Hoiii ben even benieuwd... verwacht 2e kindje als zoontje 20 mnd is...lopen doet ie ehct al heel goed... ik wil sowieso draagdoek+buggy combineren, en vanaf 6 mnd de bugaboo+kidsit.. dit is mijn ideale gedachte....maar overweeg wel een duowagen erbij te nemen mocht dit helemaal niet handig zijn.... Ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel (hoelang) je kindje liep rond 26 mnd???? (dit omdat de baby dan in buggy mag)
Nog geen hele grote afstanden, hier is het ongeveer 800 m naar het winkelcentrum en dat kon ie toen wel lopen (je doet er dan natuurlijk wel een half uur over ), maar dan ook nog in het winkelcentrum en weer terug, dat was echt te lang. Dus hier veel de kidsit gebruikt. En nog steeds trouwens, hij vind het nog heerlijk om er op te zitten. En dan gaat het ook een stuk sneller voor mij, hihi.
Mijn jongste is geboren toen mn oudste 19 maanden was. Wij hebben dus wel voor een duowagen gekozen maaaaar vanaf dat ze 2 jaar was hebben we deze niet meer gebruikt en liep ze hele stukken (bv. haf uur met de hond en daarna nog gerust weer naar de winkels) Ook ging ze toen heel veel mee op dr loopfietsje. Maar goed, blijft toch verschillen per kind!
Mijn oudste was 22 maanden toen mijn tweede geboren werd en bij oma had ze nog een nichtje die toen 13 maanden was. (oma past op) Toen ze 26 maanden was, gingen ze naar oma allebei en moest ze meelopen, want nichtje van toen 17 maanden was er dan ook. Dat was een wegloper, dus geen optie om af te wisselen en op zich ging dat prima!
thanks! hmm oke...ja ik twijfel aan de duowagen, omda ik vrijwel alleen wat kleine boodschapjes doe...dat is ongeveer 6 min lopen vanaf hier...(met wagen dan) dus ergens ben ik bang dat ik de duowagen dan maar kort zou gebruiken...ik bedoel mss vind hij die kidsit helemaal prima..vanaf 2 jr bijv ...(en dna probeer ik die eerste 4 mnd gewoon te overbruggen met de draagdoek en als we ergens hene gaan is het samen dus dan kan het makkelijk met 2 wagens maar ik kan dus helemaal geen beeld schetsen hoe "een kind" gemiddeld rond 2 jaar loopt...vandaar ben ik zo beneiuwd!
Het scheelt ook dat mijn zoontje niet in de buggy wilde, dus stel je de drama's maar voor om m in de buggy te krijgen en dan nog eens lekker boodschappen doen met een kind wat de longen uit zn lijf krijst . Dus duobuggy was hier niet eens een optie. En met de kidsit kon hij (min of meer) zelf bepalen of ie liep of op het zitje ging zitten. Maar je ziet het is echt per kind anders. Ik zou ook gewoon wachten met de aanschaf totdat je kindje er (bijna) is. Het is zo gekocht.
ja idd....dat ga ik dnek ik ook doen...ik wil sowieso 1 van mp halen gewoon, diegene die ik wil is ongeveer 200-300....en ik ind het toch een hoop geld...als ik het bijv maar 4/5 mnd zou gebruiken en dna nog niet eens elke dag!... thanks!
Het ligt maar net aan het kind, aan de situatie. Mijn dochter kon super lopen, maar nog veel beter rennen dus die ging er constant vandoor. En daarbij moet ik iedere dag alles te voet doen dus hier een duowagen. Als nr 3 komt is mijn zoontje een maand of 19 en ga dan zeker weer van de duowagen gebruik maken.
daniel was 18maanden toen lydia kwam. Wij hebben geen duowagen gekocht, omdat de gewone wagen vaak als lastig van boord krijgen is... Heb een draagdoek gekocht, dus als het nodig is kan lydia in de doek en daniel in de buggy, maar voer is het nog niet gekomen. Wel heeft daniel regelmatig in de wagenbak erbij gezeten, lydia hoog gelegd, daniel aan het voeteneind zitten met zn beetjes over de rand. Maar hij kan goed 2km achter elkaar lopen. De laatste weken voor de bevalling elke avond stukje lopen, op gegeven moment is wim het op de fiets gaan done, bleek het 2km te zijn. Deden er ook wel ff over voor we terug waren, maar daniel liep bijna alles zelf
Kick heeft altijd heel goed gelopen en kon met gemak rond 20 maanden een half uur lopen. Met 2 jaar was dat nog langer. We hebben dan ook nooit een duowagen gehad. Wel hebben we een plankje voor de bugaboo bee aangeschaf en die bij hele lange wandelingen gebruikt. Kick liep op zijn verjaardag de straat uit. Pom liep met 13,5 maandn en kan ook met gemak 20 minuten lopen. Ik denk dat het ook is wat je ze aanleert. Bij ons is lopen 'gewoon' Oja, het leeftijdsverschil is 21 maanden
Mijn oudste liep ook met 11 maanden en meteen al heel goed. Hij loopt nu ook heel goed, kan zo een uur lopen. Wij hebben echter wel een 2e hands duowagen gekocht, maar meer met reden dat hij nogal wegloopt en overal aanzit.. Dus de supermarkt of stad in moet hij echt in de wagen,vind hij ook prima. Ik heb ook een draagdoek, goed de doen qua dragen, maar als ik door mijn knieen ofzo ga voelt de baby zich niet echt prettig. Ook vind ik hem nog best wel 'stuiteren', al slaapt hij altijd zo in dus geen last van. Is misschien wel 200euro, maar ook al gebruik je hem een paar maanden, je kunt ook weer verkopen via marktplaats toch?! Doen het heel goed omdat het bij de meeste tijdelijk is (uitgezonderd tweeling)
Yasemin is nu 18 maanden en loopt bijna altijd. Alleen met lange wandelingen en dagjes weg gaat de kinderwagen nog mee en met bijv winkelen de buggy, maar dan loopt ze ook nog veel stukken. Meer voor mama's gemak dat ze dan in de buggy gaat... Mocht ik nu zwanger zijn zou ik zelf wel voor een duowagen gaan, en dan bijv de bugaboo duowagen, die ook naar mono om te bouwen is.
Ja idd kan zo teru op mp, k denk eerder aan een phil en teds vind d donkey veel t smal in vergelijking ... En het iis t dan idd wel waard als j t eenmaal hebt maak j er natuurlijl ook veel gebruik van!
Hier loopt mijn dochter nu sinds een maand alles mee, ik heb geen kinderwagen meer en ook geen buggy. Ze is nu 24 maanden.
Hihi ik vind die Phil & Teds juist niets, hihi, maar smaken verschillen. Ik zou zelf iig wel voor een duowagen gaan en dan het liefst eentje die ook met 1 kindje te gebruiken is. En anders idd eventueel een kiddieboard. (die heb je ook met stoeltjes erop toch?)
duchess, ja ik ook niet per se hoor..maar waar ik winkel geregeld is het niet te doen met naast elkaar...en k dacht zo..stel dat zoontje veel loopt..kan de baby dus altijd voorin zitten en de onderste zit als extra bagage ruimte....die kan ej namelijk ook voor 1 kindje gebruiken..en anders doe ik em direct weer weg...zodra ik dus met mn bugaboo+kidsit kan ( dat is idd waar ze kunnen zitten) maar ik heb dus begrepen dat de bugaboo met wieginzet +kidsit..amper te doen is voor het kindje, heel wienig zit/sta ruimte...dus moet dus even die tijd overbruggen dat de baby zegmaar in een buggy mag... het is dus echt aankijken...denk ik
Mijn oudste liep met 11 maanden goed los en kon ook al hele afstanden afleggen toen zijn broertje geboren werd (verschil 20 mnd). Wij hebben wel een duowagen en ik had ook niet zonder gekund. En nog steeds niet, ondanks het feit dat meneer in een aardig tempo mee kan komen in ons rondje met de hond (5km), vind ik het absoluut nog niet noodzakelijk om het noodlot te tarten en zeker niet om met zo'n irri plankje waar je constant tegenaan schopt en waar mijn kereltje echt niet op blijft staan als hij de kop verkeerd heeft, te gaan klungelen. Mijn man heeft de auto altijd mee naar het werk, waardoor wij heel veel dingen lopend doen en naar het centrum heen en terug is echt te ver voor hem.