Hoi allemaal, Mijn zoontje (15 weken) is sinds 2 weken ongeveer zijn handjes in zijn mond aan het doen (en alles wat hij per ongeluk in zijn handjes krijgt, zoals dekentjes en wat dan ook). In ieder geval heeft hij opeens spruw gekregen. Ik heb hiervoor al een drankje gekregen, dus dat komt verder wel goed. Verder heeft hij sinds twee dagen last van diarree en verhoging (het komt nooit boven de 38 uit). De arts gaf aan dat dit met de inentingen (die hij vorige week gehad heeft) te maken kan hebben. Maar gisteren was hij opeen aan het gillen, echt niet normaal meer. Ik ben toen uiteindelijk met hem gaan douchen, want normaal ontspant hij dan. Maar hij gilde het uit. Toen ik nog eens keek, zag ik dat zijn billetjes (en huid van zijn beentjes) vuurrood waren. Het ziet uit alsof het verbrand is. Pas toen ik flink de sudocreme erop smeerde ontspande hij (dit voelde koel aan natuurlijk). Heb hem daarna lekker een tijd in zijn blote billetjes laten liggen. Dit hielp wel - maar is niet zo handig met diarree hahah <-- maar gelukkig ging het goed. Verder valt me op dat hij erg veel kwijlt, zijn handjes constant in zijn mond doet en de speen steeds vaker uitspuugt (hij moet ook wel eens kokhalzen). Wat zou dit toch zijn?
Van spruw kunnen ze heel erge luieruitslag krijgen. Heeft fem ook gehad. ik kreeg van de appotheek de tip om er zinkOLIE van dr swaab op te smeren. Dat werkt echt super!! Misschien helpt dat bij je zoontje ook? Icm met die diaree kan ik me goed voorstellen dat hij pijn heeft!
Handjes in de mond en kwijlen doet mijn dochter, nu 16 weken, ook al een tijdje. Ik dacht altijd dat dit gewoon bij de ontwikkeling hoort. Verder klinkt het als luieruitslag. Mijn dochter heeft het nu ook. Dit komt bij haar door de diarree wat weer veroorzaakt word door de antibioticakuur. Wat bij haar erg goed werkt is goed laten drogen. Dus in de box, met de blote kont en vergeet je hydrofielen niet! Verder even geen billendoekjes gebruiken, maar telkens bij elke verschoning wassen met water en een washandje. Smeren met zinkolie werkt hier ook plus erg vaak verschonen! Die diarree brandt! Verhoging en het kokhalzen...geen idee, kan het zijn dat hij een beetje verkouden/grieperig is?