Dreumes wil niks ander dan diksap

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Iris89, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoi hoi.. Ik zit eventjes met het volgende. Hopelijk heeft iemand misschien wat tips voor mij.

Mijn dochtertje word eind deze maand 13 maanden.

Ze krijgt nu volledig koemelk, geen KV meer. Wel alleen maar warm... Is dit niet erg? Koud vind ze het gewoon echt vies lijkt wel! :$ Terwijl ik toch iets heb van... Ja maar koud moet ze het toch ook leren drinken?

Maargoed, dat opzich is niet het grootste probleem...

Ze wil niets anders dan diksap. En dan niet een subtiel laagje diksap, maar gewoon zodanig veel diksap dat het wel "lekker" zoetig is.

Ik probeer zooo vaak om gewoon water aan te bieden, of een heeel klein beetje diksap. Ook geprobeerd om de diksap af te bouwen, maar daar trapt ze dus niet in. ;) Dan neemt ze een slok en laat het zo d'r mond uit lopen. :x

Ik ben het gewoon zat om haar alleen maar zoetig drinken te geven.. Het is niet goed voor haar. En ze drinkt ook best veel!! Ze drinkt uit zo'n grote rietjesbeker van Nuby, ze drinkt met gemak 3 tot 4 keer per dag zo'n volle beker leeg.

Nouja hopelijk begrijpt iemand waar ik mee zit en heeft iemand misschien wat tips voor mij zodat ik haar kan leren om gewoon eens een keer water te drinken. :)

Groetjes, Iris

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Opzich is twee keer zon beker voldoende, ze drinkt het nu waarschijnlijk meer om het lekker.
    Ik zou die 3e 4e beker gewoon water in doen, als ze echt dorst heeft dan drinkt ze heus wel.

Hier het zelfde "probleem" alleen hier is een klein beetje gelukkig voldoende.
    Misschien kan je ook doorzetten met minder er in, als ze echt dorst heeft...

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,827
    4,200
    113
    Gewoon lekker door laten drinken.
    Ik heb hier ook zo'n dame die rond die leeftijd melk alleen warm wilde (nu nog steeds 's morgens trouwens) en alleen diksap dronk.
    Ook hier werden op die leeftijd met gemak 4/5 bekers weg gedronken.
    Nog steeds drinkt mijn dochter heel erg veel.
    Weet je, liever diksap dan niks drinken.
    Ik heb dus een tijd geprobeerd om 2x per dag diksap aan te bieden en de rest water, resultaat was dat mijn dochter vocht tekort had.
    De HA heeft me toen op t hart gedrukt dat nooit meer te doen.
    Probeer alleen wel de mate van diksap te beperken, dus toch proberen neit teveel in de beker te doen.
    Komt vanzelf allemaal goed!

4. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Misschien stom maar kun je niet proberen steeds ietsjes minder diksap erin te doen of pikt ze dat ook niet? Lastig hoor!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat het een kwestie is van volhouden. Probeer toch met hele kleine beetjes af te bouwen en idd niet meer zoveel bekers aanbieden. De aanhouder wint (en nu is dat jouw dochter ;))

6. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

hahaha... Ja dat is ze zeker. Met kleine beetjes afbouwen heb ik wel een tijdje geprobeert, maar dan nam ze een slok.... En dan liet ze het zo d'r mond uit lopen. :x Dat doet ze trouwens ook bij koude melk!!!

Maargoed ik had net al een tip gekregen om eens thee met een smaakje en wat melk er in te proberen, is toch zonder suiker.. Hopelijk vind ze 't lekker haha. :p

En ja dan maar even vol blijven houden... Oh oh oh wat zal ze beledigt zijn haha. :D

Dank jullie wel!! xxx

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    En die tip kwam van mij ;) ben benieuwd!

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad. Ze heeft in het ziekenhuis gelegen en daar kreeg ze ranja omdat ze water absoluut niet wilde en ze MOEST drinken anders ging ze weer terug aan infuus.. Nu zijn we weer aan het afbouwen, steeds iets minder erin en dat werkt goed op zich.

Koude melk drinkt ze tussen de middag wel en 's ochtends niet. Volgens mij niks mis mee..

9. Bri

Bri Niet meer actief

Onze dochter is anderhalf en houdt nog steeds niet van koude melk. Prima, dan maak ik hem warm voor haar.

Diksap zou ik gewoon niet meer zo vaak geven. Als ze dorst hebben drinken ze ook wel water, zodra ze door hebben dat er niet iets anders voor in de plaats komt. Bied dat zo veel en zo vaak als mogelijk aan, eventueel in een antilekbeker. Ze drinken niet snel te weinig op een dag hoor (behalve als ze ziek zijn en daar uitgedroogd van raken, dan heiligt het doel de middelen en geef je ze alles wat ze willen drinken).
    Je dochter drinkt melk, en daarnaast eet ze vast ook nog wat fruit en groente, dat bevat ook veel vocht.

En dan kun je bijvoorbeeld een keer per dag, een beker diksap geven voor het lekker. Voor de rest zou ik niet afbouwen, maar cold turkey over op water (eventueel lauw water, als ze koud niet lekker vind) of thee zonder suiker. Maar goed, ik ben nogal strikt als het om zoet drinken gaat.

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Hier 1 die dol is op roosvice! Maarw at ik altijd al heb gdn is: zoveel roosvise als ong een theelepel en dan water... Hier gaat een fles tot 250ml gevuld en zeker wel 7 flessen op een dag :)

Water vertikt ie idd ook, en als de kleur echt donker word door roosvice( dus veel gebruik) wilt ie t ook niet.. Dus voor de kleur doet ie t al als t lichtelijk gekleurd is... Probeer t gwn een theelepeltje ong dat er beetje smaak aan t water komt kan toch geen kwaad? Is dan meer water als sap... En suiker zit bijna in elk drankje wel hoor ... Succes!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wow, jouw zoontje heeft dorst :D
    Drinkt hij dat nog naast zijn melk?

Hier om 10.00 en 15.00 een bekertje drinken. En dan voor het slapen gaan nog een paar slokken water. Meer wil hij ook niet.

Ik vraag me af (niet verkeerd bedoeld) of 7 van die volle flessen op een dag niet teveel is voor zo'n kleintje?

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb ook een diksap drinker, en als het aan hem ligt liefst 5 bekers (200ml) op een dag. Ik geef hem er max 3, en daarnaast nog wat melk.
    Een paar maanden geleden ging hij ook klagen als het niet zoet genoeg was, maar we zijn gewoon blijven proberen totdat ie niet meer klaagde. Hij drinkt nog steeds alleen diksap, maar dan wel heel dun. En af en toe een beetje thee, maar dat is alleen omdat ik het drink :) Hij ziet mij wel vaak water drinken, dus tegenwoordig wil ie dat ook af en toe. (hij is trouwens wel al ouder dan jouw dochter, ruim 2)

Ik zou gewoon rustig blijven proberen, straks komt ze weer in een andere fase en wil ze alles wat jij hebt.

13. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Cynnie, de thee met melk is een hit haha! ;) Bedankt zeg!

Stom dat ik daar dan weer niet zelf aan heb gedacht.... :(

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Goed om te horen!!

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,282
    6,195
    113
    Waarom zou ze het koud moeten leren drinken?Ik drink nog steeds het liefst warme melk, hihi. Mijn dochter haalt ook dr neus op voor koude melk hoor, dus helemaal niet vreemd.
    Fijn dat de thee met melk goed werkt.

16. adi

adi Niet meer actief

Ik lees hier echt enorme hoeveelheden drinken per dag (als daarnaast nog 300cc melk wordt gedronken), en dan vooral die zoete sappen.

Misschien helpt het om te begrijpen dat een dreumes/ peuter het niet NODIG heeft om zoveel (sap) te drinken. Veel vocht mag, maar ik zou dan geen sap aanbieden onder de mum van 'hij moet toch drinken?'

Als een dreumes/ peuter op een dag 300cc melk drinkt, 1 a 2 stuks fruit eet en wat groente heeft ie echt niet meer dan 500cc ander drinken nodig. Dat hoeft niet eens helemaal op. Al het andere is voor het lekker en dus datgene wat je als ouder kunt sturen/ beperken/ alleen water aanbieden.

TS, fijn dat je een oplossing hebt. Wat ook vaak helpt is ander drinken uit iets anders aanbieden. Drinkt hij al uit een open beker? Je kunt hem bijv dat gaan leren, dat ie zelf zijn beker optilt, drinkt en weer neerzet, en dat heel erg gaan prijzen. En in die beker nooit iets anders dan water in doen! Kindjes denken vaak erg zwart-wit, je leest bijv vaak dat kinderen melk alleen uit een fles willen (of uit een borst), omdat dat 'hoort'. Je kunt hem aanleren dat je uit een open beker water drinkt, dat 'hoort' zo.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Jeetje, wat drinken sommige kindjes veel!!
    Hier zit ze in totaal dagelijk rond de 700-800ml inclusief de melk... Ons meisje drinkt daarentegen alleen maar water naast de melk!
    Heb de hele dag een beker (tuit/rietjes etc) staan en daar drinkt ze regelmatig van, ook tijdens de warme maaltijd. Als ik haar laat kiezen tussen sap of water dan kiest ze meteen voor de beker water.
    Denk trouwens wel dat het klopt dat dreumessen/ peuters bijv melk aan een fles linken en sap aan een tuitbeker. Als je inderdaad de overstap maakt naar een andere beker, dan wordt dat misschien geassocieerd met water??

18. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Hij drinkt al een hele tijd geen melk meer, drm geef ik hem in de avond voor t slapen gaan een bord pap waar dan de melk doorheen zit. Ik ga hem ook niet dwingen, drink t zelf ook niet dus ja komt vanzelf en anders niet..

Wat betreft zijn flessen roosvice... teveel voor zo een kleintje? Wist niet dat drinken( wat voor soort dan ook voor een kind bedoeld) teveel kon zijn :)

Hij heeft blijkbaar idd veel dorst en drinkt flessen weg hele dag door, soms wel meer als 7 hoor en daarnaast nog pakjes drinkjen met ee rietje, thee. Ik vibd t geen prob, blijkbaar heeft ie dorst en wilt ie drinken :) Dus wat ADI heeft gezegd over aantal cc melk, drinken etc, die mening deel ik niet want ik kijk naar wat me kindje wel goed eet en drinkt en dat krijgt ie van mij....Beter teveel dan een niet drinker en die cc's, tjah als baby zijn er ook zogenaamde regels over aantal cc per leeftijden en daar kom je ook nooit aan t ideaalbeeld dusik zeg altijd: kijk naar je kindje en niet naar de statistieken :) Succes allemaal !

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou wat veel! Hier ook problemen gehad na het stoppen van de BV maar nooit meer dan 2 bekers diksap per dag! Wel drinkt ze totaal nog 1 beker melk erbij maar ze doet het er prima op.

Eh.. nam ze nooit 'lichte' diksap waardoor je het steeds zoeter maakte? Ik denk dat ze toch wel een keer iets gaan drinken nl.

20. adi

adi Niet meer actief

Het is inderdaad helemaal je eigen keuze, en een kind kan idd niet snel te veel DRINKEN, maarwel te veel suiker binnen krijgen. Als jij geen problemen hebt dat jouw kindje zoveel suiker, ook nog eens uit een fles drinkt, is dat prima. Als hij zoveel dorst had, had ie ook wel water gedronken.

TS heeft daar blijkbaar wel een probleem mee, want ze wil er iets aan doen, en daar zijn de tips ook voor.

Share This Page