vraagje, mijn zoontje staat bij mij op de zorgverzekering. Onlangs heeft hij een echo-foto laten maken. Nu is mijn vraag of dit van mijn eigen risico afgaat? Is het verstandig om mezelf ruimer te laten verzekeren nu wij een kindje hebben? Is een kind niet gratis tot 18 jaar? wie kan mij hierbij helpen?
Het gaat niet van jou eigen risico af. Kinderen hebben geen eigen risico. Kinderen zijn gratis meeverzekerd met de zelfde aanvullende verzekeringen als jij. Ik zou als je kindje nog klein is niet extra bij verzekeren.. maar kijken wat je kindje nodig heeft en dan kijken.. Mijn zoon heeft bv een heel slecht gebit en steunzolen dus daar kijk ik naar..
Man en ik hadden gezamenlijke polis bij menzis. Dochter staat daar nu bij op. Voor haar betalen we geen premie, gratis hetzelfde pakket als ouder met hoogste pakket. Ik heb pakket 3 en man pakket 1, maar dochter heeft nu dus ook gratis pakket 3. Tand heeft ze gratis pakket 3, dus zelfs beter als ons, beide tand 1. Voor haar is er ook geen eigen risico.
Je zoon heeft recht op dezelfde vergoedingen als jij. Als jij dus aanvullend verzekerd bent voor bijvoorbeeld fysiotherapie, dan is hij dat ook. Verder heeft je zoon geen eigen risico.
Echo van de heupen heb ik niet zelf betaald. Is bij mij gewoon vergoed. Wellicht dat er zit in verzekering. Anders even bellen.
Jouw zoon staat op jouw polis, dus krijgt de zelfde aanvullende pakketen als jou. Kiezen is vaak geen mogelijkheid. Eigen risico en premie is niet van toepassing voor kinderen onder de 18 jaar.
Voor je kinderen heb je geen eigen risico. Je hebt wel de keuze bij wie je ze mee verzekert. Hier staan ze bij mij op, omdat ik een uitgebreider pakket heb dan mijn man, en daarmee zijn de meiden dan dus ook uitgebreider verzekerd. Eigen bijdrage zoals bijvoorbeeld op bepaalde medicijnen heb je wel.