Dreumes wilt alleen gepureerd eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door 3Hearts1lOve, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Hooi dames,

Mijn dochter is 1 jaar en ze wilt nog altijd haar avondeten gepureerd. Gewoon stukken, eet ze een paar happen van en de rest gooit ze op de grond. Ik ben bang dat ze zo te weinig binnen krijgt, dus blijf ik pureren. Maar goed, ik kan dat niet blijven doen. Wat hebben jullie gedaan?

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. eet al tijden stukken, maar wil sinds een tijd geen groente meer behalve als het geprakt is, dus eten we met regelmaat stamppot. Op andere dagen krijgt hij de stukken wel aangeboden, ook betrek ik hem bij het koken door rauwe stukken te laten voelen en mag hij ze aangeven. Ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen maar ik maak me er vooral niet te druk over, dat werkt averechts.

3. adi

adi Niet meer actief

Op deze leeftijd begint ook de kieskeurigheid rondom eten. Het is dus vrij 'normaal' dat ze maar een paar stukken eet en dan stopt.

Hoe eet ze brood ed? Als dat goed gaat kan ze dus best, stukken eten. Dan is het meer wennen aan kauwen van groente, vlees ed, en de uitgesproken smaak die ze dan proeft. Ik zou niet lang mee wachten met deze gewenning, hoe meer je in de peuterfase komt - hoe eigenwijzer je kind wordt. (En moeilijker om aan nieuwe dingen te wennen)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn van de ene op de andere dag gestopt met gepureerd eten. Ze heeft een paar dagen niet gegeten nouja ze heeft er niets aan overgehouden..

5. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik pureerde ook alles heel lang, mevrouw wilde geen stukjes (brood ging wel gewoon).op een gegeven moment begon ze ons NIET gepureerde eten intressanter te vinden, en wilde alleen maar stukjes, zolang ze maar het zelfde op haar bord had als ons.
    ze eet harstikke goed.

6. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Brood, fruit, liga enz eet ze gewoon zo. Het is echt alleen het avondeten. x

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hebben wij hier ook gehad, en nu sinds een maand of 2 wil hij stukken eten, dus tot die tijd wel gepureerd en dan af en toe stukken proberen enz

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dan zou ik het bij die paar hapjes laten die ze dan eet van de stukken... Hoe langer je blijft pureren (en zeker nadat ze haar eten op de grond heeft gegooid), hoe moeilijker je er vanaf komt!
    Ze krijgt echt wel in de gaten dat als ze zich zo gedraagt, dat papa of mama haar eten wel gaat pureren....
    Op een gegeven moment wordt het een machtsstrijd en gaat het niet eens meer om het pureren op zich (want ze kan natuurlijk best stukken eten!), maar om de zin doordrijven.

Je kindje krijgt echt niks van een paar dagen weinig binnen krijgen. Je kan het natuurlijk ook een beetje compenseren door overdag ook al wat groentes en natuurlijk fruit te geven...
    Kwestie van consequent volhouden nu!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier hetzelfde, maar dan alleen met fruit... Ineens wil hij dat niet meer in stukken, tot vandaag wilde hij alleen zijn banaan nog in stukken, maar ook die wilde hij vandaag niet meer. Wat ik doe met zacht fruit, en dat kan met zachte groentes en aardappelen ook, is prakken met een vork, dan is het niet helemaal glad. Maar ik ben ook op zoek naar tips om hem weer stukken fruit te laten eten. Hier is het gekomen toen hij zijn eerste tandjes kreeg (net voor zijn 1e verjaardag). Groentes, vlees etc. etc. gaat allemaal wel, alleen zijn fruit niet:(. Misschien moet ik hem anders gewoon niets geven, maar dan denk ik dat hij zijn fruit gewoon nooit meer eet... Hoewel ik dit met avondeten (overstap van potjes naar vers en overstap op stukjes) ook zo heb gedaan...

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al blij als hij gepureerd wil eten. Daan weigert het mee eten met de pot!!

Deel Deze Pagina