Een tijdje geleden heb ik al een topic geopent omdat mijn meisje alleen haar linker handje gebruikt (en haar linkerbeentje ook meer als rechts) Nu waren er een aantal die zeiden dat het met de tijd wel weg ging... Maar ze doet het nu toch nog steeds.... Begin me langzaam aan toch wel een beetje zorgen te maken (ook door anderen). Ze kan ze wel bewegen en heeft er wel kracht in, want haar handje heeft ze 9 van de 10 keer in een heel stevig vuistje die je met moeite open krijgt... Ben al weken van alles aan het proberen, zoals iets in haar rechter handje stoppen, maar dan duwt ze met dat vuistje het voorwerp naar haar linker handje en pakt het dan vervolgens met links... Ook gaat ze alleen maar op haar linkerzij liggen uit haar eigen. Kortom alles wat links is doet ze en rechts niet... Moet ik nu toch langs de huisarts? Of naar de kinderfysio? Of wachten tot 18 maart tot ik weer naar het CB moet?
Inloopspreekuur van CB? Heb er gen verstand van, maar zou in jouw situatie ook iemand bellen/ergens langsgaan.
Ik zou naar de huisarts gaan. Die stuurt je dan misschien door naar de fysio. Zo te lezen is er wel wat aan de hand met haar. En misschien ben je nu nog optijd om er iets aan te doen. Sterkte met je meisje!
Jesse heeft precies hetzelfde, maar dan met rechts. Hij ligt ook altijd op rechts waardoor hij lichtelijk een afgeplat hoofdje heeft. Wij moesten meteen naar de fysio van het CB. Dit riepen ze al tijdens ons eerste bezoek, toen je de afplatting nog maar ampert zag. Dus ze zullen uiteindelijk vast zeggen dat je naar fysio moet dus kun je beter meteen gaan. Ik zou denk ik CB even bellen.
Dan bel ik morgen wel even naarde fysio.... Ze slaapt op haar buik en draait haar hoofdje wel alle kanten op dus voor afplatting ben ik niet bang... Ben ook al met haar bij een chiropractor geweest omdat ze toen ze nog op haar rug lag wel een voorkeurshouding begon te krijgen maar dit is toen al verholpen.... Maar eens even googlen voor een kinderfysio hier in de buurt
Ik zou idd even de fysiotherapeut bellen en vragen om je langs mag komen zodat ze haar even nakijken qua bewegingen / symmetrie enz. Zoals je het nu beschrijft (vuist ballen / bijna niet open krijgen) klinkt het alsof ze extra veel spierspanning heeft in dat bewuste handje / arm waardoor ze die minder of niet gebruikt, heel begrijpelijk, want iets wat moeilijk gaat of misschien zelfs pijn doet probeert ze te omzeilen door het met de goede hand over te nemen. Als je dat te lang aankijkt kan het zijn dat die kant zich op termijn slechter gaat ontwikkelen, het kan ook zijn dat het vanzelf over gaat, maar liever op tijd erbij zijn dan achteraf zeggen 'had ik maar'... Luister naar je moedergevoel, dat is je beste raadgever... Je maakt je zorgen, dus laat een professional meekijken, dat kan nooit kwaad!