Dreumes kwakkelt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon van bijna 17mnd is al vanaf eind sept zichzelf niet. Hij was verkouden, had 5dgn koorts (af en aan), zeehondenhoest en rochelde erg, zo'n geknisper als wanneer je door de sneeuw loopt. Na 5dgn naar de ha gegaan. Longen schoon, oren schoon. Conclusie: virus. Ik was gerustgesteld.
    Het rochelen bleef, koorts was vanaf het ha-bezoek weg. Rochelen ging over in slijmhoest en dat ging weer over naar droge kriebelhoest. Mooi, we zijn erdoorheen, dacht ik.
    Afgelopen week kreeg hij weer koorts, 38,7 en werd weer verkouden. Geen rochel nu, maar wel snotterig en hangerig. En wat diarree.
    Hij heeft nu ook wat bultjes die op muggenbulten lijken.
    Kan natuurlijk allemaal op zijn leeftijd. Hij ziet andere kindjes bij de gastouder, en ik werk zelf als assistente in een huisartsenpraktijk, dus via mij komen er hier ook heel wat virussen het huis binnen.
    Alleen is het zo dat zoonlief sinds dit begon nauwelijks eet. Drinken gaat ook moeizamer. Hij heeft weinig energie. Normaal is hij een wildebras eerste klas, maar nu vraag ik me af wat oorzaak en gevolg is van zijn vermoeidheid.
    Ors weigert hij standaard. Ik heb liever dat hij een volle beker melk of water, of mijn part diksap, drinkt, dan een slokje ors...
    Ik kan wel weer naar de ha gaan, maar ik heb niet het gevoel dat zijn longen en oren nu wel aangedaan zijn. Wie heeft er nog tips?

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Oja, hij slaapt wel door, maar hij hoest 's nachts veel. Droge hoest.

3. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Mijn zoontje beetje precies het zelfde is bijna 15 maanden net een ab kuur achter de rug ivm oorontsteking en 3 wkn gebroken nachten te hebben gehad.
    Nu weer sinds vandaag dikke groene snottebellen en wat minder eetlust..
    Ha zei Neusspray zetpil (geef ik voor t slapen gaan) en gebruik ook luuf.
    Verder geef ik veel water/ sap .. Hij heeft wel veel dorst.
    Ook geef ik een hoestdrankje...
    Tja.. Een mini apotheekje thuis haha..
    Beterschaps en hopelijk kun je wat met de tips!

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Luuf onder de voetjes en sokjes aan in bed, werkt onwijs goed!!

Deel Deze Pagina