Hele erge luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Hallo
    Mijn dochtertje heeft hele erge luieruitslag ik smeer al bepathen en sudocreme maar lijkt wel of niks helpt.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien een schimmeltje? Hier had mijn oudste een keer een enorm heftige schimmelinfectie, ik ging smeren met miconazolnitraatcreme en daarbij billenspray met zinkoxide; dat werkte als een tierelier!

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Als je bijv. met tandjes zit en heeeeel veel spuitluiers wil t ook wel eens heftig worden. Hier hielp zinkolie als enige, kan je halen bij de apotheek. Aanbrengen als dun laagje met een spateltje. Neem bij de kruidvat od wel even zoete olie mee (amandelolie bijv.) en watten want je schrobt je anders rot en die oude laag moet er af voordat je een nieuwe laag aanbrengt. T was vuurrood, na 1 dag al licht rood na twee dagen geen spoor meer te bekennen.

Voor regulier onderhoud gebruiken wij oridza, online te bestellen bij apotheek jansen a 2.5 de tube, werkt onwijs goed. Alleen op de kdv gebruiken ze sudocreme maar wij hebben altijd ordiza gesmeerd en de extreme uitzonderingen daargelaten (5 dagen spuitluiers achtereen) houdt t alles rustig.

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Bo heeft het ook heel erg gehad met tandjes. Leken wel brandwonden...

Geen billendoekjes gebruiken voorlopig, want dat bijt. Gewoon washandjes met lauw water. En de zinkoliezalf van Dr. Swaab (Etos) werkt heel goed. Goede laag talkpoeder of maizena in de luier en heel vaak verschonen.

Sterkte, het is heel naar!

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hier maakte sudo het alleen maar erger. Wij lieten haar als ze wakker was in haar blote billen liggen (plastic zak of vuilniszak onder een hydrofiele doek). Als ze dan een luier aan moest dan een flinke laag bepanthen baby erop.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Kan aan het soort luier liggen. Hier ook eentje die van alles behalve Pampers uitslag krijgt. Valt niet tegenop te smeren. Ben uiteindelijk overgegaan op wasbaar en uitslag is weg!! Zo bijzonder! Maar 1x wegwerpluier aan en het is er weer. Behalve bij de Pampers van het KDV.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Baksoda, ik raad het iedereen aan, werkt geweldig!
    Gooi een flinke scheut in bad, water erbij en lekker badderen. Het is ongevaarlijk, je gebruikt het ook om koekjes mee te bakken, maar de bacterie die luieruitslag veroorzaakt legt het loodje. Het knapt echt zienderogen op. Oranje kartonnen pak in het schap met de cakemixen.

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Onze jongste had ook vreselijke luieruitslag, tot bloedens toe... het enige wat écht hielp was deze combinatie:
    Sudocreme en babypoeder van Zwitsal. Wel de echte sudocreme en de echte Zwitsal poeder, geen huismerken.

Dus eerst een laagje sudocreme en daarna de poeder erop. Vraag me niet hoe ik hierop ben gekomen, waarschijnlijk de wanhoop nabij na heel gangpad “baby” te hebben geprobeerd van elke drogist. Maar dit hielp! Vaak was de uitslag de dag erop al 80% verminderd.

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zit al twee uur te bedenken hoe de crème heet. Voor degene die in de zorg werken.. help me ff :p Geen barrière creme, maar dat wat voor een "beschermlaagje" zorgt.

Je kunt het sprayen, maar je hebt er ook (dikke) doorzichtige creme van.

Kun je vast bij de apotheek halen. Maar ik heb dus even geen idee hoe het heet.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Cavilon?

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen sudo creme op een huid smeren wat open is. Dat bijt nl.

Toen ze hier openliggende billen had.
    Deed ik haar in een sodabadje. Vervolgens maizena in de luier.
    Voor de nacht deed ik een dikke laag bepanthen en daaroverheen zinkzalf. Zodat de urine niet in de wondjes kon gaan bijten.
    Na 2 dagen was haar billetjes weer heel.

Ook een keer lichte luieruitslag gehad. Huid was niet open. Werd niet minder dmv. smeren.
    Toen miconazol gehaald. En na 2 dagen smeren was het weg. Was dus een schimmeltje.

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja die zou ook nog kunnen!
    Dank je wel :D

Maar je hebt ook nog doorzichtige creme in groen/witte tube. (Die is denk wat milder voor een babyhuidje)

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha.

Geen idee welke je dan bedoelt.
    Wij gebruiken barriere creme of bepanthen. & sinds kort conveen critic barrier

(sorry off-topic)

Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Maizena! Geen zalfjes op zo'n tere huid smeren, maar goed laten indrogen met maizena. Gewoon op de billen strooien en in de luier.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het een schimmel is, dan geen maizena want dat voedt de schimmel juist...

16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Kan je gewoon Daktarin gebruiken als het een schimmel is? Zoonlief heeft al dagen rode billen en ik begin te twijfelen of het niet een schimmel is. Heb nog een gloednieuwe tube Daktarin staan, dus...

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja hoor, dat kan!

Aegyo vindt dit leuk.
  18. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Talkpoeder, en dan de 100% talk variant zonder parfum dus, is het enige wat hier werkt. En dat in combinatie met een luier zonder of bijna zonder plastic, wij gebruiken luiers van naty maar er zijn wel meer van dat soort luiers volgens mij. Al het andere maakte het bij haar alleen maar erger. Ze heeft dan ook wel een hele gevoelige huid hoor.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Maizena werkt hier voor geen meter.
    Ik gebruik meestal bepathen en als de huid niet open ligt gebruik ik ook weleens sudocreme.

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier gehad met een maand of 5 na 2 weken diarree.
    Weet niet hoe oud je kindje is maar hier was t beste op zo'n (plas)matje leggen in de box zonder luier. Boel laten luchten.

Dr Swaab zinkolie en geen maïzena.

Deel Deze Pagina