Mijn zoon van 20mnd is nooit een geweldige slaper geweest en heeft niet meer als 4 of 5 keer 6 uur achter elkaar geslapen. Dus ik verwacht niet dat hij opeens gaat doorslapen, normaal gaat hij 's avonds gewoon slapen en dan wordt hij rond 21.30 wakker en dan gaat hij weer slapen nadat ik bij hem ben geweest en even over zijn hoofd geaaid heb. Dan werd hij normaal om een uur of 02.00 wakker dan dan wilde hij een beetje drinken en daarna ging hij weer slapen tot de volgende morgen. Nou prima. Maar de afgelopen week wordt hij rond 00.00 wakker en dan is hij heel erg boos en gilt hij alsof hij vermoord wordt. Het enige wat hij dan wil is uit bed. Zolang ik dan over zijn hoofd aai, gaat het nog wel maar soms wil hij dat ook niet en blijft hij maar gillen en krijsen. Dit duurt dan z'n 2 uur en dan gaat hij weer slapen opeens en slaapt hij tot de ochtend. Het is zelfs zo erg dat hij blauwe plekken op zijn voorhoofd krijgt omdat hij gaat staan en dan met zijn hoofd op de ledikantrand gaat staan bonken. Dat bonken herken ik wel van overdag, het is een temperamentvol jongetje laten we maar zeggen.. maar overdag doet hij het wel hard maar krijgt hij er niet zulke blauwe plekken van. Heeft iemand dit ook wel is meegemaakt? en is het een fase of heeft iemand tips??
Ja dat was ik ook tegen gekomen maar dan zijn ze ook niet rustig te krijgen las ik.. en dat lukt soms wel en soms niet..
Dit heeft mijn dochter ook gehad, ze was wat jonger dan jouw zoontje. Meisje bijna onbereikbaar, liet zich op de grond zakken, en gillen, krijsen...! Ik had een uiterst effectieve oplossing, aan de tiet was ze zo weer stil, maar als papa er alleen voor stond had hij het zwaar. Na een paar weken was het ook zomaar weer over.
Mijj zoon krijgt ook nog bv. En idd dan is hij stil maar 9 vd 10 keer als ik hem terugleg dan begint hij weer. en ja mijn man die ziet er inmiddels al een dag van te voren tegen op als ik avonddienst heb omdat het altijd drama is als hij wakker wordt om 22.00 en ik ben er niet..
Is bij ons ook al wekenlang aan de hand! Precies wat jij beschrijft, maar afgelopen nacht heeft ze voor het eerst in weken weer doorgeslapen, dus we hopen dat het nu wel over is. Ik ben ervan overtuigd dat het weer een of andere fase was/is!