hechten aan bepaalde knuffel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Met welke leeftijd gaan kinderen zich eigenlijk hechten aan een bepaalde knuffel/doek o.i.d.?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met een maandje of 3 a 4 merkte ik dat mijn zoontje zich hechtte aan zijn knuffel. Het lag er al eerder in zijn bed, maar met die leeftijd werd hij helemaal blij als hij het zag.

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hier was het met een maand of 2....daarvoor sliep ie ook met een knuffeldoekje, maar toen ie een maand of 2 was, wilde die echt zn knuffel bij het slapen....mischien iets eerder...maar rond die tijd was dat hier...

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hier ook al snel hoor (+/- 2 maanden) maar op 6 maanden is hij wel omgeschakeld van knuffel :). Plots moest hij zijn favoriet doekje niet meer hebben en moest hij een andere knuffel, die hij nu echt steeds wil hebben, vooral in bed. Hij associeert het ook echt met bed en slapen, want als hij hem in zijn handjes heeft of zelfs maar ziet doet hij zijn duimpje al in zijn mond :)

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier ook al redelijk snel. Ik begin nu namelijk te merken dat hij zich gaat hechten aan een bepaalde knuffel. Zodra we het knuffeltje bij hem leggen begint hij te lachen en pakt het beet (of probeert het) en begint te knuffelen. We leggen nu het knuffeltje heel bewust in zijn bedje als hij gaat slapen, zodat hij wat vertrouwds heeft en het lijkt te werken...

6. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ik heb nu haar Nijntje tut bij haar in bedje liggen.
    Die ligt er al vanaf week 1...

Merk wel dat ze er steeds meer naar om kijkt. En dat ze hem vast pakt...

Grtj,
    Jennifer

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Al Lena d'r knuffels staan op een plank in d'r slaapkamer en ik zet ze daar ook steeds terug. Als ze naar bed gaat mag ze er altijd 1 of 2 pakken (of zoveel als ze kan dragen :D) en het is de helft van de tijd zo'n Kikabeer en de andere helft steeds een andere.

De ene keer wordt ze helemaal gelukkig van een dekentje, dan weer van zo'n pluchen bloem en dan is opeens iets anders weer helemaal hét.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin met 4 maanden ofzo. Hij is er nog verknocht op (poohdoekje) ik heb er ook 3.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier nu ook al een favo knuffeltje. Deze moet op haar hoofdje liggen en het liefst nog over haar oogjes :confused: dan valt ze lekker rustig in slaap.

10. gemke

gemke Niet meer actief

ik heb rare kinderen denk ik (gelukkig voor mij) die van mij hechten zich niet aan een knuffel of doekje
    ik heb daar zo'n hekel aan ook
    moet je daar gaan slepen met dat ding waar ze zich aan hechten en als je het dan verloren bent ken je op zoek naar een nieuwe is het kind niet te troosten want dat ding is uit de handel of hij ruikt niet zoasl ie moet ruiken
    pff nee asjeblieft die van mij vinden alles leuk en hechten zich gelukkig niet aan een stuk speelgoed
    ik vraag het me toch stiekem af waarom zou je dat willen dat je kind zich hecht aan zoiets eigenlijk ??
    het is op den duur toch alleen maar lastig of ben ik nou gek (hihihi dat zal vast wel)
    nouja komt denk ik wel lullig over dit bericht sorry hoor is niet de bedoeling moest het effe kwijt

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft een Nijntje (met zo'n tutteldoekje eraan) en die is haar echt heilig. Ze krijgt hem alleen in bed en heeft hem al heeeeel erg lang, geen idee eigenlijk hoe oud ze was toen ze echt een voorkeur voor haar Nijntje heeft ontwikkeld.

Gemke; voor mij is het helemaal niet lastig, we nemen haar Nijntje nooit mee, tenzij ze ergens blijft slapen. Ik heb er meerdere (en ze blijven volgens mij wel in de handel) en ze gaan regelmatig de wasmachine in.

12. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    @gemke....Vind niet dat je rare kinderen heb hoor...;)

Mijn oudste, heeft t nooit gehad....ze vond een knuffel wel ok...als er maar haartjes opzaten, want dan kon zie de er afplukken...(over raar gesproken..hahaha) overal in dr slaapkamer lagen pluisjes met de haartjes die ze dr uit trok..en overal half kale knuffels...

en Kai die heeft t wel....die kan echt niet slapen zonder zn doekje....en t is mn eigen schuld..ik vond het zooo schattig dat ie dr mee knuffelde...nooit erbij stil gestaan dat het zo ver kon gaan dat ie er echt hysterisch van word als ie m niet heeft...

ik vind het niet echt erg ofzo maar kan ook niet zeggen dat ik er echt bij mee ben....als ik zn doekje vergeet...ja dan slaapt ie dus echt niet en dat kan wel heel vervelend zijn...

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje had pas rond 5 maanden een favo knuffel. Daarvoor was het steeds een andere die hij wel leuk vond. Helaas hebben we er maar een van (Was een kraamcadeautje en de gever weet niet meer waar hij vandaan komt), dus hij moet wel regelmatig in de wasmachine. Nou ja, dat is dus het knuffelbad, haha.

14. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca heeft geen neiging om ergens mee te knuffelen, Hij heeft een schaap en daar speelt hij mee, en een doekje dat pakt hij wel, maar in bed altijd zijn speen. verder niets.

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn heeft het nog helemaal niet, hij kijkt ook nog niet echt om naar knuffels, misschien komt dat omdat hij 3,5 week te vroeg geboren is want hij ontdekt ook nu pas zijn handjes een beetje.

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb sinds zijn geboorte in isa zijn bed gelegd, maar hij heeft er nooit naar gekeken. dus hier geen favoriete knuffel.

17. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik merk sinds een week dat Quinten zich nu ook hecht aan een bepaald knuffeltje. Helaas heb ik er hier maar eentje van, gekregen tijdens m'n zwangerschap.

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vorig jaar heb ik bij de Ah met pasen zo'n konijnen knuffel gekocht. JElle zag hem hangen en greep er echt naar... Ik denk "Ach, voor die paar euro" Thuis is konijn in de speelgoedbak terecht ekomen en hij heeft er niet meer naar omgekeken tot vorige week... En sinds gisteren moet "nokke" steeds mee naar bed.. :confused: Voor die tijd had hij wel 2 kunffeltjes in bed maar hij deed er helemaal niks mee...

Overigens ben ik blij dat hij Nokke, Nokke noemt inmiddels, vorige week gebruikte hij ipv de letter "o" nog de "eu". :) :) :) Is ook erg fijn als hij zijn "N**ke" aan Oma wil laten zien... :D :D

19. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hahahaha! Bluesky, stel je voor hé! 'Oma! Kijk eens! N**kke!'
    Ik geloof ook dat het beter is dat 'ie Nokke zegt :)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft het pas sinds kort: beertje, konijn en nijntje liggen al heel lang in dr ledikant ... maar pas sinds kort wil ze het beertje ook mee naar beneden nemen ed. Mirre maakt dan een grrrrrrrrr-geluid ...

Hier ook een heeel goedkoop knuffeltje: 1 euro bij de Ikea :D

Deel Deze Pagina