Hay, Mijn kleintje krijgt 6x145cc Nutrilon 1 HA weegt rond de 4,7kg is 7 maanden gecorrigeerd 5. Krijgt alle voedingen via de sonde. Tot 2 weken terug ging de voeding perfect en spuugde zij zelden nu hebben we 1x een poging gedaan om naar 5 voedingen te gaan en sindsdien is de ellende begonnen na 4 dagen zijn we weer naar 6 voedingen gegaan maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Het is zielig om te zien de melk komt zowel uit haar neus als mond en aangezien ze een sonde heeft blijft die pleister ook nog eens minder plakken. Iemand enig idee wat een oorzaak zou kunnen zijn? Dit hebben wij al gedaan: - Minder voedingen in de nacht omdat wanneer ze in bed lag ze meer spuugde ondanks dat haar bedje schuin omhoog staat dit gaat nu wel iets beter. Volgens nutrilon voedingdeskundige zou het komen doordat ze nu meer beweegelijker wordt?! 's ochtends vroeg slaapt ze en beweegt nauwelijks maar ondanks dat spuugt ze alsnog zo af en toe. - Overdag gedurende de gehele voeding in een wipstoeltje hierin is ze minder beweegelijk en lijkt het ook goed te gaan maar ondanks dit spuugt ze nog steeds om de voeding - Wij bewegen haar nauwelijks en laten haar minstens een half uur liggen weliswaar is alles schuin omhoog gezet. Nog even dit voordat ik dezelfde vragen krijg Het aantal voeding 6 moet ze op blijven staan en naar 7 gaan zie ik echt niet zitten en lijkt mij niet de oplossing Uit een fles drinken doet ze niet dus kan het niet aan de snelheid van het drinken liggen en de sonde loopt op een 35min in en dit kan ook geen oorzaak zijn want soms liep de sonde op 1 uur in en dan nog ging ze spugen... Iemand een idee?
Doet ze verder niet ziek aan? Wij hebben het ook gehad -en ik wil je niet bang maken- bij ons bleek er sprake van een te hoge hersendruk als gevolg van een hersenvliesontsteking. Het kwam ook uit zn mond en neus en je kon zn maagje daarvoor bijna horen omkeren.
wow heftig! Ze oogt verder niet ziek en koorts heeft ze niet soms voelt haar hoofdje wel warm aan maar ze is erg speels. Kun je meer details vertellen?Misschien moet ik de ka toch weer bellen. Had je dat de klachten continue waren dus na elke voeding spugen? Want wat wij denken is dat ze misschien teveel voeding krijgt?? EN misschien moet overgaan op Nutrilon 2 Pfff ik ben geen stresskip maar soms wacht ik TE lang met dingen dat is dus ook niet goed dus als je meer wilt vertellen desnoods via PB graag! dank je wel
Ze krijgt trouwens ook 2x per dag een fruithapje ze zit ong op de 15 a 20g per keer maar ook dit is heel verschillend. Dit allemaal obv een pre logopediste. Nu dacht ik er opeens aan dat het misschien komt doordat die voedingen teveel voor haar worden?Want ik zit dan wel op 145cc en gooi 20cc weg maar per dag zijn dat 30 schepjes....nu ik om half 6 naar 120cc ben gegaan spuugt ze niet en dit compenseer ik dan weer met overdag.