant een schone afwasteil met schoon water neer en wat bekers en bakjes. Uren plezier en ze koelt lekker af.

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Mag ik vragen hoe oud je dochter nu is?
    Hier blijft ze heel hard gillen,huilen en echt aan je vast klampen. Vandaag badje buiten geprobeerd. Daar tot nu toe geen paniek maar lang bleef ze er ook niet in. Heb haar glijbaantje in het zwembad gezet en met een klein laagje water samen met haar gevuld

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja zij vond dat blijkbaar heel traumatisch in haar beleving.. baal er echt van dat mijn schoonmoeder haar ook zo in paniek liet huilen en er niks aan deed.. miss als ze er eerder uit gehaald was dat het geen probleem was geworden, maar ze voelde zich toen gewoon niet meer veilig.
    Als ze gewassen moet worden laat ik haar gewoon met het water spelen wat in haar baby badje zit. En dan was ik haar met een washandje, alleen haar haren moeten soms ook dan dan is het fijner om uit te kunnen spoelen

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Sinds vakantie hier ook dikke paniek en gillen bij badje/douche. Ik doe stapje voor stapje eerst ff met de waterstraal spelen vanaf een afstandje. En ondertussen zachtjes zingen, beetje dansen etc en dan steeds verder onder douche. En op een gegeven moment is ze er door heen. Ik zet haar dan in een hoekje waar de douche niet komt. En geef haar een teiltje met water en bad speeltjes.

Het enige traumatische op vakantie kan ik de zee bedenken en met de douche het zand wegspoelen oa tussen haar bilen.

8. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    M’n dochter wordt volgende maand 2. Maar is nu wel al weer een tijdje goed. Weekendje weg was in maart en denk dat ze ongeveer 6 weken echt bang en in paniek was. Daarna ging het weer beter. Ze klampte zich ook zo aan me vast, zielig he. We hebben geprobeerd om er niet zo’n ding van te maken maar het ging me wel aan ‘t hart hoor!

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja een klein dingetje wat voor ons niks bijzonders is kan in hun beleving echt super eng zijn geweest..
    Onder de douche afspoelen heeft ze hier nooit leuk gevonden, maarja soms moet dat wel en vooral als je op het strand bent geweest xD

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh fijn dat het nu weer beter gaat! Ik hoop dat het hier ook en beter gaat.
    Wel vooruitgang gezien vandaag net het buiten badje. Heb er een glijbaan in gezet en samen met haar een klein laagje water in gedaan. Ze is even in het water in het badje mee wezen spelen. Smiddags bij de buren net hun zoontje van 2 in het badje geweest, eerst even kijken en lachen en later in het badje! Ze ging er constant in en uit en hij was goed gevuld! Hopelijk blijft het nu goed gaan en straks in haar baby badje dan ook!

11. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Misschien ook een fase? Mijn zoontje is bijna 17 maanden en wilde na de vakantie ook ineens niet meer in bad (terwijl voorheen werd hij helemaal enthousiast en juist boos als hij eruit moest) Door in bed te zetten in een laagje water en op mijn knieen ernaast te zitten lukte het me steeds meer hem met speeltjes af te leiden enhad hij er weer lol in. Anderhalve week later denk ik was alles over

Deel Deze Pagina