hier nog zo'n ontaarde moeder die gerust dr kind alleen buiten (en in de kamer) laat, terwijl ik van binnen ècht niet in elke hoek kan kijken. En ja, hij kan van zn glijbaan vallen, of op zn auto gaan staan en onderuit schieten, maar daar leert hij toch van? Van een arm/been breken en blauwe plekken gaan ze niet zomaar dood en de nek breken, hoe groot is die kans nou En hoe doen jullie dat dan met de slaapkamer? babyfoon met beeld? want in een slaapkamer kan ook veel geklommen worden! maar TS, Daniel is ook niet graag alleen buiten, al scheelt het wel als ik de deur van de box openlaat en de rest afscherm zodat hij wel vrij van de stuurhut naar de box kan lopen. Het begint nu langzaamaan te komen dat hij alleen buiten wil zijn
Laat ons het er op houden dat wij HEEL andere moeders zijn. Leren moeten onze kinderen allemaal, maar ik heb wel het liefst dat hij dat in een stuk en niet al te hard handig doet...
Ik sta echt nooit naast de glijbaan met haar (thuis dan), durf mijn dochter met gerust hart op de glijbaan te laten, is niet zo'n hoge en we hebben er rubbertegels onder liggen, mocht ze vallen. Plus ze kan goed klimmen en gaat netjes zitten om te glijden. Je kunt kinderen niet altijd en eeuwig beschermen en met vallen en opstaan moeten ze het leren, dat hebben wij ook moeten doen. Op kdv staan ze ook niet altijd achter het kind om het op te vangen trouwens..
Komt vanzelf als je kindje ouder wordt, die van mij is nu 3 en speelt nu alleen in de tuin, maar komt nog steeds elke 10 minuten iets laten zien. (kijk mam, zand aan mn schoenen, kijk mam, een beestje, kijk mam, de hond van de buren kan ik zien als ik op de glijbaan zit, en dat soort dingen )
mijn kinderen zijn wel eens alleen in de tuin hoor als ik wat wil pakken. Maar ze zijn ook wel eens alleen in de woonkamer als ik drinken ga halen. Ik denk dat ze het daarom wel gewend zijn...
grappig, wij hebben ook een soort velengde wonkamer tuin en ik ben blij dat het nu mooi weer is! eindelijk rustig koken die van mij vindt de tuin namelijk heerlijk en speelt hier dan ook gerust alleen in. ja weer zo een slechte moeder...... kan je helaas niet vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg, dat doet ze zelf binnen moet ik er altijd naast zitten, buiten niet
Mijn zoontje speelt ook wel eens alleen. Hij vindt het bijvoorbeeld heel leuk om op z'n kamertje te spelen. Dan ga ik even lekker in bad en zoonlief scharrelt boven rond. Uiteraard traphekje dicht en alles dreumesproof. Af en toe komt hij even een speelgoedje in bad gooien of met het schuim spelen en dan gaat hij weer op z'n kamer spelen, heerlijk! En we hebben net een zandbak gekocht voor in de tuin, dus nu kan ik ook ongestoord koken terwijl hij zich buiten vermaakt. Het zelf spelen gaat met fases. Nu gaat het weer een tijdje wel, maar het gaat ook zo maar een tijdje niet, dan wil hij juist alles samen doen en komt hij overal achter mij aan gelopen. Ik geef er altijd maar aan toe, onze ervaring is dat dit soort fases tijdelijk zijn.
Ik laat onze zoon niet alleen in de tuin, maar dat is vooral omdat halve wijnton met water in de tuin hebben. En omdat mijn planten me lief zijn. Maar we hebben (denk ik) ongeveer dezelfde situatie als jij: schuifpui over de gehele breedte van de achtergevel. De keuken is aade voorkant van het huis, maar die is helemaal open dus zelfs vanuit de keuken kan ik het grootste deel van de tuin zien. Ik zou op (afgezien van het water) wel naar binnen durven om even wat te drinken te pakken. Maar bijvoorbeeld naar het toilet of echt koken zou ik ook in deze situatie niet doen. Ik hoef mijn zoon niet noodzakelijk altijd te zien, maar dan wil ik hem wel kunnen horen. Hij is heel zelfstandig hoor, maa ik vind hem toch nog te klein om zichzelf te redden, als is het maar een paar minuten.
Hier zou ze wel alleen buiten willen spelen, maar mag het niet van mij... Maar hier hebben we een flinke vijver, dus mede vandaar! Daar liggen wel ijzeren rekken overheen waar ze absoluut niet tussen of door kan vallen, maar ze klimt er dan wel op en dat willen we niet aangezien ze dat bij andere mensen (zonder die rekken) ook wil gaan doen... Het is niet zo dat ik geen drinken kan/ wil pakken als ze buiten is, maar ik ga niet in de kamer op de bank zitten/ liggen als ze buiten is. Maar dat is in iedere situatie weer anders! Als wij geen vijver zouden hebben, was het ook al een ander verhaal...
hier een mannetje van 13,5 maanden die niets liever doet dan de tuin verkennen en dat zal hij helaas alleen moeten doen, met dit weer verbrand ik levend en zelfs met factor 50 ben ik in 10 minuten knalrood verderop in het jaar lukt het wel maar die eerste zonnestralen zijn funest want mijn huid is nog niets gewend (zelfs naar de winkel is al lastig met dit weer) volgens veel van jullie zou ik mijn zoontje dan ook binnen moeten houden, maar dat vind ik sneu, de poort gaat achter gewoon op slot niemand erin of eruit en ik zit voor het raam achter de computer en het ergste dat hier gebeurd is dat hij zwart zand mee naar binnen sleurt (we hebben nog geen zandbak en ook geen glijbaan of schommel) zelfs de buitenkraan is afgesloten, van mij mag hij naar buiten en ik mag van geluk spreken dat hij mijn huid niet heeft.
Lisa speelt al een jaar alleen in de achtertuin, wel meestal samen met Eva. Als het mooi weer is is ze altijd in de achtertuin te vinden. Ik ben dan in de keuken bezig (zicht op de tuin) of in de woonkamer de was aan het opvouwen ofzo, ik hoor haar wel rommelen en kijk af en toe even of ze laat zelf iets zien, ik zou eigenlijk ook niet weten wat er kan gebeuren. Onze achtertuin is niet zo groot, dus ik hoor haar wel en zeker als ze huilt.
Hier zijn ze 2,5 en sinds vorige week laten wij ze even alleen in de achtertuin spelen. De tuin is wel helemaal kinderproof. Hiervoor durfde ik natuurlijk wel om wat te gaan halen binnen of zo, maar nooit langer dan een paar tellen. Nu zijn ze groot genoeg om de stoepkrijt niet meer op te eten en zo
Hier hetzelfde. We wonen sinds begin februari hier en vanaf het klussen speelt ze al in de tuin, vaak waren wij dan in de keuken of woonkamer aan het verven of poetsen o.i.d. De tuin is maar klein en heb direct zicht op de hele tuin, en als er wat is hoor ik het wel. We hebben een makkelijk kindje dat best wel een bikkel is, een keer vallen vind ze niet erg maar ze kijkt wel uit. Ze is laatst van de glijbaan gevallen en ja, precies toen ik er langs stond juist. En mama schrok maar madam ging gewoon door met spelen. Maargoed het scheelt vast watvoor huis en tuin je hebt. Kan me voorstellen dat als je een ruimere tuin hebt met hoekjes die je bijv niet kunt zien vanuit huis ofzo, je wel oppast. Als ik zie hoe ze van het buiten spelen geniet, laat ik haar lekker buiten zijn hoor! Heerlijk toch..