Mijn zoontje is nu 18 weken (gecorrigeerd 15.5 week) en is vorige week ziek geweest met een dubbele oorontsteking. Dus meer huilen etc... Nu zijn zijn oortjes weer helemaal schoon maar ik merk dat het huilen niet minder wordt. s'avonds is het het ergst. Het lijkt ook zo te zijn dat hij bij zijn papa meer huilt en heviger huilt dan bij mij. Ook heeft hij sinds enkele dagen dat hij rond half 6-6 uur begint te "piepen" hij slaapt dan nog wel maar is wel onrustig. Als je dan zijn tutje geeft en een aai over zijn bolleke is het weer goed. Hij slaapt nog bij ons op de kamer omdat we heel veel problemen rondom slapen hebben gehad. 's avonds slaapt hij nog bij mij op de arm omdat het niet lukt om hem in bed te leggen. Na de laatste fles (rond 22.00 uur) gaan we naar bed. Sinds enkele dagen merk ik ook dat hij slechter in slaap kan komen en dan echt het nodig heeft om even bij mij te liggen/doezelen en dan in zijn bedje. Is dit het sprongetje of is er toch iets anders aan de hand?? Hoop dat het wel goed blijft gaan met het slapen omdat we al zoveel bereikt hebben wat dat betreft (sliep alleen nog maar in mijn armen vanaf dat hij 5 weken was)
Hoi Karianne, Wat vervelend meid dat je zoontje zo in de weer is!! Wat wordt je daar onzeker van he?! Mijn mannetje is nu 4,5maand (19weken) en heb het afgelopen weken ook wel gemerkt hoor... wat meer huilen! Als hij me niet kon zien ook sneller verdrietig en wat rommelen met slapen 's nachts... Wij hebben de mazzel dat het gelukkig 's nachts een goede slaper is! Maar misschien is hij ook wel toe aan slapen op zijn eigen kamertje...! Ze beginnen nu ook in de leeftijd te komen dat ze gaan uitproberen (die van ons tenminste)...en krijgt hij het nu door dat als ie wat gaat mopperen hij lekker bij mama mag zijn... Misschien kan je eerst proberen om hem tussen de middag in zijn eigen kamertje te leggen zodat hij hier aan gaat wennen!! En dan zo langzaam hem leren in zijn eigen kamer te slapen... Ik weet het ook verder niet meid... Het kan idd te maken hebben met het sprongetje!! En dan zal het vanzelf weer overgaan... In ieder geval heel veel succes!! En hoop dat hij weer snel de oude is!! Lieve groetjes Stampertje
Bedankt voor je reactie. Zijn bedje staat in onze kamer. Hoe moet ik het dan aanpakken met hem op zijn eigen kamer te laten slapen. Savonds slaapt hij ook nog niet in zijn bedje maar in onze armen. Vind het gewoon erg lastig en wil het allemaal goed doen....
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de 4 maanden sprong. Mijn zoontje is nu gecorrigeerd 20 weken, en sinds een weekje gaat het slapen ook weer beter. Heeft wel 5 weken geduurd denk ik... Wat betreft het slapen in eigen bedje: zou het zeker proberen. Inderdaad eerst overdags. Op www. inbakeren.nl staat heel veel informatie wat betreft het slapen, en ik heb daar heel veel aan! En bedenk dat het moeilijk is een patroon te doorbreken, maar dat dit wel in de toekomst veel op zal leveren...
Hij slaapt wel in eigen bedje behalve tussen 7 en 10 savonds. Zijn bedjevstaat bij ons op de slaapkamer. We leggen hem ook wakker in bed dus dat gaat ook redelijk. Alleen het inslapen gaat nu lastiger en is eerder wakker sochtends.