dreumes wil nog steeds continu opgetild worden of op schoot..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hartelijk dank Roes! Ik heb weer even iets om over na te denken ;)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    poeh das idd heftig gonnie dat je zo'n angst hebt.... Ik heb zelf hele goede ervaringen met EMDR, voel je vrij me een PB te sturen als je meer wilt weten.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Adi je bedoeld dat ik soortgelijke topics gehad heb en mezelf niet wil veranderen ;) Dat is ook zo, maar ik krijg toch steeeds weer tips en dingen om over na te denken.

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wat is EMDR dan?

5. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Je kunt jezelf wel degelijk veranderen...mits je dat wilt.

En zo te lezen wil jij dat niet echt.

Je reageert negatief op bijna alle tips en adviezen die je gegeven wordt.

Ik weet niet wat de reden is waarom je niet naar een speeltuin durft maar het wordt tijd jezelf eens aan te pakken.
    Als je het niet voor jezelf doet...dan maar voor je dochter.

Volgens mij is er weinig mis met je dochter maar verveelt ze zich gewoon enorm.

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Apart dat ze zich bij papa thuis dan niet verveeld he met hetzelfde speelgoed ;) en zelfs bij (oude) schoonouders die nauwelijks speelgoed hebben..

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Mijn zoontje verveelt zich ook bij mij aangezien hij mij de hele dag ziet.
    Op het moment dat we ergens anders zijn, wordt hij een heel anders en veel vrolijker kind. Ongeacht er wel of geen speelgoed is.

Hij heeft gewoon behoefte aan afwisseling. Altijd maar thuis met mama is nu eenmaal sleur.

Daarom gaan wij er iedere dag op uit. Kind blij, mama blij.

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik snap het. Maar mijn dochter doet het bij anderen ook ALS ik erbij ben. Anders dus niet. dat is juist wat ik zo vervelend vind, dan ga je ook niet makkelijk weg..

Gisterochtend heb ik een hele tijd gefietst en zijn we naar de winkel geweest, prima, maar eenmaal thuis begon het meteen weer. Vanochtend al meteen na het ontbijt ;)

Het ligt echt aan mij. Ik zeg nu wel eens streng dat ze niet steeds mag piepen enzo, en dan leid haar (maar weer) af, werkt wel een beetje. En heb geprobeerd niet zo op haar te letten, ze was ook best lief in de auto.

Edit, donderdags en vrijdags ben ik bij de omas om te helpen dus best vaak uit de sleur.. :p

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mag ik nog vragen wat jij allemaal doet dan?

Ik heb dus niet veel mensen in de buurt en geen kinderboerderij oid. Wel een bos met een vijvertje waar ik weleens hen fiets. (geen auto in bezit.)

Ps ik keur niet meteen alles af, althans dat is niet de bedoeling al wordt ik zo vaak opgevat :( maar ik spreek wel steeds de waarheid..

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Een bos met een vijvertje klinkt prima.

En de speeltuin is toch echt een ideale plek voor een kind. Misschien moet je gewoon over een drempel heen.

Zijn er helemaal geen mensen in de buurt of heb je gewoon geen contact met ze? Als dat laatste het geval is, is het aan jou om dat te veranderen.
    Kinderen zijn een ideaal middel om contacten op te doen. Kletspraatjes ontstaan automatisch (hoe oud is hij, loopt hij al, praat hij al, hoeveel tanden heeft ie, etc) en die kletspraatjes kunnen uitgroeien tot een intensiever contact.
    Niets leuker voor kinderen dan contact met andere kinderen.
    Buurkinderen komen vaak bij ons in de tuin spelen. Kinderen zijn rond de 3 a 4 jaar en spelen niet met mijn zoontje maar gewoon met elkaar. Met zoontje staat erbij en kijkt er naar maar heeft de tijd van zijn leven.

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ergens ver aan de overkant wonen twee met kinderen, 1 met een baby e 1 die ALTIJD werkt.. En nee, weetje, ik ben erg van de kerk zegmaar, christelijk, ik ga gewoon niet graag met anderen om.. We delen geen interesses enzo misschien kun je je het niet goed voorstellen... ?

13. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik ken genoeg mensen die erg van de kerk zijn maar die hebben ook gewoon contact met buren e.d.

Zijn er geen mensen binnen jullie kerk met kleine kinderen?
    Misschien kun je een oproepje voor een speelgroepje plaatsen in het kerkblad?

Contact met andere kleine kinderen is niet verplicht natuurlijk. Gewoon een gezellig kopje koffie met dat lieve oude omaatje op de hoek is ook al leuk voor zo'n kleintje.

Eigenlijk vinden ze alles leuk zolang het maar niet met mama te maken heeft :p

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38

Ik heb dit topic gelezen, allereerst heel veel sterkte gonnie. Deze situatie met je dochtertje en jezelf lijkt mij niet niks. Ik hoop dat je er uitkomt met jezelf en doe het voor je kleine meid! Enne FREE YOUR MIND..we zijn hier op deze wereld om van elkaar te leren:).
    Ongeacht geloof, leeftijd, kleur of geslacht. En aan het eind van de tunnel is er altijd licht dit wil ik je mee geven....succes.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Gonnie, heb je geen vriendinnen? Of schoonzusjes met kinderen?
    Ik kan me 't wel een beetje voorstellen (ben ger.gem opgevoed), vermoedelijk heb jij zo'n zelfde achtergrond of iets in die richting.
    Danique heeft er ook behoefte aan om er geregeld even uit te zijn. Wij hebben hier aan het einde van de straat een klein speeltuintje, vindt ze helemaal geweldig. Laatst heeft ze eventjes met de buurkindertjes op straat gespeeld waar ik bij was. Die zijn 3 jaar. Scheelt dat onze oppas ook 1 dag in de week bij de buurvrouw oppast en Danique daar dan ook is, zodoende krijgen wij hier ook meer contact op de buurt.
    Qua kerk hebben wij ook niet zoveel contact met de mensen, maar dat ligt ook wat meer aan ons. Zijn ook wat op onszelf.

Ik ben laatst een keer met m'n moeder en broertje naar Ballorig geweest, dat is bij Danique echt een groot succes. Voor mij fijn dat m'n broertje mee is, speelt die ook met haar en heb ik even m'n handen vrij. Van de week was hij hier 2 nachtjes logeren (hij is 12) en zijn ook ook naar een speeltuin geweest.
    Kinderboerderij is hier ook een succes. Alleen doe ik dat ook niet zo snel, moet er ook een stuk voor rijden maar dan vraag ik m'n moeder of schoonmoeder wel mee. Of in 't weekend met papa erbij.
    Maar hier meestal een auto bij de deur wat het wat makkelijker maakt. Op de fiets naar de winkel is hier weer te ver weg.
    Hier zit ze nog in de box zodat ik even wat in huis kan doen, daarna gaan we dan even samen wat doen. Buiten spelen, wandelen, fietsen of even bij de oppas op de koffie ofzo.
    Bij opa en oma vindt ze het hier ook erg leuk, die hebben een boerderij dus dat is altijd interessant.
    Af en toe spreek ik met een vriendin (die heeft een zoontje van 2,5) wat af en gaan we naar een binnenspeeltuin waar de kindjes lekker kunnen spelen of gewoon bij elkaar thuis.
    Collega van mij heeft een dochtertje van Danique haar leeftijd en kennisje uit de kerk een zoontje dus af en toe daar even op de koffie, dan kunnen de kids ook even spelen.
    Ik merk dat Danique er veel vrijer van wordt en zodra ze nu in een speeltuin komt of een glijbaan ziet wil ze gelijk spelen.
    Andere kindjes vindt ze ook erg interessant.

Voor ze hier kon lopen, vond ze samen schommelen, op de wip of van de glijbaan af ook al erg leuk.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    gonnie, ik begrijp het niet zo goed. Ik geloof zelf sinds kort en alle christelijke mensen die ik ken zijn juist heel sociaal, openminded en gaan graag met anderen om. Wat heeft het dan met je geloof te maken? Bedoel het niet lullig maar wil wel begrip krijgen voor jouw situatie.

17. fafje

fafje Niet meer actief

organiseert jouw kerk niet van die activiteiten?! mss kan je dara iets mee...

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik denk idd dat het fijn zou zijn als je toch wat hartelijke aardige mensen met kindertjes leert kennen in de buurt, liefst van je kerk maar die wonen misschien verder?

En af en toe naar een peuterspeelzaal lijkt me ook leuk voor je meissie, al moet jij dan misschien even slikken omdat je daar andere moeders tegenkomt, maar je doet het voor haar tenslotte?

Maar ik dacht ook nog even aan het volgende: misschien kun je haar wat meer leren om zelf te spelen ook als jij in de buurt bent, door lekker bij haar te gaan zitten, maar haar niet bezig te houden zeg maar. Geef alleen een speeltje aan, of doe iets voor, en doe dan weer niets, net zo lang tot ze zich verveelt en zelf het speeltje pakt en er iets mee gaat doen. En dan natuurlijk even laten gaan, een aai over de bol, en weer wachten tot ze het zelf oppakt.

Als je dat steeds een half uurtje volhoudt en er zelf dus wel bij bent maar steeds minder gaat doen, kun je misschien ook eens opstaan en weglopen terwijl ze kort doorspeelt, en dat dan steeds langer doen. En vaak teruglopen voor een knuffel en dan weer bij haar wachten tot ze het spelen weer oppakt.

Is dat iets? Nu niet gelijk zeggen dat het toch niet werkt he ;)
    Succes hoor!

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Babel, :) Dank voor het meedenken. Onder het eten koken zitten we op een lekker kleed in de keuken met de duplo, vind ze heel leuk en heeft dan ook echt fantasie! Schenken met een klein kannetje ne alle mensen/dieren drinken geven enzo. Maar zodra ik opsta om even te roeren in de pan wordt ze kwaad! Ze speelt dan niet verder maar gaat jammeren, ik benoem wel wat ik doe en ga er rustig weer bij zitten. Ja, ik wil dus graag dat ze ook al is het af en toe, iets zelfstandiger is.

All, bedankt voor jullie reacties. Vandaag heeft oma opgepast en was ze heel lief, en later thuis ook. Daar was ik erg blij mee!

Verder, de gezinnen van de kerk wonen inderdaad ver weg, één keer ergens geweest moest ik een half uur rijden, leuke kids maar die vrouw.. daar ga je echt niet evne op de grond zitten met de kindjes!! En dat doe ik wel graag, voel me daar absoluut niet vrij al ken ik haar goed. Geen vriendinnen verder, (schoon)zussen met kinderen wonen ook 2 uur rijden.. En ja geen auto thuis is lastiger, OV hier ook niet bijzonder.

Wonen aan een drukke, grote straat met weinig mensen. Dus geen oud omaatje ;) Kan slecht zomaar ergens binnenstappen ;)

Maar... wie weet fiets ik eens nar het speelpleintje als ik er niemand zie zitten ;)

Weetje kdv en enzo, er zijn zoveel dingen waar wij niet aan mee doen, de liedjes de flms, dansen sminken, dat werkt gewoon niet. Dat snapt zon kind nog niet. Zie het wel bij die 'vriendin'waar ik op zoontje pas. Daar kom ik af en toe wel eens hoor, volgende week nog.

Nou een heel verhaal. Het ging goed vandaag dan kun je weer wat meer hebben. Als ik iemand vergeten te antw ben hoor ik het wel :)

Deel Deze Pagina