drinken met 18 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door music4life, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

ik geef mijn dochtertje eigenlijk alleen roosvicee,verschillende smaakjes en melk. maar wat mogen die prulletjes nog meer?
    wat geven jullie?;)

2. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik geef eigenlijk ook alleen maar roosvicee en melk. Soms Yogi of een sapje. Maar dat komt eigenlijk maar weinig voor. Je kunt ook lauwe thee geven.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon wil geen roosvicee, 3 slokjes en dan heeft ie het wel gezien.
    ik maak er een sport van om ander drinken zonder suiker of zoetstoffen te vinden. gewone melk is hier tot 2 jaar ook niet dus ook geen yogi.

wij geven nu sterk aanglengde diksap (verschillende smaakjes)zonder toevoegingen. 50/50 drank ( absoluut favoriet) appelsap zonder suiker. en opvolgmelk die de helft dunner is. en ik oefen met gewoon water in een gewone beker.

4. tulip

tulip Niet meer actief

yinte, ik geef 50/50, misschien is dat wat voor je zoontje, er zit geen suiker in (behalve uit het fruit) en geen zoetstoffen. Er zijn verschillende smaken, de citrus versie smaakt gewoon naar sterk verdunde sinaasappelsap. Ik doe er meestal nog de helft water bij.

ts, misschien is dit ook iets voor jou, verder geef ik water, thee en melk.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter krijgt aangelengde diksap, roosvicee, melk, roosvicee 50/50 en soms thee.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje mag van mij alles drinken,(op koolzuurhoudende dranken na )

als we ergens zijn waar ze geen diksap hebben dan mag hij
    icetea,wicky,dubbelfris, etc etc,

thuis drinkt hij veelal diksap of gewoon ranja, maar soms ook wel frisdrank.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tulip@ die geef ik al 50/50 is hier echt favoriet. en sinaasappelsap geef ik niet meer want dat gaf ik aan de andere 2 maar dat blijkt heel slecht voor de tandjes te zijn, zei de tandarts toendertijd. ik schrok daar wel van eigenlijk. denk je gezond bezig te zijn breekt het de tanden weer af. pffft t'is overal wat mee lijkt het wel.

8. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Onze meid is verzot op soja melk en de diksapjes. Die hebben ze ook speciaal voor peuters.

Ook krijgt ze weleens sinaasappelsap.

Tussen de middag poetsen we haar tanden. Dus die aanslag valt wel mee. Daarnaast kan je beter een beker geven ipv een tuitbeker of een rietje.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ja idd, ik geef ook geen gewone sinaasappelsap. Alleen die 50/50 en daar nog water bij meestal.:D

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je mocht op deze leeftijd toch nog geen 2 keer per dag tandjes poetsen doe jij dat al wel?

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja die gele kan ik ook weleens proberen. lars vind de rode en paarse eht allerlekkerste.

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik poets 2x per dag haar tanden.
    Voor haar middagslaapje en voor haar avond/nacht slaap.
    Waar heb je gelezen of gehoord dat het maar 1x mag?

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb dat hier ergens gelezen. weet niet meer waar en de tandarts zei het ook dat je dan plekjes op het glazuur krijgt als je bij de hele kleintjes te vaak poetst to een bepaalde leeftijd mocht het maar 1 keer maar kweet niet precies meer welke leeftijd ik meen 2 jaar ofzo.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ligt er denk ik ook maar weer net aan hoeveel tandpasta je gebruikt enzo.

drinken: Finn krijgt vers gemaakte sapjes. (vaak verdunt met water) Thee, water, sojamelk (ivm KMA) en rijstemelk.
    Als we ergens zijn en ik heb niets meer krijgt ie wel eens wat appelsap of ook gewoon water. Ow en diksap...die krijgt ie ook.

15. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Diksap, water en karnemelk.

16. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca krijgt water, thee met of zonder melk, karnemelk of melk, roosvicee, diksap of 50/50 sap aangelengd met water.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Valerie krijgt diksap, roosvicee, appelsap, 50/50, heel soms taksi en ja heel slecht Yoghi.
    Maar ze wil absoluut geen melk drinken, en water drinkt ze ook niet.
    Als ik haar niks anders aanbied drinkt ze gewoon helemaal niks.

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Heb je weleens karnemelk met diksap geprobeerd? Als een soort van 'gezonde yoghi'?

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

plurk krijgt zeer verdunde diksap, van die hele goedkope waterige appelsap uit een pakje als we weg zijn, melk en ze gaat nu slokjes karnemelk drinken. frisdrank wat hier ergens boven staat vind ik echt niet nodig

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, zo zit het niet helemaal.;)

Alle zuren werken in op het glazuur, dus ook appelsap en andere fruitsappen en ook karnemelk en yoghurt.

Als je dan meteen gaat poetsen, poets je het dan glazuur kapot.

Het beste is om na het drinken van zure dranken een slokje water te laten drinken en een half uur (beter is nog een uur) te wachten met poetsen.

En zachtjes poeten met een milde tandpasta (maar dat is logisch bij kleine kinderen).

Deel Deze Pagina