Mama’s mijn dochter van 5 weken oud heeft sinds zaterdag koorts we zijn bij de kinderarts geweest bloed is schoon en urine ook. We moesten 1 dag blijven om te observeren zij heeft wel zetpil gehad na die zetpil heeft ze zondag geen koorts gehad vannacht had ze wel weer 38.6 heb ik haar weer een zetpil gegeven nu heeft ze geen koorts. De kinderarts denkt virale virus want de zus had een week terug ook koorts zonder reden 2 dagen heeft ze koorts gehad. Wie heeft ervaring met zo een klein baby en koorts maak me toch wel zorgen
Mijn jongste heeft het ook gehad, gewoon een virusje. Ze mocht zetpillen van 60mg als ik het goed heb, we moesten er goed op letten dat ze genoeg dronk en goed bleef plassen. Ging vanzelf over
Hoeveel weken was ze? En hoe deden jullie met zetpilletjes ik geef alleen als ze koorts krijgt of moet ik om de 6 uur geven? Nog een vraagje na hoeveel dagen had ze geen koorts meer? Sorry dat ik zoveel vraag ben zo bang van koorts en vooral als ze zo klein zijn
Mijn zoontje heeft het gehad met 4 weken, toen om de 8 uur een zetpil van 60mg. Advies van de arts was om de zoveel uur te geven zodat de koorts niet in 1 keer heel hoog op kan lopen. Na 2 dagen was hij er van af.
Ik zou zetpillen geven als je het idee hebt dat ze last heeft van de koorts. 38,6 valt echt mee hoor, is net koorts (grens is 38,5). Mijn middelste had dat met 8 weken. Ook naar kinderarts gemoeten en niks gevonden. Toen de jongste het met 8 weken had gewoon pcm gegeven zonder een dokter te raadplegen. Hoe is het nu?
Hoi we hebben net getemperatuurd is 37.9 volgens mij krijgt ze weer koorts het rare is dat ze overdag geen koorts heeft en dat ze in de avond koorts begint te krijgen
Dochter hier ook met 10 weken koorts. Huisarts zag dat haar keeltje wat rood was. Was na 2 dagen over. Pcm gegeven ivm zichtbara pijn bij t slikken. Het is overigens een bekend iets dat koorts in de avond kan oplopen. Huisarts vertelde dat de hoogte vd koorts niet perse uitmaakt (natuurlijk wel als het ineens 41 graden is)
Mijn zoontje had een dubbele oorontsteking toen hij 6 weken oud was. Dus ook koorts! Ik snap dat je er een beetje bang voor bent, ik vond het ook echt niet leuk. Ik gaf alleen zetpillen toen ik merkte dat hij echt veel pijn had. (Zijn oortjes deden natuurlijk erg veel pijn) Het lichaam tegen de koorts laten vechten is ook niet verkeerd. Zou haar een zetpil geven als je merkt dat ze er echt last van heeft, anders zou ik het zo laten. Ook omdat ze net aan koorts heeft! In de avond loopt het altijd op. Dat is heel normaal! Beterschap voor jullie dochtertje.
Die van ons kreeg/krijgt echt op de klok pcm om evt koortsstuipen door snelle temperatuursstijgingen te voorkomen, maar dat komt omdat ik een koortsstuip had die niet bepaald lekker liep. Met haar geen idee wat ze gaat doen maar het is een kind met deels mijn genen dus ik neem t risico niet. Ik logeer ook op haar kamer als ze koorts en niemand anders dan ik of mn man past op dan, in elk geval de eerste 6 jaar, vanaf 7 jaar haal ik opgelucht adem. (Ik was 6 met koortsstuip (eigenlijk veels te oud, allicht daarom dat t ook wel heel raar liep)) Koorts loopt altijd op in de namiddag/avond (uitzonderingen daargelaten). Ervaring hier is dat t rond 16:00 gaat oplopen en tegen 23:00 weer zakt.