mijn dochtertje is nu net 6 maanden en krijgt 4 flessen van 180 water en 6 schepjes poeder totaal dus 200cc. Nou was gisteren de voeding op en heb ik dus maar gelijk opvolgmelk gekocht nutrilon nr 2, maar mag ze hier gewoon net zoveel van hebben las ergens dat, dat niet mocht??! Wat gaven jullie bij 6 maanden ??
Van opvolgmelk mogen ze 800cc volgens kinderarts. Volgens cb maar 600cc dit jaar. Bij mijn andere 2 kinderen mocht 800cc opvolgmelk en die leven ook nog altijd en zijn gezond. Wij gaven met 6 maanden 4 keer 180+6, met ruim 7 maanden 3 keer 180+6.
Volgens mij mogen ze idd minder als je nr 2 koopt. Uiteindelijk kun je net zo goed nr1 blijven geven. Opvolg melk is enkel en alleen bedacht omdat ze daar reclame voor mogen maken wat voor nr1 niet mag..
Je kunt gewoon nummer 1 blijven geven. Daar zit alles in wat ze nodig hebben. Dan hoef je ook niet opeens flessen af te bouwen. Dit kun je gewoon aan je kindje over laten, mocht ze opeens flessen niet meer leeg drinken kun je haar minder gaan aanbieden. Maar anders blijf je lekker geven wat je nu geeft. Tot een jaar is melk de hoofdvoeding.
Ze mogen daar in principe 3 à 4x 180/6 van hebben rond de 6-8 mnd. Dus in totaal 24 schepjes Je kan dus overstappen op opvolgmelk, maar dan moet je het aantal flessen wel in de gaten houden. Je kan nu iig gewoon 4 flessen blijven geven. Dat is zeker niet te veel. Maar je kan ook nog wat langer zuigelingen voeding blijven geven. Dat heb je wat meer spelingsruimte als je kindje wat hongeriger is. Mijn zoontje zat met 6 mnd nog op 5 flessen van 180/6. Echt een hongerlapje. Ik kreeg van het cb de tip om over te stappen op opvolgmelk en dan de schepjes anders in te delen. Ik gaf toen eerste en laatste fles 180/6 en de drie 'tussen'flessen 180/4. Dat werkte hier prima en met 7,5 mnd ging hij uit zichzelf van 5 naar 3 flessen. Je kindje krijgt met opvolgmelk ook wat het nodig heeft en bijkomend voordeel: opvolgmelk is wel af en toe in de aanbieding
Ik las even mee omdat N bijna 6 maanden is. Ze krijgt nu 4x 180/6 maar als Ik het zo lees dan zou dat max zijn met opvolgmelk. Misschien blijven wij dan ff bij nmr 1 want tijdens een sprongetje wil ze altijd met drinken. Al vind ik die alternatieve verdeling van schepjes van t cb ook wel interessant. 2x een schepje minder betekent toch 60ml achter de hand...
Frisolac 2 is ook 4x 180+6 en valt terug naar 3x 180+6. Hier zit ze al een tijdje op 3 flessen, sinds dat ze 7 maanden is geloof ik. Ik had verwacht dat ze de overstap van 1 naar 2 wel wat zou klagen maar ging heel natuurlijk en zonder ook maar een kik. Dr hapjes gaan zo goed (200gr fruit, 200gr groente + toetje en een hele boterham zonder korsten met beleg) dat ze die 4e fles zelden nog wil (uitzonderingen daargelaten) en anders horen we haar vanzelf wel weer.
Wij zijn ook overgestapt. 1 was vorige week op en hij zit al een tijdje onder de 800ml Denk we dat het meer verzadigt, want de late middag fles gaat nu nog moeilijker en meneer slaapt opeens tot 9.00
Onze oudste at al behoorlijk met zes maanden en kon met minder melk toe. Die ben ik 2 gaan geven. Onze jongste daarentegen moet nog weinig van hapjes hebben en bikt met gemak 800-900 cc aan melk weg. Die blijf ik mooi 1 geven.