Vaccinaties - wetenschappelijk onderzoek?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Frouk, Mar 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi! Een gevoelige toppic.. Maar totaal niet eentje om een discussie te starten. Even mijn verhaal:

Onze oudste van inmiddels 4 heeft 3 x DKTP gehad en daarna zijn wij gestopt. Na elke vaccinatie kreeg ze onwijs heftige dubbele middenoorontsteking, met hoge koorts (40+), koortsstuipen, 's nachts op de spoed eisende hulp, antibiotica waar ze vervolgens weer op reageerde met een erge allergie. Al met al hebben wij toen heel veel gelezen, nog meer gelezen en de keuze gemaakt om niet verder te gaan met het vaccinatieprogramma. Daarna heeft zo op 3,5 jarige leeftijd nog een keer oorontsteking gehad, maar verder altijd gezond. Op de gebruikelijke verkoudheden na dan.. Onze jongste is nu bijna een jaar en heeft door onze eerdere ervaring dus nog geen vaccinaties gehad. We vinden dit een beslissing waar wij wel achter kunnen staan. Toch blijft het voor mij een gevoel van "kiezen tussen 2 kwaden"..

Ik merk dat er onwijs veel meningen op het internet staan. Iedereen vindt er wel wat over en daardoor is het soms moeilijk te filteren van wat de waarheid is en niet. Ik ben daarom op zoek naar wetenschappelijke stukken. Weet iemand bijvoorbeeld een objectieve arts die hier onderzoek naar heeft gedaan? Zowel de voor als tegens?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik denk dat het eenvoudig is.

Vaccinaties zijn in de meeste gevallen perfect veilig en aan te bevelen. Alleen zijn sommige mensen er heel gevoelig aan. Dat is niet anders dan penicilline dat miljoenen levens gered heeft, maar als je pech hebt, ben je er allergisch aan.

Dat jij (of je oudste) die pech heeft, verandert niets aan het belang van vaccins voor de volksgezondheid.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Er zijn zat wetenschappelijke artikelen over wel vaccineren. Ben er nog nooit een tegen gekomen over waarom je niet zou vaccineren. Dat zegt in mijn ogen genoeg.

4. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik ben alleen op zoek naar iemand die weet waar ik wetenschappelijke stukken kan vinden of voor mij een naam heeft van iemand die hier objectief onderzoek naar heeft gedaan.

5. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Heb jij voor mij zo'n wetenschappelijk artikel? Ik heb me suf gegoogled en vind voornamelijk meningen of artikelen zonder naam

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Het rivm kan deze waarschijnlijk wel verschaffen. Een mail kost niks ;)
    Verder medische tijdschriften hebben vast en zeker onderzoeken. Google op medische wetenschap en dan op de site zelf naar vaccinatie ipv via google rechtstreeks op vaccinaties te zoeken.
    Succes!

7. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ik wil het juist graag buiten het RIVM om. Niet dat ik anti-RIVM ben, maar wil graag een onafhankelijk onderzoek.
    Je tip over zoektermijn is top! Ik google vaak op wetenschappelijk onderzoek vaccinaties en dan krijg je vooral meningen enzo.. Ga ik doen :)
    Bewaren

8. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Google Scolar gebruiken of je connecties gebruiken met iemand die studeert en toegang heeft tot zoekmachines en full text artikelen.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Je zou ook een paar universitair medische centra kunnen vragen. Mogelijk heeft iemand er een proefschrift over gemaakt. Het is een populair onderwerp

10. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Top.. Ik ga eens even in mijn omgeving kijken of ik iemand kan vinden.

11. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankje.. Het is een hot item!

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ok. Sorry. Kijk eens op .: VacciNews - Facts about vaccination and immunization :..

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,347
    8,349
    113
    Amsterdam
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/

Hier kan je wetenschappelijke artikelen vinden, probleem is het is in het Engels en je moet weten hoe je moet zoeken. Maar daar staat uitleg over dus als je wil kan je dat zo doen. Via deze site haal je vaak als onderzoeker dan wel arts je wetenschappelijke artikelen vandaag. Nadeel is dat niet alle artikelen gratis in te zien zijn, moet je een abonnement voor hebben.

14. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
  15. Frouk

Frouk Lid

Dec 31, 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt! Mijn Engels is redelijk, alleen als er in vaktermen wordt gesproken is het altijd zo lastig. Gelukkig is er een woordenboek :)

16. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Je kan ook nog eens met het rivm of lareb bellen
    Ik heb beide instanties een aantal weken terug gebeld omdat mijn dochter een flinke reactie in haar beentje ( hele grote harde warme zwelling, blauw onderbeen) had gehad, en het cb had gezegd dat ze mogelijk allergisch is geweest voor iets in de laatste dktp. Ik wilde weten of het nu wel veilig zou zijn om straks de bmr te geven.
    Ben perfect geholpen. Iemand aan de lijn gekregen bij het lareb die hier onderzoek naar gedaan had, en heel goed te woord gestaan.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Succes. Ik zou meteen aandringen op een allergietest omdat je duidelijk voorstander bent van vaccineren (ik ook), maar bij zo'n heftige reactie snap ik ook heel goed als je een andere vaccinatie niet aandurft. Gelukkig heb je goede informatie verkregen.

18. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Volgens het lareb is het geen allergische reactie maar een reactie van het immuunsysteem. Ze noemen het exessive limb swelling. Komt vaker voor, en is een soort over reactie van het lichaam. Eigenlijk juist wenselijk volgens hen, ware het niet dat het minder extreem mag ;).
    Bmr is een ander vaccin met andere samenstelling. Dus volgens hen hoef ik me geen zorgen te maken. Al blijft het wel in m'n achterhoofd en twijfel ik als ik er teveel over nadenk. Maar ja de mazzelen of bof wil je ook niet...

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Gelukkig maar. Zover heb ik nooit door hoeven zoeken omdat mijn dochter alleen wat meer slaap nodig had de dag na de vaccinatie. Wel verstandig van je dat je meteen informatie hebt ingewonnen moet ik zeggen. Maar ik zal niet verder afdwalen, want we zitten nu TS haar topic te vervuilen ;)

20. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier 2 kindjes die kantje boord hebben gelegen na elke vaccin :(
    Moeten knokken voor hun leventje.

Mijn jongste heeft meer dan 85% kans om ook kantje boord te komen liggen na de vaccins dus ook voor haar is het not done om ze te geven.

Heb je wel eens gehoord van homeopathisch vaccineren?
    Hier naar een goede homeopaat gegaan

Je kan je kindje dus door middel van homeopathisch profylaxe beschermen .
    Zitten niet de stoffen in die schadelijk zijn voor mijn Kids.

Mijn kids zijn allergisch voor de toevoegingen in de vaccins. (Onderzoeken gedaan die bewezen dat ze allergisch zijn)
    Net als ik en mijn broertje die overleden is na zijn eerste vaccins :(

Allergie voor de prikjes zit dus helaas in de genen hier.

Rivm heeft toen ook contact met ons opgenomen.
    Mijn kids mogen dus ook echt nooit meer gevaccineerd worden met de vaccins van hun.

Mijn kids worden na de behandeling van de homeopathischvaccineren getest op de aanmaak van antistoffen er tegen om te kijken of het zijn werk doet :)

Ga dus eens langs een goede homeopaat in de buurt.
    Daar kan je dus je kindje profylaxe geven voor bijvoorbeeld polio of waar jij het ondersteuning in wilt geven.

Share This Page