Hallo allemaal, Onze zoon is al een tijdje verkouden en sliep wat minder, maar dat leek over te zijn. Hij sliep 2 nachten na elkaar opeens weer de nacht door, maar gisteren kreeg hij plots koorts en had daarvoor al een dag of 2 hele rode wangen. Ik dacht dat hij last zou hebben van zijn tandjes, maar hij had gisteren opeens kleine rode vlekjes op zijn borst en onder zijn luier (buik en liezen). Dramatische nacht gehad, heel onrustig en huilen uit het niets. Vanmorgen geen koorts meer, maar de plekjes waar hij wat eczeem had (bijna weg door kokosolie jeej!!) zijn enorm rood en vol met rode bultjes Heeft dit ook te maken met een vijfde ziekte, of laaien eczeemplekjes weer op bij koorts? Ook zag ik wat hele kleine vlekjes in zijn haargrens en een plekje op zijn lip (beginnende koortslip lijkt het wel). Om een lang verhaal kort te maken, heeft hij die rode vlekjes en bultjes door de koorts of zou het de vijfde ziekte kunnen zijn? Hoop op wat reacties
Volgens huisarts de zesde ziekte, alleen heeft hij ook blaasjes rond zijn mond en op zijn teentjes en handjes. Dus lijkt een combi van hand, mond en voetzeer en zesde ziekte. Huisarts had dit nog nooit gezien, maar lijkt het toch sterk op.
Ai, hvm is echt vervelend voor die kleintjes. Hou er rekening mee dat je er zelf ook ziek van kunt worden. Ik voelde me een week zeldzaam beroerd en zag er niet uit!