'rapleykind' weigert stampot

Discussie in 'Voeding' gestart door maartje84, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gebeurt dit vaker?? ;)

Ze had nog geen hap genomen, maar ze keek naar de rauwe andijviestampot en ze wilde alleen maar met haar vorkje het op de grond mikken ;)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan heel goed toch? Maar ik weiger zelf ook andijvie stamp. Boerenkool, peen en ui en zuurkool geen probleem, maar andijvie, dat eet ik ook niet ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha dat is dan wel zo, maar ik neem aan dat je dat wel ooit geprobeerd hebt?? Hier een kindje dat echt alles wat we voorschotelen opeet, of in ieder geval ff probeert ;)

Naar de stampot staarde ze ff maar weigerde het in haar mond. Op een vorkje gedaan en gekeken of ze het zo wilde: nee...
    En, heel gemeen... Toen ze toetje kreeg (wat yogurt) had ik 1 stukje andijvie onderaan haar lepel verstopt. Ze gooide het direct uit haar mond ;)

Ik heb het vermoeden dat ze gewoon niets met gestampt eten wil, een echt 'rapleykindje' dus ;) haha was gewoon benieuwd of meer meiden het herkennen van hun 'rapleykindje(s)' ;)

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het duurde hier ook lang voordat dochter stamppot wilde eten. Ze heeft altijd bijvoeding volgens de rapley methode gekregen. Maar nou moet ik zeggen dat wij ook niet vaak stamppot eten. We zijn niet zo van die gekookte aardappelmensen.
    Als we al eens gekookte aardappels aten, dan wilde dochter dat gewoon in grotere stukken eten, niet geprakt.

Tegenwoordig gaat het wel goed. Van de week aten we zuurkoolstamppot, daar had ik opeens zo'n trek in! :)
    Maar daar at zij ook veel van. Rauwe andijviestamppot vindt ze ook lekker, maar dan moet de andijvie wel heel klein gesneden zijn.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter eet ook nog steeds geen stamppotten. Ze kijkt me dan echt zo aan van 'dat babyvoer hoef ik niet'. En ze proeft ook echt alles (en lust dan ook bijna alles).. Alleen de worst gaat er wel in..;)

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Onze zoon (inmiddels 6) houdt nog steeds niet van stamppotten. Die wil gewoon het liefst alles appart op zijn bordje :D

7. adi

adi Niet meer actief

Rapley gaat met name over de eerste introductie van voeding aan babys. (zelf, eigen controle, grotere stukken) Maar een paar maanden later zou een kind met alle vormen en structuren kennis moeten maken is mijn mening.
    Er zijn veel gerechten/ overschotels enz waar je met aardappelpuree werkt, of ander gestampt/ gehusseld eten.

Ik zou het dus blijven aanbieden. Zolang ze zelf oppakt is het nog steeds zelf eten.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ben ikw el eens met Adi

ik heb eerst 1,5 mnd rapley en grof geprakt gecombineerd (zat aan de max fv en had vreselijk honger hihi, fruit ging het beste maar avondeten had ie niet altijd geduld voor, dus dan wel es grof prakken, wel alles apart en het soort groente er altijd rapley bij gedaan), en hij bleek ook echt rapley favoriet te vinden, maar zijn boerenkool is nog steeds zn favoriet..

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier begreep hij het principe ook niet echt maar ik heb een afvalbakkie dus na een paar vreemde blikken en prikken met zijn vinger schoof hij het toch maar naar binnen ;)

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lust je kindje ook geen aardappelpuree dan?
    Hier voeden we ook met de Rapley methode maar ik probeer dochter lief nou net met zoveel mogelijk structuren te laten kennismaken. Dus ze krijgt ook wel eens puree of stamppot. Ik hou zelf ook veel meer van puree dan van gekookte aardappel.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heeft hier nooit problemen opgeleverd...
    Ze at het zelfs met haar handjes!
    Zou het ook gewoon blijven aanbieden om dezelfde reden als Adi.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Soms zit het in de kleine dingen dames.

Zo lust Kylian absoluut geen boter en vind aardappelpuree dus gewoon niet lekker omdat dit naar boter smaakt volgens hem.
    Boterkoek en dat soort dingen eet hij ook niet (ook geen taart trouwens)

Een stamppot is een mix van allerlei smaken door elkaar (aardappelen, boerenkool, spekjes, jus, kruiden) en soms hoef er maar 1 ding tussen te zitten wat een kind niet lekker vind en dan eten ze het gewoon niet.

13. adi

adi Niet meer actief

Dat kan altijd natuurlijk, je hebt gelijk. Maar dan lust het kind een bepaalde smaak niet, en niet zozeer de structuur van het eten.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ze heeft er niets van in de mond willen hebben, niets aan de handen willen hebben en toen ik het op een lepel wilde geven: paniek. Zelf met een lepel: paniek. Stiekem onder een beetje yogurt hihi: paniek.

Trouwens, ik had alleen wat melk en een drupje mayo er door heen gedaan, en uiteraard geraspte kaas. Geeeeeeen vlees, iekkkk!! ;)

Maar ehh we blijven het wel aanbieden, uiteraard volgens de rapleymethode :p, maar mijn vermoeden blijft voorlopig bestaan dat ze niet van prutterige meuk moet ;)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje lust niet alleen geen stamppot, maar ook geen samengestelde maaltijden. Dus: macaroni, bami, chili etc. Dus krijgt hij alle ingredienten los op het bord. Kleine moeite, veel plezier, ik kan er niet wakker van liggen.

Deel Deze Pagina