Dreumes zijkanten scheren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hulp gezocht!
    De kapper vind ik veel te duur 15 euro voor die paar plukjes knippen, nu heb ik bedacht dat kan ik zelf ook!
    Nu wil ik de zijkanten opscheren (dus niet helemaal kaal) en dan bovenop gewoon wat lengte eraf. Hoe ga ik dit aanpakken? Heb nog nooit iemand geknipt :p

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Tot 2 jaar is de fontanel niet gesloten dus let er op dat je niet de bovenkant scheert. Heb je een tondeuse?

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Bovenkant was ik inderdaad niet van plan alleen de zijkanten. Wat gebeurd er als ik wel de bovenkant doe dan? :O
    Ja leen een tondeuse van een vriendin..

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Dat zou ik echt niet durven:p dalijk mislukt het en moet je alsnog heen

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

In de kinderstoel zetten. En iemand anders hem afleiden

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb hier al een paar keer z'n hele hoofd met de tondeuse gedaan, is makkelijker dan alleen de zijkanten...wilde toen ook de zijkanten wat korter dan de rest maar uiteindelijk werd z'n hele coupe dezelfde korte lengte :) :D

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier werkte de televiesie goed. Tycho in enkel zn luier in de kinderstoel zonder verkleiner en dan met de tondeuse erover heen. Dan gelijk met hem naar boven onder de douche om alle losse haren af te spoelen, luier wegdoen en klaar.

Meestal nam manlief hem mee onder de douche en zoog ik de kamer en zn stoel. Ik deed zn hele hoofdje met de tondeuse vond ik makkelijker. En in het begin knipte ik met het schaartje uit de manicureset op de kam zeg maar. Dus kammetje in zn haar, vasthouden en knippen en dan plukje verder weer enz enz. Of kammetje onderaf in zn haar doen en dan lnags de kam knippen. En dan hield ik het bovenop langer. En knipte ik zoals ik eerst beschreef. Zat lang niet altijd evenrecht maar beetje gel erin en dan zag niemand het ;)

Denk dat als je op youtube zoekt je ook wel wat knip- en tondeusetips kunt vinden.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Geen idee, ik weet wel dat het 'zachtje plekje' bovenop nog niet helemaal dicht is..

Ik zou idd afleiden. Meestal heb je standen, dan zou ik de stand nemen die het minste haar in 1x weghaalt dan kan je kijken hoe het per keer wordt.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het groeit zo snel dat zou me niet uitmaken :p

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    gewoon proberen! of even voor tips op youtube kijken. ligt heel erg aan het haar wat een kind heeft of het allemaal met de tonduese kan. hier onlangs een kappersscharenset gekocht, kan naar 3x niet naar kapper gaan al uit..... hier af en toe naar de kapper en voor de rest knippen wij het bij.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier doet mijn man de jongens altijd, ziet er nog mooier uit als bij de kapper haha. Ook opscheren aan de zijkanten. Fontanel zou ik me niet druk over maken m

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Die van mij heeft nog amper haar maar zijn er geen cursussen voor? Ik wil ook wel geld uitsparen en mijn kind zelf knippen.

Deel Deze Pagina