baby en verzekering

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissi, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    vraagje,
    mijn zoontje staat bij mij op de zorgverzekering. Onlangs heeft hij een echo-foto laten maken. Nu is mijn vraag of dit van mijn eigen risico afgaat?
    Is het verstandig om mezelf ruimer te laten verzekeren nu wij een kindje hebben?
    Is een kind niet gratis tot 18 jaar?
    wie kan mij hierbij helpen?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Het gaat niet van jou eigen risico af. Kinderen hebben geen eigen risico.
    Kinderen zijn gratis meeverzekerd met de zelfde aanvullende verzekeringen als jij.

Ik zou als je kindje nog klein is niet extra bij verzekeren.. maar kijken wat je kindje nodig heeft en dan kijken..

Mijn zoon heeft bv een heel slecht gebit en steunzolen dus daar kijk ik naar..

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Man en ik hadden gezamenlijke polis bij menzis. Dochter staat daar nu bij op. Voor haar betalen we geen premie, gratis hetzelfde pakket als ouder met hoogste pakket. Ik heb pakket 3 en man pakket 1, maar dochter heeft nu dus ook gratis pakket 3. Tand heeft ze gratis pakket 3, dus zelfs beter als ons, beide tand 1.
    Voor haar is er ook geen eigen risico.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je zoon heeft recht op dezelfde vergoedingen als jij. Als jij dus aanvullend verzekerd bent voor bijvoorbeeld fysiotherapie, dan is hij dat ook.

Verder heeft je zoon geen eigen risico.

5. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    573
    106
    43
    Echo van de heupen heb ik niet zelf betaald. Is bij mij gewoon vergoed. Wellicht dat er zit in verzekering. Anders even bellen.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Kinderen hebben geen eigen risico, gaat er ook niet bij jou af (eigen risico is persoonlijk)

7. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Welk pakket kan ik het beste nemen voor mijn zoon, nu 3 maand.?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zoals hierboven vermeld, hoef je niet een speciaal pakket voor je kindje te nemen.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Jouw zoon staat op jouw polis, dus krijgt de zelfde aanvullende pakketen als jou. Kiezen is vaak geen mogelijkheid. Eigen risico en premie is niet van toepassing voor kinderen onder de 18 jaar.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor je kinderen heb je geen eigen risico. Je hebt wel de keuze bij wie je ze mee verzekert. Hier staan ze bij mij op, omdat ik een uitgebreider pakket heb dan mijn man, en daarmee zijn de meiden dan dus ook uitgebreider verzekerd.
    Eigen bijdrage zoals bijvoorbeeld op bepaalde medicijnen heb je wel.

Deel Deze Pagina