Zoals de titel al zegt: ons zoontje wordt om 7 uur, half 8 smorgens wakker, maar begint sinds een week of 2 rond 9 uur alweer te gapen. Hiervoor zat hij al ca 1 maand op 1 middagdutje, maar sinds 2 weken dus weer op 2 slaapjes. Helemaal niet erg. Maar als hij rond 9 uur begint te gapen kan ik het meestal nog wel rekken tot ca 11 uur. maar vandaag was hij zo aan het jengelen en zat zichzelf zichtbaar in de weg dat ik m al om 9;30 uur terug naar bed heb gedaan. Waarna hij 2,5 uur sliep. Nu net was hij net 1,5 uur wakker en hij ligt er nu weer in... Is dit normaal? Hij is dus niet ziek ofzo. Hij eet en drinkt goed. Is tussendoor wel vrolijk, maar heel snel dus weer jengelen.
Ik heb nog geen dreumes maar een baby van 8,5 maand. Wij hebben dit ook weleens, dat ie opeens weer een slaapje extra per dag wil. Alleen is het hier meestal een paar dagen en is het daarna weer over. Het zou natuurlijk kunnen dat ie toch een virusje heeft waar ie bijna geen last van heeft, behalve het extra slapen dan. En als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts. Liever een paar keer voor niks dan dat je iets belangrijks mist!
Hoe actief is hij als hij wakker is? Mijn meid heeft namelijk ook zulke dagen/weken. Ze speelt en loopt de hele kiet door en is ook flink aan het brabbelen. Ze put zichzelf dan heel snel uit, en gaat dan lekker slapen zodat ze weer klaar is voor een volgende ronde spelen/lopen/brabbelen.
Zo toch maar even tempen... Maar het duurt al 2 weken en al die tijd is hij wel gewoon vrolijk, eet en drinkt hij goed, etc. Wel loopt hij sinds die tijd ook flink, dus daar kan hij logischerwijs wel vermoeider van zijn. Maar wanneer houdt het op? Naar mijn idee wordt t alleen maar erger. Ik geef er maar aan tpe, want rekken is voor beiden niet fijn, maar dan ligt hij er dus weer zo vroeg in... straks zit hij weer op 3 slaapjes?! Kan het zijn dat hij van tandjes krijgen ook moe wordt? Hij heeft er nooit eerder last van gehad, maar je weet t maar nooit...
Och, dat heb ik hier ook wel eens. Volgens mij is het gewoon een fase. En soms is het na een drukke dag, bijvoorbeeld de dag ervoor naar het kdv geweest ofzo. Hier is het de ene dag wel zo en de andere niet... Ik breng haar dan ook gewoon naar bed.
Het lopen klinkt als de oorzaak! Hartstikke vermoeiend lijkt me. Hij zal er heus binnenkort wel aan wennen en weer minder slaapjes nodig hebben. En tot die tijd gewoon aan toegeven.
Volgens mij is dat normaal voor deze leeftijd, tenminste hier gaat het precies zo. Ook is onze meid zoekende naar een nieuw ritme. De ene dag doet ze maar 1 slaapje (wel van 4 uur) en de andere dag 2 slaapjes (van 2x 2 uur). Volgens mij is dit echt het uitzoeken van een nieuw vast ritme met 1 slaapje. Onze meid put zichzelf overigens ook helemaal uit met rennen/brabbelen/spelen.
Misschien dat t dan toch van het lopen komt?? 2 weken terug kon ik het nog wel rekken steeds, maar nu is hij echt vervelend van de vermoeidheid. Maar gewoon aan toegeven dus....
Groeispurt? Wij hebben gemerkt dat onze kindjes (3 jaar oud en 15 maanden oud) sneller moe zijn en meer slapen als ze met een groeispurt bezig zijn. Maar na drukke dagen wordt er vooral door de jongste overdag ook veel geslapen. Dus ik denk dat er niets aan de hand is, maar dat je kindje gewoon wat extra slaap nodig heeft. Groetjes, Wendy
Nou wij kampen hier met hetzelfde. Nou slaapt hij s'nachts nog niet door dus hij wordt vaak moe wakker en lig er na twee uur weer in, maar zijn middagdutje was vervlogen tot een week geleden. Rekken heeft geen zin omdat hij dan meer last krijgt van de doorkomende kiezen. ( moe = pijnlijker ). Meeveren werkt hier dus het best. Ik vind het ook wel prima want dan kan ik ook weer even bijtanken met die gebroken nachten .
Onze zoon is al wat ouder, 20 maanden, en heeft altijd weinig geslapen overdag. Maar de laatste weken lijkt het wel alsof hij slaap aan het inhalen is. Nu heeft ie overdag wel energie voor 10 en zit geen 5 tellen stil, maar ik merk aan hem dat ie toch meer slaap nodig heeft. Deze week al een paar keer een tukkie gedaan van een uur in de ochtend en 's middags 2, 2,5 uur. Dit is echt uitzonderlijk voor hem. Verder is hij vrolijk en gezellig, denk dat ie ook in een groeispurt zit, want zijn broeken worden ineens aan de korte kant, wist trouwens niet dat ze daar slaperiger van konden worden. Maakte me van de week een beetje zorgen, maar dat gevoel heb ik laten varen.
Hier zit ik ook met hetzelfde. Mijn dochter is 20 maanden, word pas om 9 uur wakker (ligt om half 8 in haar bed) en om 12.00 is ze weer moe en gaat ze slapen tot 4 uur (dan moet ik haar wakker maken) Ze is heeeeel erg aktief als ze wakker is, maar verder ook een echte slaapkop
Hier ook hetzelfde. Zoonlief is net aan het lopen en doet dat dus vol overgave. De koek is dus ook snel op en hij slaapt ook meer dan eerst.
Ties slaapt de hele nacht door, en overdag zeker 5 uur. Hij wordt 8 uur sochtends wakker en gaat half tien weer naar bed. lijkt me dat die kleintjes het zelf het beste aangeven. Ties is een heel druk mannetje en dat zal wel veel energie vragen. ik zou er gewoon in meegaan dus.
Bedankt dames! Heel herkenbaar allemaal, dus ik ga ervan uit dat het te maken heeft met een groeispurt of het vele lopen. Hij is inderdaad ook heel erg actief, zit geen seconde stil en klimt en rent door het huis. Hij eet trouwens ook als een bootwerker, zal er ook wel mee te maken hebben? Geen idee dat dat zo lang kan duren zeg? Ik begon me al zorgen te maken maar wat een opluchting dat heel veel dit herkennen!