Dreumes wil overdag niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ssyl, 29 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssyl

Ssyl Lid

22 apr 2016
    7
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Onze dreumes van 1 jaar wil het liefst overdag helemaal niet meer slapen.
    Hij is wel moe, zit vaak te knikkebollen maar als ik hem naar boven breng dan krijst hij alles bij elkaar. Zowel smorgens als smiddags
    ‘S avonds slaapt hij van 20.00 tot 07.00

Iemand tips?

Ik heb voor mijn gevoel al aardig wat geprobeerd maar helaas.

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Misschien eerder naar bed doen? 11.00/11.30 uur en daarna broodje?
    Wanneer is hij dit gaan weigeren? Misschien sprongetje?

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Bij ons wil nog wel eens helpen om ernaast te gaan liggen op de grond. Dan is hij binnen 10 minuten vertrokken. Overdag is het misschien een optie om met hem te wandelen of met de auto te rijden. Daar kunnen ze vaak niet tegenop wakker blijven haha

4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    En als je een flesje geeft in zijn slaapzak op de slaapkamer en dan gelijk weg legt? Zo doe ik het al vanaf dag 1 met mijn (inmiddels) 1.5 jaar oude zoontje. Zonder fles weigert hij gewoon te slapen, ook al is hij nog zo moe. Als ik een flesje geef en hem daarna gelijk weg leg dan is hij gelijk vetrokken.

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Ssyl

Ssyl Lid

22 apr 2016
    7
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi,

Daar heb ik ook over na zitten denken.
    Ik ga proberen om het kleine flesje wat hij smorgens bij zijn boterham nog krijgt te verplaatsen naar de middag voor zijn dutje.

Hij is alleen smorgens wel moe, maar wat ik ook doe..hij wil niet slapen

6. Ssyl

Ssyl Lid

22 apr 2016
    7
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook geprobeerd! Als ik dan vervolgens op sta om de kamer uit te lopen dan wordt hij wakker en begint weer te huilen

7. Ssyl

Ssyl Lid

22 apr 2016
    7
    1
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sinds 3 weken ongeveer, rond zijn eerste verjaardag! Ook eerder naar bed werkt niet, hij geeft zich niet over aan de slaap lijkt wel. Hij is wel moe..

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Oké, het is op zich wel positief dat dat werkt. Dat is wat mij betreft het beste, want dan valt hij wel gewoon zelf in slaap. Ik zou dan wat langer slapen dat hij echt diep inslaap is. Als je dan heel zachtjes weg sliipt, dan wordt hij echt niet meer wakker

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Misschien er eerst eens het hele slaapje bij blijven liggen zodat hij weer vertrouwd raakt met slaapjes in zn eigen bed. Als dat goed gaat kan je een paar dagen later weggaan als hij diep in slaap is en dan zo afbouwen.

Hier wel een oorzaak (ziekte), maar onze dochter valt ook niet zelf in slaap. Elk slaapje liggen we naast haar bed tot ze slaapt en als ze s nachts wakker wordt is het soms ook even nodig. Vermoeiend is het wel, maar ik wil dr niet laten huilen.

Overigens had ze dit ook al voordat ze vorig jaar ziek werd bedenk ik me nu. Dan zaten we soms 4 of 5 avonden bij dr en vervolgens lukte het wel weer even zelf waarna het na 1-2 weken weer opnieuw begon. Overdag deden we dr volgens mij nog in slaap wiegen en dan overleggen, geen geweldige slaper hier...o_O

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb je al iets van natuurlijke producten geprobeerd om je kleine wat te kalmeren?
    Lavendel bijv. is zo'n natuurproduct wat rustgevend werkt.

Verder niet echt veel aanvullende tips.
    Voorheen had je kindje dit niet begrijp ik dat ie alles bij elkaar krijste?

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Wij speelden vals, 's ochtends vroeg schone luier, slaapzak gauw weer aan (op een gegeven moment wordt je handig en hoef je alleen iets open te ritsen) en dan snel nog een fles melk en nog ff door laten tukken. Was de weg van de minste weerstand en t werkte. Moest alleen wel zorgen dat ik er razendsnel was met dr fles want als ze WAKKER was dan ging dat hele feest niet op en moest de wereld veroverd worden (met een ontzettende sachrijn tegen 12:00-13:00)

Op die manier was t gedonder met t ochtendslaapje (wat ze echt nodig had) ook gelijk opgelost. Zo lang als dat t kon hebben we dat volgehouden (al kon ze allang uit een rietjesbeker drinken, melk hoefden we daar echt niet in te doen). Tegenwoordig heeft ze een rietjesbeker water mee en kan je op je kop staan maar melk wordt niet gedronken, lactose is ook wel een dingetje hier dus we zijn creatief met zuivel hier zodat ze wel voldoende maar niet teveel krijgt.

Deel Deze Pagina