Ja hier ook een gebaksvorkje of een vorkje van zijn eigen zilveren bestekje. Met die plastic dingen valt niet te prikken, lukt mij al niet eens laat staan die kleintjes.
Hier hetzelfde verhaal hoor! Als ik haar 'voer' dan eet ze maar een paar happen. Daarna doet ze net of ze vol zit. Maar als ik dan haar bord voor haar neus zet met een vorkje erbij, dan eet ze gewoon zelf verder. Ik vind het prima, ook al ziet ze er na het eten vaak níet meer uit.
Wat je dochter doet is hartstikke gezond en goed, de reactie van je man vind ik wel niet kunnen. Zo wordt ze ook niet gestimuleerd. - ga niet meer prakken, ze kan best gewoon eten net zoals jullie; - geef haar een bordje met eten, precies zoals het bij jullie ook op je bord ligt; - probeer in het begin haar met de handen te laten eten. Dat gaat een stuk beter. Ze moet eerst leren eten, en dan pas wennen aan een lepeltje. Met een lepel eten is een heel moeilijke techniek. - rommel hoort erbij. Leg desnoods een zuil onder haar stoel, en trek haar een plastic slabber om, en gaan met die banaan - let niet op de hoeveelheden. Het voordeel van zelf eten is dat een kind zelf bepaalt hoeveel ze nodig heeft, in plaats van dat jij dat bepaalt. Ze heeft waarschijnlijk ook niet elke dag evenveel honger.
Soep mag ik nog geven. Dat vind ze gelukkig niet erg. Ze probeerd het soms zelf, maar dan help ik mee door de achterkant van haar lepel vast te houden en dan "bijsturen". Anders haalt niks haar mond Dan stop ik door haar toetje wat fruit. Ik wil eigenlijk niks "vervangends" aanbieden, omdat ik dan bang ben dat ze dit na een paar keer door heeft, en dan helemaal gaat weigeren om nieuwe dingen te proberen.
hier juist andersom, mijn dreumes wil niet zelf eten.....geeft haar bordje aan mij en laat zich rustig "voeren" iemand nog tips om dit aan te pakken?
Hier heeft de hond het ook al door en (helaas) Quincy ook. Heb een filmpje gemaakt toen ze niet door had dat ik keek toen ze de hond de rest van haar brood aan het voeren was.. Vanmorgen haar maar zelf haar pap laten eten met een lepeltje (fruit en brood eet ze al een paar maanden zelf). Heb de pap iets dikker gemaakt, maar ik stond er van te kijken hoe goed het ging. Het klopt dus wat iedereen schrijft, het gaat snel beter
Hahaha! Wat luiiiii! Maar goed je vraagt om tips.. misschien dat jij haar bordje vasthoudt en dat zij er dan uit mag lepelen. Of andersom, zodat ze toch een actieve rol speelt. Of, één hapje zelf, één hapje van mama. En dan alletwee een lepel.
Hier inderdaad ook! Ik had bij haar geboorte twee van die zilveren bestekjes gekregen en dat vond ik eigenlijk zonde. Acheraf ben ik er toch heel blij mee want ze gebruikt ze eigenlijk altijd bij het eten. Die plastic dingen liggen hier ook gewoon in de la... Werkt niet! Daarbij vindt ze het ook veel stoerder om met haar zilveren bestekje te eten want dat lijkt tenminste op de lepel/vork van papa/mama .
Ik geef haar groot gelijk!!! Ik zou ook niet willen dat ze me die prak in mijn mond schoven. Ik zeg, groot zijl en een emmer sop en gaan met die banaan http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/247376-rapleymamas.html
Hier pak ik ook vaak een gebaksvorkje. Enne... ik zou haar ook lekker zelf laten eten! Hier ook altijd een ravage maar 't is zo'n lekkere eter, dat is een hoop waard!
Mijn zoontje eet al vanaf hij 12 maanden is met een vork of een lepel en dat ging vanaf het begin al behoorlijk goed. Hij wil ook niet geholpen worden, alleen met zijn toetje wil hij wat hulp bij het laatste hapje, maar dat geeft hij dan wel zelf aan, eerder hoef je niet aan te bieden of je even moet helpen, want dan draait hij gelijk weg. Ach, ik doe gewoon zo'n slabschort om tegen het knoeien, dat scheelt aardig wat.