Hoi meiden, Ik ben bij m'n dochter aan het afbouwen met de puckababy. Dit is niet echt makkelijk. Het in slaap komen duurt een stuk langer en als ze eenmaal slaapt is ze vrij snel weer wakker. Tijdens het in slaap komen trekt ze haar speen er telkens uit. Haar hand komt per ongeluk tegen de speen en ze trekt hem eruit. Alles binnen handbereik pakt ze tegenwoordig beet. Ze doet dit niet met de puckababy aan ook al kan ze door de zak heen nog makkelijk bij haar mondje. Nu had ik bedacht om wantjes te maken. Zodat ze de speen er niet meer uit kan trekken. Maar is dit veilig? Kan het kwaad? Ik zag ook can die wantjes tegen het krabben bij eczeem. Maar ik wilde toch zeker weten of dit kan in bed. Ik hoor het graag, ook tips voor afbouwen puckababy.
Hoi Liedjepiedje, Mijn dochtertje doet dat ook, ik doe het als volgt: Ik doe 1 arm onder de dekens strak instoppen en ik leg een soort van tutdoek (het is een hondje met hele lange oren van de Hema) leg ik naast haar gezichtje en geeft één zo'n lange oor in haar handje. Dan heeft ze wat te friemelen zeg maar. Hier werkt dat echt goed. Ik denk trouwens dat ze met wantjes nog die speen uit weten te krijgen hoor. Maar misschien dat ik dat verkeerd denk Succes!
BEdankt voor je reactie. Die tip doen we ook al...haha... In de ene hand een knuffeltje en in de andere hadn een spuugdoekje maar op een gegeven ogenblik laat ze die los en legt ze haar handje bij haar mond en trekt hem eruit. De puckababy is nog best ruim voor haar dus ligt ze in de puckababy ook met haar handjes naast haar gezicht en stopt ze de speen er wel goed in maar trekt hem er niet uit. Zou het wel veilig zijn denk je?
Ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Als ik je berichtje lees begrijp ik daaruit dat je allebei de armen vrij laat. Je vroeg ook tips voor het afbouwen dus is die ene arm onder de dekens dan geen optie? Ik merk dat mijn dochtertje rustiger is als er 1 arm onder de dekens zit. Anders brengt zij de hele tijd haar handjes naar elkaar toe en gaat flink lopen maaien enzo.
Ik probeer zo ook wel onder de dekens te stoppen, maar ze blijven nog geen 3 minuten onder de dekens. Ze krijgt ze er zo weer onderuit. Misschien ga ik ze toch nog even in de zak laten. Sowieso doe ik het 's nachts. Dan begin ik met 1 hand buiten boord.
Wat ik nu doe is de puckababy aan maar beide armpjes eruit zodat het een gewone slaapzak is. Om allebei haar handjes doe ik een sokje. Het lijken dan net bokshandschoenen . Het gaat supergoed. Vanmorgen heeft ze tot half 9 geslapen zonder wakker te worden!
Hier hadden we hetzelfde probleem toen we gingen afbouwen met de puckababy! Het leek wel of hij niet van die speen af kon blijven en hem er uit moest trekken van zichzelf. Hij werd er zelf ook gek van en heel verdrietig. Ik heb toen ook weer een arm in de de pucka terug gestopt. We hebben toen een tijd een tussenperiode gehad. Telkens om en om een arm er uit. Dit ging prima!
Ja, het ziet er zo grappig uit! Maar het werkt ook nog. Heel soms duwt ze hem er nog uit. Maar ze kan hem niet meer er uit pakken. Ze slaapt er nu super goed mee. Het is inderdaad ook wel slim om 1 handje om de beurt te doen. Nu gaat het goed zo dus hou ik het maar zo. Weet iemand trouwens waar ik een slaapzakje kan kopen zo dun als een puckababy?