Ivm met continue diarree van onze dochter van bijna 1 wil ik proberen over te stappen op andere voeding. Ze krijgt al Nutramigen, maar ga nu twijfelen of dat genoeg is. Onze andere kinderen ook allebei zeer gevoelig op de darmen voor bepaalde voeding. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met geitenmelk?
Nutramigen ivm kma denk ik? Hier was geitenmelk geen optie bij kma, soja ook niet. Alleen Nutramigen AA was sterk genoeg (= volledig op basis van aminozuren).
Ik heb info aangevraagd bij die nannycare en ik durf het toch niet aan. Ik heb toevallig net een pot AA besteld bij de apotheek.
Geitenmelk is meestal geen oplossing bij kma, omdat de eiwitten in geitenmelk te veel lijken op koemelk. AA is dan inderdaad de betere optie
Daar gaan we morgen gelijk mee beginnen. Ik moet een nieuw recept aanvragen. Hoop dat die erdoor komt. Wat een duur spul zeg. 60,- per 400 g 😱
Heeft ze bewezen koemelk allergie? Je had op je andere topic nog niet gereageerd maar ik ben wel benieuwd wat je dochter eet. (Wat voor soort brood. Welke potjes voor welke leeftijd etc)
Geen bewezen kma. Iig niks door bloedtesten oid. Alles op basis van proberen en ervaring met oudste dochters. Daar kwam ook niks uit testen, maar die hadden er wel veel baat bij. Achteraf wel echt dezelfde symptomen. Wel allemaal in overleg met de kinderarts. In het begin ging het echt beter, maar langzaam toch steeds een beetje minder.
Testen zijn bij kleine kinderen trouwens vaak onbetrouwbaar. Dus ook door arts geadviseerd om zelf te proberen. Wel bij een kinesioloog geweest en die gaf duidelijk aan dat melk echt de boosdoener was. Ze heeft het ook altijd bij het rechte eind gehad met de oudste
Testen zijn nooit sluitend bij baby's. Bewezen kma kan dus enkel door eliminatie en provocatie. Hopelijk helpt het!
Geen ervaring met allergieën maar mijn dochter kreeg kabrita geitenmelk.. Veel goedkoper dan nannycare. Nannycare komt uit nieuw Zeeland dacht ik en kabrita is gewoon van Nederlandse geitjes. Bij de meeste is die zo'n 30 euro per 600 gram.
Dat dacht ik ook al, waarom perse van geiten uit Nieuw Zeeland. Dit was eigenlijk het eerste waar ik tegenaan liep. Maar ik heb nog eens goed informatie ingewonnen, ook door even te bellen met Mead Johnson (Nutramigen) en Nannycare en we gaan nu de Nutramigen Puramino proberen. Belachelijk duur spul en ik hoop dat we het vergoed krijgen, maar ga er in ieder geval alvast mee beginnen.
Gisteren trouwens bij de KNO arts geweest en onze dochter krijgt binnenkort ook buisjes. Ik hoop dat we door dit alles straks ons ontspannen, blije meisje weer terug hebben. En niet onbelangrijk, dat ze lekker gaat slapen.
Hier nannycare gebruikt. Niet omdat er kma was maar omdat ik een prettiger gevoel bij geitenmelk had naast bv. Beviel prima.
92% van de kinderen met KMA reageert ook op andere dierlijke melk. Soms niet meteen maar dan bouwen ze in 3 weken tijd bijvoorbeeld kruisallergieen op. Niet geven dus. Daarnaast vraag ik me af of het qua voedingsstoffen nutramigen kan vervangen. Wat adviseert de diëtist?